مشکلات نمایش در مرورگرها - چند مشکل و چند راه‌حل

    معادل با     April 19, 2007

در ادامه دو پست قبلی و در ارتباط با مشکلات عدم مشاهده نتیجه‌ای واحد در مرورگرهای Internet Explorer 7, Firefox 2  و Opera 9.2 در یکی دو روز گذشته چند ساعتی را صرف این کار کردم و چند نتیجه  کلی گرفتم:

1- مرور گر ها همه دارای Bugg  هستند ولی فایرفاکس دارای کمترین ایراد است. 

 

2- همه بخصوص اینترنت اکسپلورر  با استاندارد W3C تطابق کامل ندارند. در تطابق با استاندارها اینجا هم در میان مرورگرهای مرسوم، فایرفاکس پیشتاز است و اینترنت اکسپلورر دارای مشکلات زیادی است.

 

3- با توجه به دو موضوع بالا و نیز تنوع مرورگرها و نیز نسخه هائی از قدیم تا جدید در دست مردم، عملا امکان پذیر نیست که کاری را ارائه کنیم که بی نقص باشد.

 

4- گاهی برای ایرادات یا راه‌حل قطعی وجود ندارد که بشود مثلا از طریق فروم‌ها; جستجو در اینترنت به آن دست یافت و یا جستجوی مورد به مورد، زمان بسیاری را تلف می‌کند. در این مورد روش سعی و خطا بهترین است. 

 

5- اگر شما هم کسی مثل من هستید که مداوما در حال دستکاری قالب هستید، نسخه قالب اولیه خود را برای روز مبادا در جائی ذخیره کنید.  

 

بنابرین در طراحی صفحات دو راه حل وجود دارد:

راه حل اول: با توجه به  درصد قابل ملاحظه کاربران فایرفاکس و تطابق با استاندارد،  ابتدا  در محیط فایرفاکس  کار طراحی را انجام داده و  سپس ایرادات در نمایش از طریق  اینترنت اکسپلورر را به شکلی رفع نمائیم. به سایر مرورگرها هم توجه نکنیم. ( آمار استفاده از براورزها)

راه حل دوم: از یک سری خواسته های خود صرف نظر کنیم یا به عبارتی مصالحه انجام دهیم.

 

 چند ایراد در این وبلاگ و کارهائی که برای رفع مشکل انجام شد:

 

ایراد: در Opera عملکرد  a:hover ایراد داشت و توقف ماوس روی لینک نقطه بی‌ربط دیگری را فعال می‌کرد. رفع ایراد: اضافه کردن  یک خط  margin:0px به a:hover

 

ایراد: آیکون پست الکترونیک در فایرفاکس بر خلاف دو مرورگر دیگر ناپدید شده بود و بعلاوه لینک ساعت ارسال پست که به جای لینک دائم هم عمل می‌کند در واقع لینک نبود. رفع ایراد: بازنگری در فارسی سازی. مشکل از به کاربردن دستور dir:rtl در کل پست بود در صورتیکه یک پست از 4 قسمت تاریخ، عنوان، بدنه اصلی پست و پانویس تشکیل شده است و دستور قرار گرفتن حروف از راست به چپ ناخواسته شامل پانویس هم شده بود. در بلاگر جدید جهت فارسی سازی، ویجت پست باید شامل دستور راست چین بوده ولی نباید راست به چپ بودن را در اینجا تعیین کرد.

 

ایراد: برخلاف اندازه ایده‌آل حروف در اینترنت اکسپلورر، اندازه حروف در فایرفاکس و اپرا خیلی کوچک به نظر میرسید. رفع ایراد: افزودن به درصد حروف به میزان 5 درصد همه را مساوی کرد!

 

ایراد: در فایرفاکس و اپرا، مارجینهای ستون کناری در مورد دلیشس و بلاگرولینگ از بین رفته بود.  رفع ایراد: قبلا در CSS  مارجینها روی کل عمل شده بود در حالیکه با اعمال مارجین روی Ul مشکل حل شد.

.

ایراد: تصویر بالای صفحه در فایرفاکس از بین رفته بود. رفع ایراد: با آپ لود مجدد مسئله حل شد و هنوز نمیدانم علت چه بوده است.

 

ایراد: ویجت هدر در بلاگر به صورت پیش فرض قابل جابجائی و یا  حذف نیست . با هر ترفندی به اپرا، بازهم نام وبلاگ نابجا ظاهر میشد. رفع ایراد: جابجا کردن ویجت عنوان از طریق دستکاری در مشخصات پیش فرض ویجت.

 

خوشبختانه! با وجود رفع ایرادات فوق بازهم ایراد وجود دارد و نیز آنچه گفته شد برحسب تجربه من می‌باشد و بدون شک راه‌های بهتری وجود دارد که خوشحال می‌شوم آنها را بدانم. 

yanmaneee said...

nike react
jordan 4
golden goose outlet
jordan 1 off white
supreme outlet
golden goose outlet
nike lebron 15
longchamp bags
nike epic react flyknit
bape clothing

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر