مصیبت ویزای کانادا

    معادل با     September 19, 2008

گمون کنم هر کسی ساکن کانادا باشه مصیبت ویزای کانادا رو برای قوم و خویش و دوست و آشنا با تمام وجود حس کرده باشه. پدر و مادری رو میشناختم که همه بچه هاشون کانادا و نورنتو هستند. رفتن برای ویزای توریستی به قصد دیدار بچه ها و نوه ها به سفارت کانادا در تهران و با وجودیکه بازنشسته هستند، ملک و املاک و وابستگی های زیادی در تهران دارند به مرد پیر به علت واهی بازنشسته ارتش بودن ویزا ندادند که همونجا داد و فریاد مرد هوا رفت که فکر میکنید کی هستید و من چه ارزشی برای کانادا قائلم و من اگر بچه هام اونجا نبودند پامو از ایران بیرون نمیذاشتم. از سفارت بیرونش انداختند. با اصرار بچه ها و بعد از چند وقت وکیل گرفتند و درخواست مهاجرت فامیلی به کانادا را دادند. پروسه ای که منطقاً باید خیلی سریع باشه 3 سال طول کشید و بالاخره رسید به آزمایش پزشکی. در عکس قفسه سینه مرد سرطان تشخیص داده شد و همون سرطان هم کشتش و نوه هاشو ندید. چند تا از اقوام ، دختر و پسر، با استعداد و درس خون و در آرزوی ادامه تحصیل، پذیرش از دانشگاههای کانادا گرفتند. ویزا ندادند. جوری شده که آدم کاملاً حس میکنه که با وجود شهروند کانادا بودن و هزار حرف قشنگ از برابری و … همش دروغه و ما شهروند درجه دوئیم. من که خجالت میکشم که بخوام دعوتنامه واسه کسی بقرستم و اون توی سفارت خورد بشه، به من و اون و ایران و ایرانی توهین بشه.

اصلاً گروه خونی من با نازلی، سبیل طلا یکی نیست ولی وقتی کسی داره کاری میکنه و حرفی میزنه که کاملاً حسش میکنی باید حمایتش کرد. طوماری داره تهیه میشه که در سوپر مارکتهای ایرانی اینجا هست در اعتراض به این قضیه. فرمی هست که باید با آدرس و مشخصات پر بشه و اینجا حداقل خوبیش اینه که هیچ ترسی از این بابت نیست که اعتراض کنی و بگی منم آدمی مثل توام. پدر، مادر، قوم و خویش و دوست دارم که دلم میخواد بیان خونم، پیشم، مدتی با من زندگی کنند و پذیرائی ازشون بکنم و تو حق نداری برای رابطه من با کسانی که دوستشون دارم مانع ایجاد کنی. به نظر من باید به توهینی که داره به ما میشه اعتراض کرد. کسی که در کاناداست با پرکردن فرم و کسی که ایرانه با رسوندن صدای این اعتراض به گوش سفیر در تهران.

وبلاگ سیبیل طلا

وبلاگ اعتراض به این وضعیت

فایل پی دی اف پتیشن

Anonymous said...

سلام کورش جان
اومدم به مطلبی راجع به هک شدن پرشین بلاگ از بلاگت لینک بدم که متوجه برگشتت شدم و خیلی خوشحالم که هستی. خوش اومدی و چه پرکار.
خسته نباشی.

مطلب خیلی مفیدیه و حتما در حد خودم حمایت میکنم. من هم حالم از این سخت گیری ها بدجور گرفته است و از مصاحبه ام در سوریه هم خاطره بد دارم و هم گله اما ازونجا که تازه درخواست اپیلم جواب گرفته و بعد از یک و نیم سال که از اپلای کردن برای کیس فامیلی میگذره، احتمالا تا شیش ماه آینده بتونم وارد کانادا بشم، اینه که زیاد سر و صدا نمیکنم اما امضا رو هستم.
شاد باشی و پاینده

راستی در جریان تغییر قالب، لوگوی سایتهایی که توصیه میکنم حذف شده که طرح جدیدی براش دارم. لوگوی وبلاگهای جهان هم اونجا بوده که در ویجت جدید کار میگذارمش.

Anonymous said...

salam duste aziz. ghesmate "webloghaye iraniane jahan" kar nemikone gostam inja pm bedam shayad gereftish. man california zendegi mikonam va http://www.lottery.persianblog.ir/ adrese weblogam hast be esme "اطلاعات جامع لاتاری" age lotf konio wbloge manam be list ezafe koni mamnun misham

Kourosh said...

عرفان عزیز
در حال آپدیت لیست هستم و امیدوارم به زودی تموم بشه. مورد شما را هم اکنون اضافه میکنم. اگر قبلاً در لیست نام وبلاگ را قرار دادید اضافه کرده یا خواهم کرد. در عین حال مورد شما را هم اکنون چک میکنم.

Anonymous said...

سلام.سایت ها و وبلاگ هایی که در یک زمینه خاص و منحصر به فرد فعالیت دارند بسیار با ارزش و پرطرفدار هستن.شما این کار را به خوبی انجام دادین.ما در SER7Enrique به شکلی نوین پست هایی رو درباره ی یک خواننده حرفه ای اسپانیایی به نام انریکه ایگلسیاس می گذاریم.اگر او رو نمی شناسید کافیه یکی از آهنگهاش رو پس از خوندن نقد اون در SER7Enrique از سرور مستقیم خودمون دانلود کنید.حتمآ به جمع طرفداران انریکه می آیید.انریکه یکی از پر طرفدارترین خواننده ها بین ایرانیان است.ما ایرانی ها معمولآ سبک کارهای انریکه رو می پسندیم.شما هم به SER7Enrique بیاین.ضرر نمی کنید.شک نکنید.به امید دیدار.
WwW.SER7Enrique.Blogfa.Com

Anonymous said...

فامیلهای گری گوریت رو میخوای بیاری کانادا آویزون دولت کانادا بشن که چی بشه همون بهتر که ویزا ندن به نظر من تعداد زیادی از ایرانی ها رو هم باید بندازن بیرون کانادا کم کم داره میشه مثل سوئد هرچی پاکستانی و ایرانی خز هست از بجنورد و چمن صحرا پا میشه میاد کانادا میرینه به اقتصاد و کلاس و سیاست و اجتماع اینجا بیخیال شو بابا برو کانادایی باش

s.nouri said...

من س نوری، عضو رسمی جامعه متخصصین مهاجرت به کانادا و مشاور ارشد سازمان مهاجرت خورشید کانادا با کمال میل برای همکاری، پاسخ به سئوالات دوستان و تقبل وکالت متقاضیان در همه امور مهاجرت و شهروندی به کشور کانادا آمادگی دارم:

با من میتوانید مستقیماً از تهران با شماره 82807880 و یا 0014162210632 تماس بگیرید.

www.khorshid.ca نیز برای ارائه اطلاعات به شما عزیزان در دسترس میباشد.

مشورت با ما قبل از عقد قرارداد با هر گروه یا شخص ثالث به نفع شماست

Anonymous said...

There is aswell the gold adaptation of the uk replica watches which is alleged the Cartier W260152K2 Tank American Ladies 18KT Gold Watch which has a gold continued face and armlet as able-bodied as a white punch with Roman character hour markers and the quartz movement provides authentic times that makes this Cartier watch a abundant approved afterwards account which is baptize aggressive up to 30 meters.

accompagnatrici roma said...

Thanks for this article, really useful piece of writing.

escort milano said...

Great, thanks for sharing this blog post. Fantastic.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر