امکان جدید بلاگر - جستجو و نمایش اتوماتیک یوتیوپ و گوگل ویدئو

    معادل با     March 30, 2007

Blogger هم اکنون 2 امکان جدید به مجموعه امکانات قبلی برای استفاده کنندگان از قالب جدید بلاگر افزود.
1- video bar:
ویدئو بار یک ویجت است که توسط کلمات کلیدی که وبلاگنویس تعیین میکند به جستجوی ویدئو در یوتیوب و گوگل ویدئو میپردازد و حاصل را به شکل چهار Thumbnail به نمایش میگذارد. با کلیک روی هر کدام از آنها ویدئو در همان صفحه وبلاگ به نمایش در می آید.

2- Newsreel:
شبیه مورد ویدئو ها این Widget توسط کلمات کلیدی که توسط وبلاگنویس مشخص میشود در google News به جستجو پرداخته و 4 مورد از آخرین اخبار را به نمایش میگذارد.

موارد استفاده:
از Google Video Bar Widget من در همین وبلاگ و وبلاگ دیگرم کانادا پست استفاده کردم. در وبلاگی که مطالعه میفرمائید - دنیای وبلاگ - از کلمه کلیدی Technology trends استفاده کردم که 4 ویدئو مرتبط را ارائه کرد. در کانادا پست از کلمه فارسی "تورنتو" استفاده نمودم که حاصل 3 ویدئو مربوط به مراسم چهارشنبه سوری در شهر تورنتو کانادا و یک کلیپ هم مربوط به مهمانی نوروزی امسال در تورنتو است که همراه با رقص و تقلید صدا و... است که میتوانید در کانادا پست ببینید.

در رابطه با Google Newsrell من تاکنون نتوانسته ام استفاده مفیدی را برای آن پیدا کنم. علت عمده نیز نداشتن قابلیت کنترل شکل و حجم اطلاعات است. مسلما استفاده های بهتری برای این امکان بلاگر پیدا خواهد شد.

من در هر دو وبلاگم بالای پستها در ابتدای صفحه استفاده کرده ام که طبیعتا میشود در جاهی دیگر صفحه مثل ستون کنار هم استفاده کرد.

نکته 1:

فقط استفاده کنندگان از Templateجدید بلاگر قادر به استفاده از این امکان بلاگر هستند. متاسفانه با وجود استفاده بسیار از Blogger بخصوص در خارج از کشور, درصد استفاده کنندگان از سیستم New Blogger چندان زیاد نیست که احتمالا برمیگردد به مشکلات فارسی نویس در این نسخه از بلاگر .

نکته 2 :

مراقب استفاده از کلمات کلیدی باشید. نمایش اتوماتیک است و ممکن است هر لحظه تغییر کند و مهمتر اینکه آنچه که برای بازدیدکنندگان به نمایش در می آید غافلگیر کننده و خارج از سیاستهای شما در اداره وبلاگتان باشد.

پس نوشت: کلیه ویدئو بارها در همه جا به خاطر ارائه مطالب نامربوط فعلا حذف شده است.

Send this post to BalatarinSave this post to del.icio.us

Unknown said...

سلام...
بلاگ جالبی بود برام..خوشحال میشم باهام تبادل لینک کنید..
ممنونم.

Anonymous said...

ممنون. مطلب بسیار خوبی بود.در ضمن قالبهای فارسی آماده شده برای بلاگر جدید رو میتونید از این وبلاگ دریافت کنید.
http://pthemes.blogspot.com/

Anonymous said...

For instance, the replica Hermes bags come with smooth and shiny genuine leather and dazzling golden lock, which make it appealing to many people. Michael Tonello wrote a book about this handbag called, 'Bringing Home the Birkin. Shopping online enables you to choose from fabulous styles and colors as well as making comparison amongst various bags.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر