وبلاگ فعال در بلاگ اسکای - ۸۸۱

    معادل با     August 24, 2005

کپی شده از وبلاگ دوم من در: http://canadacanada.persianblog.com با پوزش از نقایص
تخمين تعداد وبلاگهای فعال روی blogsky کار دشواری است زيرا هيچ ليستی يا گروه بندی از کاربران وجود ندارد. زمانی اعلام شده بود که بلاگ اسکای ۶۰۰۰-۸۰۰۰ نفر کاربر ثبت شده دارد که ۱۰٪ آنها چينی و آلمانی هستند. من نسبت به وجود چينيها هيچ شکی ندارم ولی در بررسی ۶۹۳ وبلاگ من هيچ وبلاگ آلمانی نديدم. تنها راهی که بنظرم رسيد يافتن سر نخ از google بود. در search باkeyword کلمهblogsky تعداد رکورد ۱۷۷,۰۰۰بيان ميشود و همانطور که در کلاهبرداری search engine ها گفتم چنين رقمی واقعی نيست و تنها ۷۴۰ رکورد وجود دارد. از اين ۷۴۰ رکورد فقط ۶۹۳ رکورد در blogsky ثبت شده بود و از اين رقم فقط ۸۱ مورد وجود داشت که ايرانی و update در ماه گذشته بود. ۶۱۲ مورد به دلايل زير مرتبط نبودند:

بيش از ۳۰۰ مورد چينی
redirect و تغیير آدرس
يک مورد account terminated و جالب اينست که روح گرامی هنوز حضور دارد چون حتی يک مورد وبلاگ سکسی وجود نداشت ولی موارد آزاد انديشی فراوان بود.
و update نشده.
جالب تراينکه کيفيت ۸۱ وبلاگ update شده بالا و اکثرا فعاليت طولانی مدت داشتند.

بعد از اين بررسی وقتگير با yahoo سعی کردم که به استباط بهتری برسم که متاسفانه گرچه ۱۰۰۰ رکورد را نشان ميداد ولی موارد مرتبط با منظورم بسيار کمتر بود. در عين حال اين نکته مسلم شد که اين ۸۱ وبلاگ تنها وبلاگهای موجود نيستند و مواردی را برخورد کردم که نديده بودم. از طرف ديگر آخرين ردی که داشتم ليست ۱۵ به روز آوری روی سايت بود. که در آنها هم مواردی را برخورد کردم که تا آن لحظه نديده بودم.بررسی روی search engine عيب ديگری که داشت اين بود که آنانی که تازه ثبت نام کرده اند در محاسبه نيامده بودند. احتمال ميدهم که روزانه ۵۰ ثبت نام جديد داشته باشند و اگر به طور متوسط و با محاسبه در نظر گرفتن اينکه search engine هر ۱۵ روز سری به سايتها بزند شايد احتمالا ۷۵۰ ثبت نام جديد هم از قلم افتاده باشد. از طرف ديگر همانطور که گفتم وبلاگهای با سابقه هم بعضا در ليست search engine نبود و بهمين خاطر فکر ميکنم اضافه کردن ۵۰ وبلاگ ديگر به با سابقه ها که مدام به روز ميکنند خيلی دور از واقعيت نباشد. شايد برای بعضی از وبلاگنويسان فعال اين آمار۱۳۱ وبلاگ فعال دور از ذهن باشد و اينکه در قياس با ميهن بلاگ آمار بلاگ اسکای کمتر است که بايد اشاره کنم که کلا گرايش غالب روی وبلاگهای با سابقه سياسی يا اجتماعی است که طبيعتا در حوزه های خاصی خودش را نشان ميدهد. در بررسی روی ليست ۸۰۰ وبلاگ دانشجوئی تعداد کسانی که روی بلاگ اسکای جا گرفته بودند رقم بزرگی نبود که بعدا مفصل به آن میپردازم. در کل آمار کلی در مورد بلاگ اسکای با توجه به متدی که به نظرم ميرسد ۸۸۱ است. اگر کسی متد ديگری بنظرش ميرسم ممنون ميشوم که بدانم.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر