میگویند ورد پرس بهترین سیستم برای وبلاگ نویسی عنوان شده...

    معادل با     May 17, 2007

اینروزها تبلیغات و سرو صدای زیادی رو به نفع وردپرس در میون وبلاگهای فارسی شاهدم. بیشتر هم ورد پرس با سیستمهای وبلاگی فارسی مانند بلاگفا و پرشین بلاگ مقایسه میشه و تعدادی از وبلاگنویسانی که در روی وردپرس مینویسند سعی در جدائی کاربران از سرویسهای ایرانی و جذب اونها به ورد پرس دارند.

به عنوان کسی که شاید جزء اولینهائی بودم که وبلاگی رو در آدرس:http://iran.wordpress.com به ثبت رسوندم (اکتبر 2005) همواره در کمین فرصتی بوده ام تا از بلاگر روی این سیستم برم. پست امروز عصرونه من رو به فکر فرو برد که زودتر چنین تصمیمی بگیرم بخصوص که در صفحه مشخصاتی خود ورد پرس امکانات فوق العاده به نظر میرسید. متاسفانه با وجودیکه از آخرین چک من امکانات متعددی به سیستم اضافه شده است سیستم به نظر من میاد که دارای نقطه ضعف جدی هست بخصوص برای کسی که دارای میراثی از نوشته های قبلی در پلاتفرم دیگری هست. تصمیم دارم که بصورت جدی و مفصل و منصفانه هر دو سیستم وردپرس.کام و بلاگر را مقایسه کنم و بصورت پست عرضه کنم تا هم برای خودم یک سری مسائل مسجل بشه و هم سایرین که تصمیم دارند تغییر پلاتفرم بدهند، با چشم باز دست به این اقدام بزنند.

فقط یک سئوال از عصرونه که فکر میکنم جزء وبلاگهائی بود که امسال برنده هم شدند دارم. لطفا در مورد اینکه فرمودید "...ورد پرس بهترین سیستم برای وبلاگنویسی عنوان شده..." مستند ارائه کنیدچرا؟ و چه کسی گفته؟ این حرف به نظر من میرسه که  منطقی نباشه و از شما انتظار میره که دقیق تر از اینها بنویسید.

Anonymous said...

ُُسلام
من انتخاب وردپرس رو به عنوان بهترین ابزار وبلاگی در هفته نامه علم روز خوندم ( چند وقت پیش ) یادمه سایتش هم معتبر بود . البته سایت زیر هم هست ولی من کلا این سایت رو زیاد قبول ندارم :
http://blog-services-review.toptenreviews.com/

* شما که روی بلاگرید بنابراین مشکلی از بابت مهاجرت به وردپرس ندارید . خیلی راحت می تونید تمام پست ها و کامنت هاتون رو منتقل کنید ;)

Kourosh said...

نوید عزیز
ممنون از توضیحت. انتظار من این بود که معیارهای دقیق تری رو ببینم. منبع مورد اشاره رو هم نگاه کردم که بزرگترین ایرادش رو در مقایسه سیستم پولی و مجانی میبینم. خودم ب غیر از پی سی مگزین که 5 پلاتفرم برتر رو انتخاب کرده بود که در آن بلاگر اول و ورد پرس دوم شده بود ملاکهای دگیری رو به غیر از امکانات در نظر دارم مانند سرعت که فکر میکنم بشه مقایسه دقیق انجام داد و موارد دیگه مد نظرم هست که در پستهای مقایسه این دو سیستم میارم. در ضمن از بابت مهاجرت به ورد پرس برخلاف تبلیغاتی که دیدم ورد پرس در سایتش داشت که میشه از پلاتفرمهای مختلف منتقل کرد و بعد هم دوست نداشتی بری، متوجه شدم که این یک جاده یک طرفست. میشه از بلاگر راحت بیائی ولی امکان رفتن به جای دیگری به غیر از وبلاگ دیگری در ورد پرس ظاهرا فراهم نیست.

khosrobaigy said...

سلام کوروش عزیز
ببین من با بلاگر آشنایی ندارم ولی با وردپرس کامل کار کردم. قبلا در بلاگفا می نوشتم و بلاگفا و وردپرس رو هم در وبلاگم با هم مقایسه کردم. وردپرس سه حالت داره: اول خودت دامنه ثبت کنی و توی فضای هاست وردپرس رو نصب کنی که الآن من با این کار میکنم که خیلی خوبه و کامله و هیچ مشکلی نداره. البته کمی آشنایی با مسائل فنی نیاز داره ولی یه خوبی دیگه که داره اینه که کسانی که با این وضعیت آشنا باشند زیادند و اگه مشکل داشته باشی میتونن کمکت کنن. حالت دوم شبیه همین حالته ولی با وردپرس فارسی که حقیقتش من خیلی از محیطش خوشم نیومد. حالت سوم هم اینه که در سایت وردپرس ساب دومین مجانی ثبت کنی که من با اینم کار کردم. اگر بخواهی مجانی کار کنی خیلی خوب نیست و مشکلاتی داره ازجمله عدم امکان نصب پلاگین و عدم امکان ادیت قالب وبلاگ که به نظر من مشکلات جدی ای هستند که باعث میشه ازش دوری کنیم مخصوصا برای فارسی کار کردن و فارسی نویسی. البته نه اینکه اصلا نشه کار کنی. یه راههایی داره ولی دردسرش زیاده و خیلی باید حرفه ای باشن تا بتونن با اچ تی ام ال یه کارایی بکنن. کلا وردپرس برای ساب دومین های مجانی فضا رو بسته و امکان مانور خیلی کمه مگر اینکه بخوای پول بدی . در اونصورت امکانات خیلی خوبی خواهی داشت. در مجموع با توجه به آشنایی کامل من با حالت اول من فکر میکنم که وردپرس یک نرم افزار مدیریت محتوای بی نظیره و هر کاری باهاش بخوای بکنی میشه . مگر اینکه شما بتونی منو قانع کنی که بلاگر بهتره . راستی اینم بگم که اولش که بخوای از یه محیط به محیط دیگه بری کمی سخته و اذیت میشی ولی وقتی با محیط جدید کامل آشنا شدی خواهی دید که مزایای زیادی داره. من که از مهاجرت از بلاگفا به وردپرس لذت بردم . ضمنا باعث شد که حرفه ای تر بشم. البته بلاگفا هم یه خوبی داشت و اونم سادگی و فارسی بودن کامل محیط و کنترل پنلش بود که برای شروع خوب بود و لی منو قانع نمیکرد و محیطش خیلی بسته هست. حتی بسته تر از محیط وردپرس های 50 مگابایتی مجانی. مثلا امکان آپلود در بلاگفا نداری و این خیلی بده. منتظر نظرات و اطلاعات شما در مورد بلاگر هم هستم. موفق باشی

Kourosh said...

سلام من خدمت عباس عزیز
نظرات شما بسیار درست و دقیق هست. در رابطه با نرم افزار ورد پرس من تجربه ای ندارم ولی محیط وردپرس . کام رو تقریبا خوب میشناسم. این پست من در جواب نوید عزیز بود که در پستی وردپرس. کام رو به عنوان بهترین سرویس معرفی کرده بود. اتفاقا من یک مقایسه کامل بین بلاگر و وردپرس .کام انجام داده ام که به مرور روی اینجا میذارم. ودر ضمن کاش آدرس وبلاگتو گذاشته بودی تا بهت سر میزدم. موفق باشی.

Anonymous said...

Bell & Ross accurately creates high-end My Fashion Replica Watches for professionals such as air force pilots, abysmal sea divers, and anti-mine aggressive squads a allotment of others. The afflatus for the anatomic architecture of their watches is taken from the one capital apparatus that all these professionals await on the most.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر