اظهارنظر اخیر موسس فیدبرنر دررابطه با آمار مشترکین

    معادل با     January 29, 2009

سه روز پیش موسس اولیه فیدبرنر به سئوالات متعددی در مورد تحولات اخیر فیدبرنر، کیفیت  فعلی و آتی خدمات این شرکت، از جمله دقت آمار مشترکین در طی یک مصاحبه ایمیلی با ماشابل پاسخ گفت. Steve Olechowski، موسس فیدبرنر و مدیر فعلی* AdSenseگوگل عالیترین مقام از شرکت گوگل است که تاکنون درباره فیدبرنر سخن گفته است. این مصاحبه با توجه بهfeedburnergoogle همزمانی آن با  انتقال فیدبرنر قدیم به جدید حائز اهمیت است. سئوال سوم این مصاحبه نیز در ارتباط مستقیم با پست «دنیای وبلاگ» تحت عنوان «آمار مشترکین فیدبرنر: بیهوده و فریب دهنده» قرار داردکه ترجمه‌ نسبتن دقیق آنرا در زیر می‌آورم.

3- دقت آمار مشترکین (لینک تمام مصاحبه)

سئوال: گوگل چه تغییراتی  ممکن است به‌وجود آورد، تا آمار مشترکین فید در فیدبرنر، دقیق تر، و از دست‌کاری** در آن جلوگیری شود ؟

جواب: ما دائما در حال تغییر الگوریتم هستیم تا به هر دو موضوع دست یابیم. اما یادآوری این نکته مهم است که میزان بازدید (تعداد خواننده واقعی، میزان دسترسی)  - reach - آمار خیلی ‌با ارزش‌تری است. آمار مشترکین -  Subscribers number - شاخصی برای پتانسیل تقاضا و در بیشتر موارد سقف تقاضا است. روزنامه‌ای مجانی را به در خانه‌ی شما می‌اندازند، این امکان وجود دارد که خوانده نشود. «میزان بازدید» شاخص بسیار مهمتری در رابطه با چگونگی واکنش خوانندگان به مطالب شما است. افزایش «آمار مشترکین» یک  هدف هست، اما هدف اصلی اینست که اظمینان حاصل کنید که «میزان بازدید» تا‌جای ِ ممکن و به‌تناوب، به «آمار مشترکین» نزدیک شود.

دوست عزیزم، عباس خسروبیگی، منتقد سرسخت مطلب «دنیای وبلاگ» در این‌باره بوده‌اند. در مطلب دنیای وبلاگ، بر اساس بررسی، ارائه آمار و  بیان مشاهدات شخصی، به چند علت از جمله؛ دشواری در تفسیر آمار مشترکین؛ فراگیر نبودن آن؛ بازبودن راه‌های تقلب؛ و اکنون به عنوان مورد چهارم،یکسان نبودن بازه‌های زمانی استفاده از آمار مشترکین؛ اهمیت این شاخض در رابطه با رتبه بندی وبلاگ‌ها زیر سئوال رفته است. آقای خسروبیگی در بخش نظرات پست دنیای وبلاگ در  باراول می‌نویسند:

من اینرا قبول ندارم!
از طرفی، اگر چنین است، چرا یکی از اساسی ترین پایه های پرشین بلاگرز را بر فیدبرنر استوار کرده اید؟!

در جواب ایشان عرض کردم که: ”همه میتوانند با موضوعی مخالف باشند اما برای مخالفت خود تنها باید به عرضه دلایل عینی و پایبندی به شیوه علمی اکتفا کنند. منتظر دلیل منطقی از جانب شما هستم. موضوع رابطه پرشین بلاگرز و فیدبرنر مسئله دیگری است که ربطی به این مطلب ندارد.”

اما اکنون در توضیح رابطه پرشین بلاگرز باید عرض کنم که در هیچ جا بنده مخالفتی با فیدبرنر ابراز نکرده ام. همینطور با آمار و یا آمار مشترکین. پست دنیای وبلاگ، «فید به زبان ساده» به خوبی گویای نظر من درباره فواید فیدبرنر است. در این پست نقش کلیدی در پرشین بلاگرز را برای یاهو پایپ قائل شده‌ام. درباره فیدبرنر هم گفته‌ام که: ”با کمک فیدبرنر شکل نمایشی کار بهتر میشود، آمار استفاده و استقبال مشخص می‍شود و هر خبرخوان دارای آدرس فید شناخته‌شده می‌شود.” در پرشین بلاگرز،  فیدبرنر با کلیه امکانات آن استفاده می‌شود و همه عناصر مورد استفاده مفیدهستند، حتی آمار مشترکین.

در کامنت دوم ایشان مینویسند:

شما عنوان پستتان را فراموش نکنید!
عنوان را یادآوری میکنم: آمار مشترکین فیدبرنر: بیهوده و فریب دهنده
من با این عنوان مخالفم! میدانی چرا؟ چون نه بیهوده است و نه فریب دهنده. اگر اینطور بود که بقیه هم مثل شما فکر میکردند.

از جناب خسروبیگی در ابتدا خواسته بودم که برای مخالفت خود تنها باید به عرضه دلایل عینی و پایبندی به شیوه علمی اکتفا کنند. این شیوه‌ای است که برای من امکان ارتباط فکری با دیگران، شنیدن نظرات آنان و تعدیل نظرات خودم وجود دارد.  بهتر بود ایشان استدلال می‌کردند که به این دلایل مفید است و به این دلایل قابل اعتماد. استناد به نظر اکثریت مدتهاست از جانب من مطرود است. حداقل اگر جناب خسروبیگی استناد به نظر اکثریت کارشناسان می‌نمودند باز کمی قابل قبول تر بود. گرچه اکثریت کارشناسان بوده‌اند که  جام زهر را به کام سقراط ریخته و گالیله را محکوم کردند. اکثریت امروز ممکن است اقلیت فردا باشد. بنده نه گالیله هستم و نه سقراط اما به حد خودم و برای خودم استقلال فکری و خودباوری قائلم.

ممکن است به تنهایی ملاک خیلی محکمی نباشد و احتمال خیلی خیلی خیلی ضعیف هم دارد که تعداد معدودی آمارشان مخدوش باشد، اما بالاخره بعنوان یکی از پارامترهای مفید و مورد نیاز و قابل اعتماد توسط خود فیدبرنر و همچنین توسط کاربران قابل استناد است.

درباره تقلب و دستکاری نظر قاطعی ابراز نکرده‌ام. لینک به یک روش تقلب در صفحه اصلی مصاحبه قرار دارد. بنده چندین روش دیگر هم می‌شناسم و بعید می‌دانم که در وبلاگ‌شهر بنده به تنهائی آنها را بشناسم. اینکه دیگران بشناسند، به کار ببرند یا نبرند، آنقدر مهم نیست. مهم اینست که روش معیوب است و پتانسیل سوء استفاده را دارد. در مورد قابل اعتماد بودن و مفید بودن آمار مشترکین، شما را به نظر جناب مقام گوگل ارجاع می‌دهم. ایشان، به عنوان “صاحب مال” این آمار مشترکین را «بسیار بی‌ارزش‌تر» از آمار بازدید ارزیابی می‌کند. نظر بنده هم چنین است چون با تجربیات من همخوانی دارد.

مشکل ما (البته شاید برخی ایده آل گرایان) همین است که چیزی را که کمی نقص در آن میبینیم به این کل و از ریشه مردود و بدردنخور میدانیم.

بنده از کل و از ریشه چیزی را مردود و به در نخور ندانسته‌ا‌م. شک و تردیدی ابراز کرده‌ام. نظریه‌هائی را بر اساس مشاهدات شخصی و بررسی تنها لیست موجود ابراز کرده ام و در انتها هم، صحت موارد ابراز شده را به بحث عمومی گذاشته‌ام. حال چگونه شما بنده را «ایده‌آل گرا» دانسته اید‌ برمن معلوم نیست. البته فرموده‌اید که «برخی ایده آل گرایان» که وقتی این گفته را با موارد دیگری که در انتهای کامنت ذکر فرموده‌اید جمع می‌زنم تا حدی به نظرم می‌رسد روی خطاب شما به بنده باشد. چون احتمال می‌دهم نسبت به ایده آل های من دچار سوء تفاهم شده اید به اجبارچند نکته را عرض می‌کنم.

بنده کورش اسلام «زاده» هستم (مثل اکثریت مردم ایران) نه اسلام «زده»، که ممکن است برای شما  یا دیگران سوء تفاهمی از این بابت ایجاد شده باشد. ایده‌آل دارم اما هرگز در رابطه با مطالب این وبلاگ یا جای دیگری در عالم مجاری ابراز نشده است. کار من نوشتن جهار خط مطلب بوده است و سعی کردم تا حد ممکن تولید فردی خودم (خوب یا بد) و سرچشمه گرفته از ذهن خودم باشد.، سعی کرده‌ام به شیوه علمی و بر اساس ارائه شواهد و مستندات کافی و آمار و اطلاعات حرف بزنم. تا آنجائی که به یاد دارم تنها جائی که تا حدی این رویه صد درصد رعایت نشده است مرامنامه است. از بابت اعتقادات بنیادی هم فقط همین 24 کلمه را ابراز کرده‌ام. اشتباه می‌کنم؟ مستند بفرمائید که در کجای مطالب، از ایده‌آل‌هایم حرف زده ام؟

به نظر من آمار فید از آمار بازدید مهمتر است. لینک “گرچه آمار بازدید بدلایل عدیده خیلی مهم نیست و شاید آمار فید خیلی مهمتر باشد، ولی هر دوی آنها بعنوان یک ملاک اولیه بد نیستند!”

از طرفی شما شاید یکی از مهمترین ارکان فیدبرنر را که مورد وثوق قریب به اتفاق کاربران آماتور و حرفه ای وب است، زیر سوال بده اید و آنوقت میگویید این ربطی به پرشین بلاگرز ندارد.

باز هم فکر می‌کنم باید شما را به نظر مقام گوگلی ارجاع بدهم. ربط مورد آخر را هم متوجه نمی‌شوم. ببخشید و از خِنگ بودن بنده بدانید. به هر صورت ممنون از نظر شما.

از دوست عزیز، عرفان تشکر می‌کنم. وی در کامنتش پس از بیان “مشاهدات” خود نتیجه گیری می‌کند که “افزايش تعداد مشتركين فيدها نشانه "محتوا"ي خوب (يا حداقل جذاب) يك وبلاگ هستند اما نشانه پويايي آن نيست.” مورد قابل اعتنائی است و ممکن است بخشی از جواب باشد.

همچنین از دوست عزیز مرتضی الوانی، تشکر میکنم. ایشان در طی کامنت می‌گویند که “موافقم که استفاده از circulation فیدبرنر بصورت خام و عدد مطلق تحلیل آماری ندارد و نشانگر خوبی یا بدی محتوا نیست. اما…” و جنبه های بیشتری از قضیه را طرح می‌کنند. امیدوارم  که به غیر از کار خوب فیدرول، وبلاگ‌شهر ثمرات بیشتری از “خودباوری” ایشان را مشاهده کند. 

رونوشت (به روش عرفان): به دوست عزیز مرتضی الوانی، الوان‌وب جهت ملاحظه

* – کارش در ارتباط مستقیم با فیدبرنر است.

** - لینک

پرشین بلاگرز - تغییرات

    معادل با     January 28, 2009

1- وبلاگ پرشین بلاگرز بصورت موقت از وردپرس به دنیای وبلاگ منتقل شد. کلیه مطلب نیز به این وبلاگ متنتقل شد. خوانندگان فید پرشین بلاگرز تغییر عمده‌ای را حس نخواهند کرد.

2- همکاری دوست عزیز، آقای عباس خسروبیگی با پرشین بلاگرز قطع شد. ایشان در طی نزدیک به دو ماه همکاری کوششهای بسیار در جهت هماهنگی امور داشتند که از آن تقدیر میشود و برایشان آرزوی موفقیت در فعالیت‌های وبلاگی‌شان را داریم.

3- فیدبرنر در حال انتقال به زیر مجموعه گوگل است. این امر اختلالاتی را در سطح وبلاگ‌شهر به وجود آورده است که پرشین بلاگرز نیز از آن در امان نمانده است. امیدواریم همراه با تثبیت فیدبرنر، به آنگونه که گوگل وعده کرده است، عرضه خبرخوان‌های دیگر پرشین بلاگرز سرعت لازم را پیدا کند.

4- خبرخوان‌های جدید در دو نسخه «تکست» و «گرافیکی» ارائه خواهند شد. نسخه «تکست»، خلاصه، فاقد تصویر و مخصوص اینترنت کم سرعت است. در نسخه «گرافیکی»، تمام مطلب یک وبلاگ، به همان شکلی که در محل وبلاگ دیده میشود، در پرشین بلاگرز به نمایش درخواهد آمد.

5- به منظور زمینه سازی برای ارائه خبرخوان‌های گرافیکی، مدرک جدیدی تحت عنوان «فرمت‌های غیر قابل قبول در وبلاگنویسی» متنتشر شد. از این پس، پذیرش یک وبلاگ‌ جدید با توجه به این ضوابط صورت می‌پذیرد. موارد طرح شده گرچه شامل تعداد بسیار کمی از وبلاگ‌ها خواهد شد، اما اهمیت هماهنگی یک وبلاگ با این ضوابط، تا حدی است که چشم پوشی از آن ممکن نیست. به وبلاگ‌های موجود در خبرخوان‌های ارائه شده‌ی «کانادا» و «طنزنویسان» تا 9 فوریه معادل با 21 بهمن 87 مهلت داده شده است که خود را با ضوابط جدید هماهنگ کنند. بعد از این تاریخ پرشین بلاگرز اقدام به ارزیابی دوباره وبلاگ‌های موجود در این خبرخوان‌ها خواهد کرد. ارائه خبرخوان گرافیکی در دو خبرخوان گفته شده، فقط پس از اتمام ارزیابی دوباره وبلاگ‌های این خبرخوان‌ها، ممکن است.

6- بندهای بیشتری به «موارد عدم پذیرش یک وبلاگ در پرشین بلاگرز» اضافه شد.

7- با ارزیابی دوباره از وبلاگ‌های موجود در «خبرخوان کانادا»، 23 وبلاگ حذف شد. حذف این وبلاگ‌ها عمدتن به خاطر به‌روز نبودن وبلاگ در طی 3 ماه گذشته صورت گرفت. هدف در پرشین بلاگرز ارائه خبرخوان‌هائی با کیفیت است. همچنین این هدف را تعقیب می‌کنیم که لینک‌های موجود در لیست‌ وبلاگهای یک خبرخوان، بازدیدکننده را به سمت یک وبلاگ فعال هدایت کند.

8- خبرخوان‌های «کانادا» و «طنزنویسان» دارای تعاریف خاص خود شدند. تعریف هر خبرخوان در انتهای خبرخوان مربوط وجود دارد. امیدواریم با به‌کار‌گیری این تعاریف، از سوء تفاهمات بیشتر جلوگیری شود. همچنین با قبول مسئولیت مدیریت هر خبرخوان، توسط وبلاگنویسان آن رشته، تعاریف بهتر و دقیق‌تری را جایگزین این تعاریف موقت نمائیم. در زیر تعریف «خبرخوان طنزنویسان»، به عنوان نمونه، آمده است:

«تعریف خبرخوان طنزنویسان: این خبرخوان اختصاص به وبلاگ‌های طنزنویسان یا کاریکاتوریست‌های تولید‌کننده محتوا دارد. پذیرش وبلاگ‌های جوک، کسانی که اقدام به جمع آوری مطالب طنز می‌نمایند و مینیمال نویسان در این خبرخوان ممکن نیست. مدیر موقت این خبرخوان، تا زمان تعیین مدیر جدید، از میان طنزنویسان، براساس برداشت شخصی از طنز، اقدام به پذیرش یک وبلاگ می‌نماید. زبان این خبرخوان فارسی است. ملیت نویسنده اهمیتی ندارد.
گزارش عدم هماهنگی یک وبلاگ با این تعریف»

9- کلمات «ایرانیان» و «ایران» از «خبرخوان ایرانیان کانادا» و »خبرخوان طنزنویسان ایران» برداشته شد تا خبرخوان‌ها، وبلاگ‌های بیشتری را در پوشش بگیرند.

10- از وبلاگ‌هائی که، مطالبی در معرفی پرشین بلاگرز داشته اند و همچنین از «دوستان» و «همراهان» که لینک و لوگوی پرشین بلاگرز را در وبلاگ خود قرار داده‌اند سپاسگزاریم و امیدواریم که با تلاشی دو‌چندان، لیاقت مورد ِ لطف شما بودن را، نشان دهیم.

مکالمه کوتاه با یک روبوت

    معادل با     January 26, 2009

با سلام به «روبو دانش» مکالمه رو شروع می‌کنم. تفریح خوبیه. شما هم امتحان کنید.
سلام
سلام عليكم
خوبی
پس میخوای بد باشم؟
عصبانی هستی؟
برای عبارت عصباني هستي چه جوابی مناسبه؟
جمله ات را با کلمه "بگو" شروع کن تا تو ذهنم بمونه
بگو نه! یه کم حالم گرفته
فهمیدم چی گفتی از این پس اگر کسی به من گفت عصباني هستي به او خواهم گفت نه! يه كم حالم گرفته
عصبانی هستی؟ (امتحانش میکنم)
اگر کسی به من گفت عصباني هستي من به اون چی جواب بدم؟
جوابت را با کلمه "بگو" شروع کن تا یاد بگیرم
(از خنگ بودنش لجم میگیره!)
کوفت!
بروبرو تا نزدم دک و دندتو بیارم پائین
خداحافظ پس من رفتم
پس از خودت بيشتر  مراقبت كن عزيزم
عصبانی هستی
نه! یه کم حالم گرفته (حالا یاد گرفت که چی جواب بده)

مرتبط: ماورا یک نمونه خارجیش رو  معرفی کرد. امتحانش کردم. به نظرم نمونه ایرانیش خیلی باهوش تره برای مکالمه عادی. لینک

حل ساده مشکل فیدبرنر - دلیشز

فیدبرنر در تمام ابعاد زندگی مجازی من اختلال به وجود آورده است. خبرخوان های پرشین بلاگرز ساعتی یکبار قطع و بعد وصل میشود. یکی از مشکلات من بخش خواندنیهای دنیای وبلاگ بود که از سرویس دلیشز استفاده میکند. خوشبختانه راه حلی برایش یافتم.
[script src="http://del.icio.us/feeds/js/ke1446/weblogcrawler?count=25" type="text/javascript"]
[/script]
[noscript][/noscript]
اگر شما هم چنین مشکلی در این مورد دارید از این کد استفاده کنید. به جای ke1446 نام کاربری در دلیشز و به جای weblogcrawler تگ مربوط در دلیشز خود را قرار دهید. عدد 25 تعداد آیتم نمایش،  و قابل تغییراست.  و البته به جای [ , ] باید < و> را قرار دهید.

یک مشکل اساسی ناشی از ریدایرکت فیدبرنر

    معادل با     January 25, 2009

Redirect به فید برنر متوقف شد.
کار ری دایرکت به فیدبرنر این است که فیدهائی را که با فرمتهای مختلفی در دست دیگران است، به هنگام درخواست در یک خبرخوان، به آدرس فیدبرنری وبلاگ منتقل میکند. با توجه به این امکان است که مشخص میشود که مثلن دنیای وبلاگ سرجمع، چه تعداد مشترک فید یا خواننده فید دارد.
البته مشخصن این امکان خوبی است که بدانیم چه تعداد خواننده فید در کل داریم. و آمار استفاده از مطالب را هم داشته باشیم. اما در ازاء این خوبی یک عیب بزرگ هم دارد.
اجازه بدهید با مثال همین وبلاگ (دنیای وبلاگ) موضوع را کمی روشن کنم تا بلکه خود شما در طی این مثال متوجه مشکل بشوید. در چند روز گذشته پستهای زیادی که در موضوعات مختلفی نوشته شده اند، به دنیای وبلاگ منتقل شد. با این کار، تنوع مطالب به یکباره زیاد شده است. به غیر از زمینه کاری این وبلاگ (آی تی)، که احتمالن شما خواننده گرامی میشناسید، زمینه هائی وجود داشته است که از قدیم در آنها فعال بوده ام و اکنون هم تصمیم دارم که آنها را ادامه دهم. زمینه هائی مانند: کانادا؛ ارائه تصاویر برداشته شده توسط خودم از کانادا، ایران و آمریکا؛ ویدئوهای مرتبط با ایران؛ ایرانیان موفق در خارج از کشور؛ مطالب علمی؛ جمع آوری لینک های مرتبط با هم؛ و کلن موارد بسیار متنوع و ماهیتن متفاوت دیگر. یک راه اینست که وبلاگ های متعددی را درست کنیم و برای هر موضوع یک وبلاگ داشته باشیم. این راه را تا به آخر رفته ام و غلط ترین کار ممکن است. بزرگترین مشکل، قالبها و نیازهای متفاوتی است که هر وبلاگ دارد و باعث میشود وقت و انرژِی بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد. حاصل اینکه بنده با تحمل مصائب فراوان، به این نتیجه رسیده ام که خدا یکی، وبلاگ یکی.
بسیار خوب! اکنون تمام مطالب قبلی که زمینه های متفاوتی دارند به دنیای وبلاگ منتقل شده است. آیا به راحتی میتوانم در هر زمینه ای مطلب منتشر کنم؟ نزدیک 200 عکس برگزیده، کار خودم، دارم که بسیار مایلم آنها را منتشر کنم. نزدیک به 4000 لینک در زمینه های گوناگون روی دلیشز دارم. بسیاری از دسته های ایجاد شده مفید هستند مانند این مجموعه لینک که همه «آزمون شخصیت و هوش» هستند. یا روزانه مطالب کوتاهی را میبینم درباره کانادا، ایران، جهان، … و موارد بسیار دیگر که از نظر من جالب است. آیا میتوانم از فردا شروع به انتشار مطالب مورد علاقه در هر زمینه و به هر تعداد کنم؟ جواب: خیر! تصور کنید 40 پست پی در پی داشته باشم از عکسهای کانادا. شکی نکنید که بازدیدکننده جدید، دنیای وبلاگ را یک فتوبلاگ قلمداد میکند و بازدید کننده قدیمی، تعجب میکند و سردرگم میشود. اگر حتا این شکل هم نباشد، و مطالب متنوع منتشر بشود، بازهم خواننده در درک رویه غالب در عرضه مطالب دچار سردرگمی میشود. راه حل چیست؟
راه حل طبقه بندی مطالب است. البته نه به شکلی که در بیشتر وبلاگها شاهدیم. بعضی تعداد کمی طبقه بندی دارند. هرگز درک نکردم که فایده یک طبقه بندی کلی مانند «روزانه» یا «سیاست» چیست؟ تصور کنید بازدیدکننده ای را که با کلیک روی طبقه بندی سیاست با 100 مطلب روبرو میشود. در این عصر دیجیتال هر کسی به دنبال اطلاعات خاص و گاهی بسیار خاص است. بعضی دیگر، از آن طرف بام افتاده اند و برای هر کلمه کلیدی در مطلب، یک تگ میگذارند. طبیعی است که با نگاه به طبقه بندی بسیار زیاد، دچار سکته ذهنی ناشی از عرضه اطلاعات زیاد میشویم. با تعداد زیاد طبقه بندی، یک مطلب در تعداد زیادی لینک هم قرار میگیرد که آزار دهنده است.
از نظر من طبقه بندی تا 3 رده کافی است. با 3 تگ در هر مطلب میشود به خوبی، نه کم و نه زیاد، یک مطلب را شناسائی کرد. با طبقه بندی به تعداد لازم و کافی، امکان عرضه مطالب در موضوعات پراکنده هم ممکن میشود. نمونه ای از طبقه بندی جدید به کار رفته در دنیای وبلاگ، در ستون کنار و در بخش آی تی قرار دارد. در لینک های مرتبط با آن تا حد امکان سعی شده است مطالب سوخته و بی ارزش نباشد. به مرور تا 5 گروه کلی را عرضه خواهم کرد.
بنابرین طبقه بندی به ما کمک کرد تا برای خواننده حضوری در محل وبلاگ، کالایمان را (مطالبمان) را قفسه بندی (طبقه بندی) کنیم. اما باز هم یک مشکل اساسی در سر راه است. با خوانندگان فیدمان چه کنیم؟ به عنوان مثال تصور کنید حال کسی را که دوست دارد از من مطالب آی تی ببینید ولی مداومن تصویر دریافت کند. مسلم است که به زودی دلزده میشود. راه حل چیست؟ عرضه فید طبقه بندی شده! یعنی هر کس بر اساس علاقه اش، رده ای را که دوست دارد در خبرخوان خود دریافت کند. اینجاست که مشکل بروز میکند و جناب ریدایرکت فیدبرنر مزاحم میشود.
مشکل اساسی ری دایرکت این است که فید طبقه بندی را تا حد زیادی غیر قابل دسترس میکند. هر لینکی را فقط به یک جا هدایت میکند. احتمالن میدانید که یک وبلاگ معمولن یک یا چند فید برای کل مطالب دارد (در بلاگر چند مدل فید آراس اس و اتم) و از طرفی، با زدن برچسب (طبقه بندی- لیبل – تگ) بر روی مطلب منتشر شده، آن برچسب هم میتواند فید خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال، به نظر شما بهتر نیست که به جای فید تمام مطالب دنیای وبلاگ، فید آی تی یا فید کانادای دنیای وبلاگ را، بر اساس علاقه تان، مشترک شوید؟ البته اگر مطالعه تمام مطالب من را دوست دارید، فید کلی دنیای وبلاگ همیشه روی بساط ما پیدا خواهد شد، چه فیدبرنری اش و جه آر اس اس یا اتم آن.
نتیجه: گرچه ریدایرکت امکان خوبی است که به ما امکان جمع زدن از کل مشترکین را میدهد و از این طریق به آمار بهتری دست میابیم، اما متاسفانه امکان عرضه فید طبقه بندی را میگیرد. بدین رو، دنیای وبلاگ با توجه به اولویت دادن به ارائه مطالب طبقه بندی و تفکیک شده، بر در اختیار داشتن آمار تعداد مشترکین، ریدایرکت فیدبرنر را متوقف میکند. درباره اینکه آیا آمارهای ارائه شده توسط فیدبرنر قابل اعتنا و مفید هستند یا خیر، و آیا این ارزش را دارند که خود را از فید طبقه بندی محروم کنیم، مطلب دیگری دارم تحت عنوان «آمار مشترکین فیدبرنر: بیهوده و فریب دهنده» که توجه شما را به آن جلب میکنم. چنانچه شما نظر دیگری دارید خوشحال میشوم که بشنوم. شاید اشتباه میکنم!

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر