پرشين بلاگ - بررسی ۱ - ۷۹۱۱ وبلاگ فعال

    معادل با     August 28, 2005

کپی شده از وبلاگ دوم من در: http://canadacanada.persianblog.com با پوزش از نقایص.برای دیدن جدول به صورت صحیح به canadacanada مراجعه فرمائید.
در رابطه با آمار پرشين بلاگ بگم که نهايت تلاشم رو کردم تا اين آمار نزديک به واقعيت باشه.. از همه گروهها نمونه تصادفی انتخاب کردم و بر اساس معيارهای گفته شده قبلی تعداد فعال رو مشخص کردم. همينجا بگم که اين گروه بندی پرشين بلاگ اعجاب آوره.چون با وجود اينهمه تلاش برای گروه بندی و تعيين مدير گروه داوطلب هيچ کس سرجاش نيست و بغير از گروه کوچک فوتبال اصلا گروه بی معنيه.مثلا گروه افغانستان ۵۰ تا کليک کنيد خيلی شانس بياريد يک وبلاگ افغانی پيدا کنيد.از طرف ديگر اين گروه بندی بدون وجود search بی معنيه بعنوان مثال گروه عمومی که ۳۰,۰۰۰ رکورد داره و بيش از ۳۰۰ صفحه است چه سودی بحال کسی ميتونه داشته باشه.

آماری رو که ملاحظه ميکنيد نشون ميده فقط ۹ درصد از کاربرانی که در گروهها ثبت شده اند و کنترل شده اند وبلاگ فعال به تعريف ما هستند. در واقع وای به حال آن گروهی که ثبت نشده اند .پرشين بلاگ اعلام کرده ۵۱۵,۰۰۰ وبلاگ ثبت شده داريم و عملا هيچ رکوردی را از سيستمش حذف نکرده يا حداقل من متوجه نشدم و اين آمار معمای بزرگی برای من شده که سعی کردم به حل اون نزديک بشم.

با بررسی که من انجام دادم حس ميکنم که پرشين بلاگ بشدت دچار مشکل هست و بعدا سعی ميکنم که دلايلم را برای جدی بودن مشکل پرشين بلاگ بيان کنم , ولی مختصرا بگم که مشترکين پرشين بلاگ غير وابسته ترين ميون تمام سرويسها بودند و نسبتا به ندرت وبلاگی استخون دار و قوی در اين سيستم بر خلاف ميهن- بلاگفا و بلاگ اسکای پيدا ميشه.

در اين جدول به دلايل زير۹۱ درصد از رکوردها معتبر نبودند:

update نبودن
هيچ پستی نداشتن که تعداد بسيار زيادی بود.
وبلاگ از طرف پرشين بلاگ به خاطر عدم رعايت مقررات بسته شده بود.
redirect به سايت يا وبلاگی ديگر
و صفحه سفيد که حاوی هيچ پيامی نبود و چون ماهيت اين صفحه رو درک نميکردم ذر آمارها به حساب نيومدند و اتفاقا تعداد قابل ملاحظه ای بود و اگر اين صفحات مفهومش حذف رکورد باشه باز هم يکی دو درصدی از ۹ درصد کم ميکنه.
گروه
تعداد کل
بررسی شده
فعال
درصد فعال
کل در گروه

خبر
۶۹۳
۲۰
۱
۵
۳۵

روزنامه ن...
۷۱۷
۲۰
۳
۱۵
۱۰۷

تجارت
۲۳۷۹
۲۰
۱
۵
۱۱۹

تاريخ
۳۰۲
۲۰
۴
۲۰
۶۰

غيردولتی
۱۶۴
۱۰
۴
۴۰
۶۶

فلسفه
۱۶۲۵
۲۰
۶
۳۰
۴۸۷

مذهب
۲۵۷۹
۴۰
۲
۵
۱۲۹

طنز
۲۵۸۷
۲۰
۲
۱۰
۲۵۹

بازی
۲۷۶
۲۰
۴
۲۰
۵۵

افغانستان
۵۳۵
۳۰
۱
۳.۳
۱۸

تاجيکستان
۴۱
۱۵
۷
۴۷
۱۹

ادبيات
۵۵۵۹
۵۰
۱۱
۲۲
۱۲۲۲

سينما
۱۰۴۲
۲۰
۳
۱۵
۱۵۶

موسيقی
۱۰۳۴
۲۰
۳
۱۵
۱۵۵

نويسندگی
۱۸۳۴
۲۰
۴
۲۰
۳۶۶

هنر
۲۴۳۳
۲۰
۳
۱۵
۳۶۵

فوتبال
۲۱
۱۰
۱۰
۱۰۰
۲۱

تنيس
۳۲
۱۰
۳
۳۰
۱۰

کوهنوردی
۲۸
۱۰
۷
۷۰
۲۰

ورزش
۳۳۰
۲۰
۶
۳۰
۹۹

نرم افزار
۵۷۶
۲۰
۳
۱۵
۸۶

سخت افزار
۸۸
۲۰
۸
۴۰
۳۵

امنيت
۲۲۰
۲۰
۴
۲۰
۴۴

کامپيوتر
۷۵۳۸
۷۰
۳
۴.۲
۳۱۷

اينترنت
۳۱۰۵
۷۰
۰
۰
۰

پزشکی
۲۹۰
۲۰
۰
۰
۰

طبيعت
۳۰۳
۲۰
۱
۵
۱۵

آموزشی
۶۸۷۸
۵۰
۲
۴
۲۷۵

شخصی
۸۲۲۲
۵۰
۷
۱۴
۱۱۵۱

عمومی
۳۰۸۶۲
۲۰۰
۱۴
۷
۲۱۶۰

زندگی
۶۳۱۱
۵۰
۳
۶
۳۷۸

کل
۸۷۵۷۰
۱۰۰۵


۷۹۱۱

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر