ملاک های انتخاب سرویس دهنده

    معادل با     August 16, 2005

کپی شده از وبلاگ دوم من در: http://canadacanada.persianblog.com با پوزش از نقایص


اول بگم که من يک آماتور در وبلاگ نويسی هستم ولی از طرف ديگر راضی نميشوم که با هر چی دم دستم هست بسازم و هميشه دنبال اينم که يک قدم بهتر بشم. نوشتن درباره سرويس دهنده های وبلاگ کار دشواری هست چون مسئله ای تکنيکی است و من هنوز بينش کافی برای ارزش گذاری روی خدمات آنان را ندارم و بنابرين بهتر است اين نوشته ها را انعکاس يک آماتور در وبلاگ نويسی بدانيد که ميخواهد نظرش را بيان کند.


فاکتورهای متعددی را من در ارزش گذاری اين سرويس دهندگان ديده ام که فهرست وار بيان ميکنم:

  • فارسی نويسی در وبلاگ
  • تعداد کاربران سرويسی دهنده
  • امکانات اضافی و آماده
  • سرعت بالا آمدن صفحات
  • تيم support شرکت
  • سياست تبليغاتی شرکت
  • سهولت کار با ويرايشگر
  • امکان تداوم وبلاگ
  • پشتوانه قوی مالی و مديريت شرکت


در مورد فارسی نويسی تا اين لحظه هيچ سرويس دهنده خارجی را نديده ام که فارسی و انگليسی را توام با هم صحيح ارائه دهد. گرچه وبلاگ نويسان زیادی هستند که وبلاگ انگليسی مينويسند ولی برای فارسی نويسی اين موضوعی حياتی است.


در مورد سرعت بايد بگم که اين موضوعی مهمه.در اين چند وقت گاهی برای مدتی طولانی در تمام شبانه روز صفحات يا بالا نمياومد يا اونقدر کند که بايد از خيرش ميگذشتم.


ما وبلاگ مينويسم که خونده بشه و تعداد دارندگان وبلاگ و در نتيجه استفاده کنندگان بسيار مهمه چون شايد قوی ترين روش تبليغ برای وبلاگ در معرض بودن وبلاگ در ليست update هاست.


در مورد امکانات اضافی بايد بگويم که سرويسی دهنده های فارسی به غير از مورد استثنا mihanblog بقيه چيزی را عرضه نکرده اند.


در مورد راه اندازی وبلاگ اينطور حدس ميزنم که بعضی از سرويس دهنده های ايرانی فقط و فقط يک نفر هستند و شايد نرم افزاری خارجی را فارسی کرده و بعيد هم نيست که سرور در منزلشان باشد و بعنوان سرگرمی يک سروسيس وبلاگ راه اندازی کرده اند. از اين جهت اين قضيه مهم است که فقط يک کار گروهی حرفه ای ميتواند مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را حل کرده و بتواند به user جوابگو باشد. در اين گشت و گذار شرکتی را ديدم که درخواست کرده بود که سئوال و مشکلاتتان را توسط ای ميل نميتوانم جواب بدهم و بد نيست مقايسه ای کنيم اونا روبا خدمات شرکتهای خارجی. گرچه توی ايران تا حالاش اينجور بوده که customer service بی معنی بوده.


در مورد سياست تبليغاتی و درآمد زائی شرکتها با وجوديکه اکثرا اين خدمات را رايگان ميدهند ولی گاهی آنقدر فضا برای کاربر تنگ ميشود و آنقدر از زمين و زمان آگهی ميبارد که قاعتا بازديد کننده از وب لاگ قادر به تمرکز روی مطلب نيست. خوشبختانه هنوز بازار تبليغات online ايران به اين شکل نيست.


ويرايشگرها همه به يک شکل نيستند و از اين بابت که عمدتا سر و کار وب لاگ نويس با ويرايشگر است وجود ويرايشگر user friendly و بدون bug غنيمت است.


وبلاگ ما بخشی از شخصيت ماست که داريم به بازار عرضه ميکنيم. خوب اگر وبلاگ ما بی جهت و فقط بخاطر نظر فردی کسی پاک بشه چی ميشه ؟ من که شخصا روی سرويس دهنده های ايرانی بصورت اتوماتيک دچار خود سانسوری ميشم گرچه وبلگ ها برای اين بوجود ميان که حرف بزنيم.از طرف ديگه مسئله security رو نميشه دست کم گرفت اگه بخاطر ضعف دانش فنی شرکت وبلاگ هک بشه چی ميشه؟


وب لاگ به قول بغضی از دوستان مثل بچه آدم ميمونه و اصلا دوست نداريم وقتی متولد شد شاهد اون باشم که بخاطر مسائل مالی يا سو مديريت هم شرکت و هم وبلاگ ما با هم دود بشه و به هوا بروه.


امروز بيش از اين ظرفيت نوشتن ندارم.اگر ايده ديگری داريد لطفا بيان کنيد تا دل من هم خوشحال بشه چون بازار comment ام شديدا راکده.


فردا ذرباره يکی از شرکتهای ايرانی مينويسم.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر