خبرخوان ویژه انتخابات

    معادل با     April 30, 2009

با توجه به نزدیک شدن به زمان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیگیری و با خبر شدن از اخبار ، حواشی و تحلیل های وبلاگ ها و وبسایت های اینترنتی پیرامون کاندیدای انتخاباتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از این رو پرشین بلاگرز تصمیم گرفت تا با ایجاد خبرخوان ویژه انتخابات 88 قدمی در این زمینه بر دارد.

شیوه ی کار این خبرخوان با دیگرخبرخوان های موجود در پرشین بلاگرز کمی متفاوت است، در خبرخوان انتخابات عده ای از دوستان وبلاگ نویس، ما را در ایجاد محتوای این خبرخوان همیاری می‌کنند. در واقع مطالب منتشر شده در خبرخوان انتخابات، مطالبی است که این همکاران از طریق گوگل ریدر خود، مخصوص این خبرخوان، به اشتراک می‌گذارند. بدین شکل خبرخوان انتخابات 88 پرشین بلاگرز می‌تواند طیف وسیعی از مطالب را در خود جایی دهد.

وبلاگ‌هائی که در حال حاضر ما را در این زمینه یاری می‌کنند بدین قرارند: آی ‌تی لاینبامدادیجمهور  - دیده‌بان - راه من  -  یادداشت‌های دو دانشجو و یک آرمان.* امیدواریم با این شیوه جدید اطلاع رسانی و نیز با بهره گیری از «خرد» و چشمان تیزبین این دوستان، این خبرخوان مرجع خوبی برای دنبال کردن انتخابات شود.

خبرخوان انتخابات- تکست ( فقط عناوین)
خبرخوان انتخابات – گرافیکی ( کامل)
فید / خوراک خبرخوان انتخابات
*- به ترتیب حروف الفبا

معلمین در پرشین بلاگرز

    معادل با     April 24, 2009

خبرخوان جدید پرشین بلاگرز خبرخوان وبلاگ‌های معلمین است. تعداد اینگونه وبلاگ‌ها گرچه بسیار زیاد است اما متاسفانه تاکنون هیچ  اقدامی جهت طبقه بندی منابع و مطالب آن‌ها به عمل نیامده بود. خوشبختانه دوست عزیز، آقای مهدی حیدری، فرهنگی و نویسنده وبلاگ گزارش های روزانه یک معلم، برای اولین بار در این جهت پیشگام شدند و به همت ایشان خبرخوان معلمین که شامل ارائه آخرین مطالب و فهرست این گونه وبلاگهاست ارائه  و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. وبلاگهائی که تاکنون در پوشش خبرخوان معلمین قرار گرفته اند در حال حاضر شامل 65 وبلاگی هستند که نویسنده یا نویسندگان آن شاغل در امور آموزشی می‌باشند. بدیهی است که تعداد وبلاگ‌ها در این زمینه بسیار بیش از اینهاست که امیدواریم با معرفی چنین وبلاگ‌هائی توسط دوستان عزیز و فرهنگیان محترم، توسط این فرم تماس یا گذاشتن نظر در محل وبلاگ آقای حیدری، لیستی کامل‌تر و خبرخوانی پربارتر، متناسب با جایگاه فرهنگیان داشته باشیم.

جدیدترین عناوین مطالب این وبلاگ‌ها را میتوانید در اینجا و مطالب کامل این وبلاگ‌ها را میتوانید در اینجا مشاهده فرمائید. همچنین لیست الفبائی و بلاگ‌چرخان (مرتب شده بر اساس زمان انتشار) این وبلاگ‌ها نیز تهیه شده است.  بعلاوه چنانچه مایل باشید که آخرین مطالب خبرخوان معلمین را در خوراک خوان مورد نظر خود مطالعه فرمائید، فید / خوراک این وبلاگها نیز در اینجا قابل دسترسی است.

خبرخوان معلمین بیست و نهمین خبرخوان پرشین بلاگرز و چهارمین «خبرخوان صنفی» پس از خبرخوان‌های  ژورنالیست‌ها، طنزنویسان و پزشکان  است. با توجه به تنوع موضوعات خبرخوان‌ها در پرشین بلاگرز، شما وبلاگنویس محترم نیز این امکان را دارید که خبرخوانی را مانند دوستانی که تاکنون این کار را انجام داده اند مدیریت کنید (لیست مدیران خبرخوان‌ها). با رویه پرشین بلاگرز، ایجاد یک خبرخوان بسیار ساده است. کافی است تعدادی از وبلاگ‌های مشابه را در گوگل ریدر خود جمع آوری کرده و لینک آدرس اینترنتی عمومی شده آنرا برای ما ارسال تا خبرخوان شما را مانند همین خبرخوان فعلی (معلمین) عرضه نمائیم. ابهامی هست؟ سئوال کنید تا اطلاعات بیشتر را خدمتتان ارائه نمائیم.
خبرخوان معلمین – تکست
خبرخوان معلمین – گرافیکی
لیست الفائی معلمین
بلاگ چرخان معلمین ( لیست بر اساس زمان انتشار)
فید / خوراک وبلاگ‌های معلمین
مرتبط:
لیست کلیه خبرخوان‌ها
لیست تفکیک شده وبلاگ‌ها
لیست تمام فید‌های موجود پرشین بلاگرز

گیلانی‌ها در پرشین بلاگرز

    معادل با     April 17, 2009

خبرخوان وبلاگهای گیلانی ها با مدیریت دوست عزیز، صادق جم (بلاگ نوشت) به عنوان بیست و هشتمین خبرخوان پرشین بلاگرز و سومین خبرخوان از مجموعه خبرخوانهای استانی و شهری پرشین بلاگرز ارائه شد. نسخه تکست این خبرخوان که فقط شامل عناوین مطالب وبلاگهاست را در اینجا و نسجه گرافیکی و کامل این خبرخوان را در اینجا ببینید.  این خبرخوان در حال حاضر شامل 29 وبلاگی است که نویسنده آن اصلیت گیلانی دارد. لیست الفبائی این وبلاگها را در اینجا و بلاگ چرخان گیلانیها را در اینجا ببینید.

امیدواریم که با تلاش صادق عزیز و معرفی وبلاگهای گیلانی توسط دوستان، تعداد وبلاگهای گیلانی در حد نام و اندازه وبلاگنویسی در گیلان افزایش یابد.

از مجموعه خبرخوانهای استانی و شهری، دو خبرخوان دیگر کرمان و کرمانشاه در دست تهیه است که بزودی ارائه خواهد شد.

ارائه یک خبرخوان بسیار آسان است. کافی است فید تعدادی وبلاگ با زمینه های فعالیت مرتبط را در گوگل ریدر خود جمع آوری کنید و سپس آدرس اینترنتی این دسته از وبلاگها را برای ما ارسال کنید  تا خبرخوان مورد نظر شما را ایجاد نمائیم. این مراحل ساده در راهنمای مصور گوگل ریدر نشان داده شده است که آنرا در اینجا ببینید.

خبرخوان وبلاگ‌های فارسی گیلانی‌ها – تکست
خبرخوان وبلاگ‌های فارسی گیلانی‌ها – گرافیکی
بلاگ چرخان وبلاگ‌های گیلانی
لیست الفبائی وبلاگ‌های گیلانی
فید وبلاگ‌های گیلانی
معرفی وبلاگ‌های گیلانی :
از طریق پرشین بلاگرز اینجا یا از طریق بلاگ نوشت اینجا

مرتبط:
خبرخوان خوزستانی‌ها
خبرخوان شیرازی‌ها

تغییرات جدید در پرشین بلاگرز

    معادل با     April 07, 2009

امیدوارم تعطیلات به همه خوش گذشته باشد. در این فاصله پرشین بلاگرز تغییرات زیادی کرد که خدمتتان عرض می‌شود.

1- ظاهر کار ساده تر  و بالا آمدن صفحات سریعتر شد.

2- تعداد مطالب بیشتر در هر دو  خبرخوان گرافیکی و تکست. خبرخوان تکست اکنون عمدتن شامل عنوان مطلب است.

3- در بالای پستها اکنون یک نوار ابزار وجود دارد که شما را به قسمتهای مرتبط متصل میکند.
pb-menuدر این منو دسترسی به خبرخوانهای گرافیکی، تکست، فید هر خبرخوان، ورودblogroll1abc یک وبلاگ به خبرخوان ، و دسترسی به لیست (فهرست) بر اساس زمان انتشار و بر اساس حروف الفبا وجود دارد.

4- یک بلاگرول جدید ( بلاگ چرخان) اختصاصی برای هر خبرخوان به وجود آمد. وبلاگ‌های هر خبرخوان در این بخش بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده اند. وبلاگهای در طبقه بندی‌های : روز- هفته – 3 ماهه و بیش از سه ماه  دسته بندی شده اند. وبلاگ‌های هر دسته با اندازه فونت و رنگ فونت جدا مشخص می‌شوند. به غیر از آمار تعداد کل وبلاگ‌های یک خبرخوان، آمار هر بخش هم بصورت جداگانه در دسترس است. نمایش آمارها لحظه‌ای و خودکار است.


blogroll 
5- و بارهم یک بلاگ‌چرخان اختصاصی دیگر و این‌بار برای خبرخوانها. هر خبرخوان با انتشار هر وبلاگ زیر مجموعه آن‌، به بالای لیست ارتقا می‌یابد.

6- یک اسلاید شو اختصاصی تهیه شد. وبلاگشهر تصویری بصورت slide1خودکار تصاویر وبلاگهای زیر مجموعه پرشین بلاگرز را دریافت و به نمایش می‌گذارد. با کلیک روی هر تصویر به مطلب مربوط به آن تصویر هدایت می‌شوید.







7- همراهان نیز دارای بلاگ چرخان  ویژه‌ای شدند و امکانات بیشتری نیز جهت ارتقا وبلاگهای این دسته در راه است

8- در طرز کار خبرخوانها نیز تغییرات بسیاری صورت پذیرفت. حاصل این تغییرات گمان میکنم کار را برای همکاران تهیه کننده خبرخوان بسیار راحت تر کند. همینطور دستورالعمل ها و مقررات ورود وبلاگها نیز بازبینی و  در نتیجه ساده تر و قابل فهم تر شد. و در انتها، فید خبرخوانها، باز هم بهبود یافت.

امیدوارم تغییرات جدید مورد پسند واقع شود. هر نظر از شما برای ما ارزشمند است.

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر