تعطیل تدریجی لیست وبلاگهای ایرانیان خارج در اعتراض به سرقت

    معادل با     June 01, 2007

سه ماه برای لیست وبلاگهای فارسی ایرانیان خارج از کشور جونم در رفت و از زمانیکه اعلام وجودش رو کردم به غیر از به روز کردن مداوم لیست، یکبار هم طراحی مجدد صفحه کردم و اونوقت آقا و یا خانم هموطنی ساکن آمریکا این لیستو عینا برداره و بذاره توی سایتی که اسم "فرهنگ ایران" رو هم یدک میکشه.

15 روز پیش دیدمش و از اون وقت تا حالا 2 بار براش ایمیل محترمانه فرستادم که با عنوان " هموطن عزیز" هم شروع میشد ولی هیچ جوابی دریافت نکردم. خوب آدم غمگین که چه عرض کنم به نوعی حس تلخی کامشو پر میکنه و افسوس وقتی رو میخوره که پاش گذاشته و اون عشق به ایرانی که باهاش شروع کرده.

از اولش صراحتا عنوان کردم که از کسی لینک زوری نمیخوام. بعضی از دوستان لطف کردند و لینک دادند، عمدتا بلاگرولینگی. روم نشد به کسی بگم بابا این لیست که هیچ وقت پینگ نمیشه و همیشه جاش ته لیسته و اصلا لینگ بلاگرولینگی به درد من نمیخوره.

اگه لیست رو ببینید جائیش تبلیغ اسم من و یا وبلاگم نیست. این لیست رو با عشق درست کرده بودم ولی حالا دیگه تحمل ندارم ببینم "فرهنگ ایران دزد" رنکینگش بالاتره و در جستجوی لیست وبلاگهای خارج از کشور بالاتر از لیست من قرار میگیره.


دادگاهی در این فضای مجازی وجود نداره که دادم رو پیشش ببرم و شکایت کنم. تنها چاره من شکایت به افکار عمومیه. ولی این رو هم میدونم که اونقدر همه گرفتاری دارند که پیش خودشون میگند : "این بابا هم دلش خوشه". بنابرین هیچ راهی برای من باقی نمیمونه که تا رسوا شدن دزد و یا گرفتن لینک کافی که رنکینگ لیست بالاتر از اون قرار بگیره، تا اطلاع ثانوی به صورت تدریجی به سمت تعطیلی لیست برم.

نوشتن این پست و تصمیم به تعطیلی لیست فقط احساس مطلق نیست. به نوعی نشون دادن خود ما به خود ماست. "تولید محتوا" که این روزها یکی از دوستان داره طرحش میکنه لازمه اش به رسمیت شناختن حق پدید آورنده است. حقی که در میون مشکلات کشورمون اولویت هزارم رو پیدا کرده. امروز لیست من، فردا... دیگر چه کسی کار بلند مدت و اونم در عرصه دیجیتال که کپی اش راحته میکنه بخصوص وقتی که افکار عمومی در فضای مجازی حساسیت لازم رو هم نداره؟

یه موضوع هم آزارم میده. این لیست برای خیلیها تامین کننده عمده بازدیدکننده هاشون بوده و برای تعداد بیشتری جزء چند تامین کننده اول. بعضی از شماها رو دیدم که گاهی به "سه نقطه" یا مطلبی که 5 دقیقه نوشتنش وقت برده لینک دادید ولی این لیستو کلا نادیده گرفتید، با وجودیکه از این کانال مدام بازدید کننده دارید. چرا؟

اگر کسی شک داره که لیست دزدیه یا نه فقط کافیه روی لینک کشورهاش کلیک کنه ببینه که به لیست من میاد. دزد فراموش کرده که لینک رو برداره.

Mehri Publication said...

سلام کوروش جان از این بابت خیلی ناراحت شدم آنهایی را که صفاو صداقت ترا می شناسند به خوبی می دانند که تو برای این لیست کار کرده ای ولی فکر می کنم جواب آقا دزده بستن لیست نیست .گرچه می دانم غمگینی ولی خدا با صابرین است

Anonymous said...

سلام
نمیدانم دیدی یا نه که من در وبلاگم از وقتی وبلاگت را دیدم لینک دادم.و خیلی های دیگر هم این کار رو کردند.خوب چرا یک عده میایند به اسم خودشون میخوان این کار رو بکنند ناشی از خودخواهی و حسودیه.خوب تو زحمت کشیدی بایدم ابن امتیاز مال تو باشه یا اینکه هر کسی خودش بره درست کنه...به هر حال برات آرزوی موفقیت میکنم.شاد باش و دیر زی

Anonymous said...

salam :
man az canada inevisam
2 ta weblog daram ke yekisho behet migam
movafagh bashi

Softminer said...

خودتو ناراحت نکن چون که همه به تو لینک دادن و کمتر کسی تو گوگل سرچ می کنه

Kourosh said...

در جواب هادی عزیز: ممنونم ازت ولی تو بگو راهش چیه. دست روی دست گذاشتن و تماشا. واقعا راهش چیه؟
در جواب حامد عزیز: میدونم حامد جان و ممنونم ازت. والا به خدا امتیازی نمیخوام. نه مادی نه معنوی و کاش میشد سند 6 دانگشو به نامش میکردم ولی آدم باید معرفت داشته باشه. دو بار ایمیل زدم - محترمانه و دلیل خواستم - جواب نداد. به هر صورت ممنونم از همدردیت

در جواب بدرقه عزیز: 15 روزه دارم در درونم کنکاش میکنم ببینم چطور میتونم قضیه رو هضم کنم. نمیشه. آدم دلش چرکین میشه. حتی الان متاسف شدم که چرا لینک رو مطرح کردم. من دنبال طرح ستمی هستم که خود ما به خودمون میکنیم و صدای کسی هم در نمیاد. همه زندگیمون شده سیاست و بی اخلاقی همه زندگیمونو گرفته.

Anonymous said...

اتفاق بسیار ناخوشایندی است و من را هم بسیار متاسف کرد. شاید ایراد دنیای مجازی در این باشد که نمیتوان با بد خواهان یا واضحتر بگویم کلاه برداران رو در رو مبارزه کرد واثبات حق کرد.اما ارزو دارم که چنین اتفاقاتی سد راه نو آوری و خلاقیت شما نگردد و همچنان با ذوق و هوشیاری ذاتیتان به راهتان در دنیای مجازی ادامه دهید و بدانید که بسیاری پشتیبان شما در این راه هستند.

Yahya said...

سلام. منم ناراحت شدم، منتها نه صرفا به خاطر دزدی. راستش (با وجودی که می دونم کمی عصبانی میشی) دلم می خواست کمی درویش تر و لات تر می بودی. کسر لاتی نیست که اینطوری به خاطر کار یه آدم کوچیک، آشفته می شی؟

khosrobaigy said...

اولا من هم از این بابت اظهار تاسف میکنم و ناراحتم
چرا ما نباید برای کارهای دیگران ارزش قائل بشیم و حقوق اونها رو پایمال کنیم؟
اگر خودمون رعایت نکنیم چطور میتونیم توقع داشته باشیم که مسئولینمون حقوق ما رو رعایت کنند؟
و اما در مورد کامنتهای اخیر شما:
در پست دیگری تحت عنوان وردپرس.ارگ/وردپرس.کام توضیح خواهم داد.
موفق باشید

Anonymous said...

سلام كوروش عزيز
خيلي حالم گرفته شد وقتي اين پست رو خوندم. خيليل...
من هم كاري رو تو نت شروع كردم و هر روز شاهد دزدي از كار خودم هستم ولي حرفم به جايي نميرسه...

ميدوني به نظر من تعطيل كردنش كار درستي نيست. ادامه بده. اونايي كه تو رو ميشناسن حمايتت ميكنن و مطمئن باش آدم دزد بالاخره يه جا آبروش ميره مثل همين درست نكردن لينكها!

به كارت ادامه بده عزيز.
موفق باشي

غزل said...

حالت رو خوب مي فهمم و از اينکه اين اتفاق افتاده، خيلي ناراحت شدم... اما فراموش نکن زحمتي که تو کشيدي، هرگز فراموش نمي شه و ما همه قدر زحمتهاي تو رو مي دونيم.
بنظر من تمام کساني که از اين گونه اعمال ناراحت مي شوند، بايد اقدام دسته جمعي انجام دهند... اين کار زشت بارها و بارها تکرار شده، چه در مورد نوشته ها و چه در مورد عکسها و حال هم که زحمات تو.
به هر حال تمام اين رفتارها نبايد بي جواب بماند چرا که به نظر من نه تنها توهينيست به صاحب آثار، بلکه توهينيست به شعور خوانندگان.
منهم حتماً ايميلي براي اين سايت بظاهر محترم خواهم زد... همانطور که قبلاً هم براي ديگران اين کار را کرده ام. فکر مي کنم در تمام شرايط مشابه دوستان عزيز هم نبايد بي کار بمانند.

Kourosh said...

در جواب یحیا عزیز: ممنون که لخلاق درویشی رو توصیه کردی.چشم سعی میکنم منطقی تر فکر کنم.

در جواب عباس عزیز: با حرفت موافقم و فکر میکنم لازمه کمی هم از خودمون انتقاد کنیم. به نظر من وضع اخلاقیاتمون به سمت فنا داره میره.

Kourosh said...

در جواب پیشگوی عزیز: ممنون از همدردیت. و امیدوارم اون کار نتت که میگی دزدی داره میشه بیانش کنی. به نظر من بیان کردنش بهتر از نکردنه و گرچه راه موثری برای مقابله نیست خود بیان کردن و افشاگری بالاخره بی تاثیر هم نیست. منم به سهم خودم متاسفم و برای تو هم آرزوی پایداری و دلسرد نشدن میکنم.

در جواب غزل عزیز:
ممنون از همدردی شما و تعهد اجتماعیتون. راه خوبیه ایمیل به متخلف زدن و گرچه این درسته که ضمانت اجرائی نداره ولی کاری هست که از دستمون برمیاد و خیلی بهتر از سکوته. من متاسفم که تابحال در مواردی که گاها برخورد کردم و عکسی و مطلبی از کسی به سرقت رفته بود سکوت کرده بودم و سعی میکنم از این به بعد جبهه روشنی با سارقان فرهنگی بگیرم

Anonymous said...

آقا کورش، ممنون از نظر شما، بله متاسفانه سرعت سرور وبلاگ پایینه، در مورد دزدیدن زحمات شما هم واقعاً ناراحت شدم، چون تازه با این سایت آشنا شدم، اما شما نباید اونجا رو تعطیل کنید، به نظر من باید اونجا رو بیشتر فعال‌تر کنید.

Kourosh said...

مرسی امین جان و در مورد فعالیت بیشترش هم فکر میکنم.

Anonymous said...

سلام کوروش خان. فکر کنم که برش داشتند چون به سایتشون رفتم بعد از خوندن مطالبتون چیزی وجود نداره. شاید خودشون پشیمون شدند. باز برای زحماتتون ممنون. موفق باشید.

Kourosh said...

به مامان محمود:
کنترل کردم سرجاش بود تازه خطاش رو هم جبران کرده و لینکهائی رو که اشتباها به لیست میومد به سایت خودش تغییر داده.

Anonymous said...

salam
ziad khodeton ro narahat nakonid
on kasi ke miad page shoma ro mibine be har hal dark mikone che kari behtare va in ke be gole yeki az dostam ziad hers nakhor shiret khoshk mishe
aga korosh man in weblog haye farsi marbot be iranihaye kharej az keshvar ro search kardam va tagriban khaili az on har o didam va matalebeshon ro ham khondam
khob az lahaze mohtava vagean toop boode nesbat be sayer oonha
be har hal dastetton dard nakone
be qole bazia khoda tarafe shomast

Me&Vancouver said...

سلام دوست عزیز. امیدوارم دل گیریت کمتر شده باشه . منم مثل خیلیا فکر میکنم بهتره تعطیلش نکنی ولی به جاش به بر وبچ بگی که درباره این موضوع دو خط بنویسن و لینکارو جدا بزارن تو وبلاگشون...من که اگر خواستی هستم که این کار رو بکنیم . لطفا بهم خبر بده. خوش و خرم باشی.
‍‍‍پویا از ونکوور

Syamak Moattari said...

کوروش جان

متاسفانه عدم توجه به مالکیت معنوی درمیان هموطنان ما چیز تازه ای نیست. به اعتراضت احترام می گذارم ولی فکر می کنم پروژه ای را که بدون هیچ چشم داشتی تا اینجا جلو آورده ای رها نکن. مطمین باش که دوست بی اعتنا به مالکیت فرهنگی سرانجام چوب این کار را خواهد خورد زمانی که دیگرانی به مالکیت او بی اعتنایی کنند. دوستان با صفا صدای اعتراضت را شنیده اند . امیدوارم که دوباره شاهد تلاشت باشیم.

Kourosh said...

در جواب دوست ناشناس: چشم حرص نمیخورم تا شیرم خشک نشه و ممنون از شما و لطفتان.

در جواب پویا:
ممنونم ازت . هدف من اعتراض بود و با لطفی که از دوستان دارم میبینم شرمندگیش برای من میمونه که تعطیلش کنم. راستش شدید گرفتارم و اگر اینطور نبود لیست رو به وضعیت عادی در میآوردم و آپدیت میکردم. گرچه اون هموطنی که اینکار رو کرد فراموش نمیکنم و براش برنامه دارم. درباره اینکه از دیگران بخوام که لینک بدند من راستش توی این تیپ کارها نیستم. هرکی به اختیار خودش ولی پیشنهاد شما نشانه حس مسئولیت شماست و ممنونم.

در جواب آقای سیامک مطهری:
ممنونم و امیدوارم به زودی لیستو عادی کنم و حتی امکانات بیشتری هم براش مهیا کنم. از لطف شما ممنون

Unknown said...

2015-6-12 xiaozhengm
michael kors
toms outlet
soccer jerseys
gucci outlet online
jordan shoes
ray ban sunglasses
tory burch outlet online
michael kors bag
kate spade handbags
michael kors uk
oakley sunglasses
ralph lauren outlet
rolex watches
hollister clothing store
kate spade bags
michael kors handbag
kate spade
coach factory outlet
burberry sale
burberry scarf
oakley sunglasses
ray ban uk
oakley sunglasses sale

chenlina said...

chenlina20151210
prada handbags
adidas superstars
michael kors handbags
tory burch sale
michael kors outlet
cheap jordans
timberland outlet
oakley sunglasses
toms shoes
cheap nfl jerseys
hollister
supra shoes
coach factory outlet online
jordan concords
ugg clearance
polo ralph lauren
coach outlet
michael kors outlet stores
hollister co
abercrombie and fitch new york
chanel handbags
giuseppe zanotti
uggs boots for women
ugg boots
coach factory outlet online
air max 90
michael kors outlet
michael kors outlet
michael kors handbags
louis vuitton
jordan retro
burberry outlet
louis vuitton handbags
cheap oakley sunglasses
official coach factory outlet
hollister co,hollister jeans,hollister.com,hollister ca
kate spade handbags
ugg boots
michael kors handbags
the north face outlet
as

Medical Value Travel India said...

Great post and thanks for sharing....

Health Blog India said...

its very cute. thanks too share.....

Tips and Tricks blog said...

I love that idea. Awesome Post..

Dr. Shikha Mahajan said...

That is great to hear, thank you for reading!

penile implant said...

Thank you, that was just an awesome post!!!

Penile Implant said...

That is great to hear, thank you for reading!

Dr. Sushma Sinha said...

Thanks for sharing that. It was fun reading it. :-)

yanmaneee said...

kyrie 6
golden goose
moncler
yeezy
curry shoes
bape
cheap jordans
kd shoes
supreme clothing
yeezy

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر