بلاگ اسکای , وجود روح در اینترنت

    معادل با     August 18, 2005

کپی شده از وبلاگ دوم من در: http://canadacanada.persianblog.com با پوزش از نقایص


با بررسی روی بلاگ اسکای من داره کم کم باورم ميشه که ارواح هم در اينترنت حضور دارند. سايت blogsky که حتی معلوم نيست دقيقا از کی راه اندازی شده و ظاهرا ۲ ساله است از اعجاب انگيز ترين سايتهائی است که من تاکنون ديده ام. مخفی کردن هويت گردانندگان برای هکرها امری طبيعی است ولی برای يک سرويس دهنده يا programmer غير منتظره است.خبرنگار همشهری هم از اين موضوع در عجب است چون در مصاحبه توسط E-mail سئوال ميکند که چرا هويتتان مخفی است و در جواب ميفرمايند:"شهرت به حريم خصوصی افراد لطمه وارد می آورد." اين جمله ای نيست که اولين بار توسط Madonna به زبان آورده شد؟!!!!!!.
اين سرويس ظاهرا زمانی ۶۰۰۰ الی ۸۰۰۰ مشترک داشته که به گفته روح گرامی ۱۰٪ آنها آلمانی و چينی هستند و من در يک search در google برای کلمه blogsky به اين نکته ايمان آوردم. فقط در صفحه اول لينکها سری آدرسهای cnsm31.blogsky.com همه شما را به يک سايت چينی redirect ميکند و تا آدرس cnsm37 همه همين بود و باز هم همين سايت تعداد ديگری هم ثبت شده دارد.در بررسی کوتاهی متوجه شدم که تعداد زيادی از وبلاگهای ايرانی به جاهای ديگه کوچ کرده اند و بهمين خاطر شايد تعداد وبلاگهای فعال در اين سايت بسيار کمتر از ارقام ذکر شده باشد.
به اولين لينک گوگل دقت کنيد که توضيحات روشن کننده ای دارد:
entezar.soft.my research.falgir
ahayiranian-kojaiid.asoodeh.397
afghanmusic.happy birthday blogsky
آقای entezar.soft ما مردم ايران همينجائيم ولی شما کجائيد؟ تولدت مبارک و مرسی از سرگرم کردنمان با موزيک افغانی و فالگير. پروژه تحقيقاتيت مورد احترام ولی افکار و روحيات وبلاگ نويس را آلت دست قرار نده.
صفحات ورودی اين سايت انگليسی است و روح گرامی ادعا ميکند که علت انگليسی بودن ايجاد يک سرويس قدرتمند برای تمام زبانها و مليتهاست و اگر اين حرف درست باشدحتما صفحات داخلی که فارسی-انگليسی است به اين هدف درست شده اند که جهانيان را به زبان شيرين فارسی آشنا کند و اصلا من شک قوی دارم که اين نرم افزار از پايه توسط روح گرامی نوشته شده باشد و زحمتی که کشيده شده است فارسی کردن بعضی جاها- امکان فارسی نويسی و تاريخ شمسی بوده است و گرنه کدام برنامه نويسی است که محصولی توليد کند و يک help يا FAQ ساده برايش نگذارد.
هک شدن اين سايت توسط مش قاسم و پسران و همينطور در دسترس نبودن archive و comment به مدت ۲ هفته !!! برای پاره ای تغييرات من را به اينجا رساند که نه از بابت امنيت و نه از بابت تدوام خدمات هم نميشود آسوده بود
موضوعی که مرا سرکار گذاشت unlimited storage space بود که بسيار خوشحال شدم که يک سرويس دهنده ايرانی برای اولين بار در جهان فضای نامحدود ميدهد ولی هرچه گشتم تلاشم بی فايده بود. فقط لوگو را upload ميکند آنهم تا حد 15KB. در حيرت بودم که فضای نامحدود به چه معنی است که يادم آمد اوايل آمدن کامپوتر به ايران يکی در روزنامه آگهی ميداد:" کامپيوتر رنگی" برای خر کردن عوام کامپيوتر نابلد بر وزن تلويزيون رنگی.
بهر صورت در مقايسه با persianblog:
pro:
RSS
counter ساده
کنترل بيشتر روی comment
سرعت خوب
نبودن آگهی
con:
بقيه چيزها!!!!!
در يک کلام: مشترک blogsky شدن مثل سوار شدن به اتوبوسی کم مسافر است که در ميانه شب راننده اش سکته کرده و مرده ولی بعضيها بی خبر ازبه ته دره رفتن آتی همچنان دارند تو دفترچشون يادداشت مينويسند. تا دير نشده از پنجره بيرون بپريد .

Unknown said...

2015-6-12 xiaozhengm
michael kors outlet online
michael kors
michael kors handbags
coach outlet
true religion outlet
coach outlet online
ray ban outlet
oakley sunglasses outlet
cheap oakley sunglasses
coach outlet online
toms shoes
cheap jordans
coach outlet store online
oakley sunglass
chanel outlet
gucci uk
cheap oakleys
ray ban sunglasses
michael kors handbags
polo ralph lauren
chanel handbags
christian louboutin sale

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر