پرشین بلاگ , قدرتمند ولی با آینده مبهم

    معادل با     August 20, 2005

کپی شده از وبلاگ دوم من در: http://canadacanada.persianblog.com با پوزش از نقایص
پرشین بلاگ که ۱۳۸۱ آعاز به کار کرد و حال حاضر به همراه چندین سایت و شرکت دیگر زیر مجموعه شرکت آریا گستر ( ۱۳۸۳) را تشکيل ميدهند شاید تنها سرویس دهنده وبلاگی است که دارای توان نسبتا خوب مالی- علمی و مدیریتی میباشد. پرشين بلاگ با دنيائی اميد و آرزو و با محيطی صميمی بسرعت به موفقيتی غير منتظره دست يافت و آقای مهدی بوترابی در ميانه راه برای محافظت از خطرات ناشی از اسم در کردن به شرکت پيوست و عملا تاکنون فرصت طلبانه توانسته است که اين مجموعه را که ميتوانست براحتی سقوط کند تا اين لحظه بعنوان بازيگر عمده صحنه سرپا نگهدارد و گرچه حرف و حديث بسيار است ولی از نظر من ايشان تيپ ايده آلی برای چانه زنی و تبديل اين فرصت به اسکناس است. وجود افراد صادق و همزمان حرفه ای مانند رضا هاشمی و عماد هنرپرور ودر کل تیم مدیریتی نسبتا منسجم و نیز داشتن business plan بر خلاف دیگر رقبا برای این سرویس دهنده موقعیت منحصر به فردی ساخته است که امکان بقا را به نسبت سايرين افزايش ميدهد.رویای مدیران بهره گيری از اين موفقيت و تبديل آن به شرکتی سهامی عام و ورود به بورس تهران تحت نام شرکت اطلاع رسانی پردیس است.


در مرداد 84 پرشین بلاگ آمار تعداد user را 500,000 - تعداد بازدید از صفحات را 500,000 و در اسفند 83 تعداد کاربر فعال را 58,000 اعلام نمود. با سرشماری من از وبلاگها در هر گروه به رقم 90,000 رسیدم و با توجه به لیست انتظار منفور و اولين بار در جهان تخمين تعداد واقعی کل کاربر فعال و غیر فعال غیر ممکن است ولی جای شک است که اين لیست 400,000 نفره باشد چرا که یک حساب ساده برای زمانی که لازم است صرف بررسی محتوی با توجه به رعایت دستورالعمل مدیران گردد و رشد درخواستها و گرچه از کاربران استمداد نموده اند عملا غير ممکن است که اين ليست با شرايط فعلی به روز شود.البته برای مديران آتو دست کسی ندادن حياتی است و ملاحظه کنيد که يک سيستم فاقد يک search ساده است و اگر امکان داشت اين ليست update شده ها را هم برميداشتند.

آگر بخواهم در کل راجع به امکانات نرم افزاری این سرویس اظهار نظر کنم باید بگویم که مینیمم امکانات را داراست و شايد بشود کم نقص بودن و user friendly بودن را نقطه مثبتی تلقی کرد. 2 روز پیش چندین دلیل داشتم که در پرشین بلاگ بمانم يکی فارسی نويسی و يکی بودن در يک جمع ايرانی که خوشخيالانه فکر ميکردم از اين راه برای وبلاگم خواننده پيدا ميکنم که اين ليست انتظار و ليست update ها که مثل برق و باد ميگذرد و از Aug 16th ,2005 وجود add-on که blogger برای Microsoft Word گذاشت ديگر دليل عمده ای برای ماندم وجود ندارد . این add-on را من نصب کرده ام و راحت و بی نقص فارسی مينويسد و گرچه هنوز تمام امکانات word کار نميکند ولی چيز ايده آلی است که بصورت مفصل دربارش با توجه به نقش تعیين کننده اش مينويسم .

سرعت این سيستم معمولی و در زمان اوج ترافیک دیوانه کننده است.گاهی برای یک post یا تغيیر قالب زمانی طولانی بايد منتظر ماند . یکبار هم نوشته هامو رو که طولانی هم بود از دست دادم چون به علت عدم ارتباط IE پیغام خطا داد و در بازگشت به ادیتور از من رمز درخواست کرد که بعد از ورود به سيستم همه چیز از بین رفته بود.

هزینه های زیاد این شرکت را وادار کرده تا برای درآمد زائی دست به هر کار ممکنی بزند مثل resseler host service یا فروش کارتهای استفاده از اینترنت و بدترین و نامطلوب ترینش البته برای user بنر تبلیغاتیشه که در بدترین جا درست روی اسم وبلاگ رو گرفته و 90 درصد وبلاگها نمیدونن چکارش کنن و شرکت هم اهمیتی نداده که یک راهنما یا دستورالعمل برای user ها بده و این بزرگترین نشونه طرز فکر و نگاه مديريت فعلی شرکت به user هاشه و اگر برای اونا ارزشی قائل بود اینکار رو به روش مناسب تری انجام میداد گرچه شاید امیدشون اینه که تعداد کليکهاشونو بالا ببرن و شایدم میگن خدمات مجانی دارن میگیرن جونشون دره.

حتی اگر پرشین بلاگ موفق بشه تبلیغات هم بگیره که در ایران قاعدتان با روابط و از طریق گرفتن از شرکتهای دولتی امکان پذیره که من اينو بعيد ميدونم و بخش خصوصی هم به علت نبودن زیر ساختارهای لازم برای پرداختها عملا برگشت پول مطمئنی نداره که در اينترنت تبليغات کنه تمام اين درآمدبه نظر من در حدی نخواهد بود که شرکت بتونه راحت و بی مشکل توسعه پیدا کنه و اگر روزی واقعا شرکت به بن بست برسه و نفسش از یک طرف از دولت -user از طرف ديگه -بازیهای وقت و بیوقت سخت افزار و محبت هکرها و.... ببره بنظر من مسئولیت نا حد زيادی متوجه خودشونه که هيچ امکانی رو به نرم افزار اضافه نکردند و اصلا همين موضوع فارسی نويسی رو در نظر بگيرين چطور Microsoft برای رقيبش Google اين امکانو داده و برای شريکش نداده و مگر شما نميگيد که ما و Microsoft يک جون در ۲ بدنيم؟!!!!!

Pro: به نسبت ایرانیها
ادیتور خوب
راهنمای خوب
قالبهای زیاد
آدرس جا افتاده
غلط یاب آتی البته اگر فارسی باشه و بدرد عده ای خیلی میخوره
con:
امکانات زیر معمولی
فشار بیشتر روی user چون پرشين بلاگ خيلی توی چشمه.
pro:به نسبت خارجیها بخصوصblogger
غلط یاب بازم ميگم به شرط فارسی بودن
Con :
نبودن محیط multi user
اداره نکردن چند وبلاگ در یکجا
فضای اضافی ندادن
و خيلی چيزهای ديگه
کلام آخر: مشترک پرشین بلاگ بودن مثل سوار شدن به پیکان تکنفره !!! و بی کولريه است که يه تریلی با فاصله کم هميشه دنبالته و هر دم میخواد بزنه لهت کنه و بدبختيش اينه که راه هم نميره .بعد از ۳۰ سال نوآوريشون تغيير چراغ بود!!!! گرچه پيکان حسن هم داشت مثلا سرويس مجاز که فکر کنم توی دهات هم بود و اگر نبود ٪۹۰ همسايهات بلد بودن که تعميرش کنن.پرشین بلاگ هم مثل پیکان که ماشین ملی و افتخارمون بود !!!! وبلاگ ملیمونه و حیفه کارخونش تعطیل بشه و کارگراش بدبخت بشن ولی حیف که زمان در عالم تکنولوژی حرکتش سریعه و ایران هم هر دم در تحول.اگر بخوام نتیجه گیری کلی بکنم باید بگم اگر تو ایران بودم بازم persianblogبهترین انتخاب بود ولی برای اینطرف آبیها با توجه به امکانات سرویسیهای دیگه و آزادی که هر چه خواهد دل تنگت بگو انتخاب پرشين بلاگ منطقی نيست.

در انتها فکر میکنم که 4 تا سرويس رو بررسی کردم و یکی دیگه هم بود بنام persianlog نه بلاگ که به گفته مدیر محترمش 9,300 تا user داره و به فرمایش خودشون تنها یک تجربه است و نرم افزارش هم چیز قابل تعریفی نیست و پر از مشکل .خوندم آقای درخشان تعداد سرويس دهندگان رو اندازه انگشتهای دست يک آدم ذکر کرده بودند.راستش نفهميدم يک دست يا هر دو دست. اگر يک دست باشه کار من تمومه ولی اگر ۲ دست باشه بی زحمت خدا خيرتون بده به من بگيد تا اونا رو هم بررسی کنم.در ضمن سعی ميکنم توی اين يکی دو روز در حد توانم به يک تخمين از تعداد کاربران فارسی زبان برسم. چندين بار سعی کردم برای آقای درخشان يک comment بذارم ولی صفحه کامنتشون باز نميشد و ظاهرا با وجوديکه رولزرويس سوار ميشن آينه بغلشون شکسته.

Anonymous said...

Podcastcon this weekend
Filed under: Other Events , Blogging , Podcasts For those of you who, like me, missed the announcment, the UK podcasting SIG BritCaster is running Podcastcon , the first ever conference dedicated exclusively to ...
Hi, I was just checking out blogs and surfing through some and found you! I like your blog. I will book mark it and come back soon. If you are interested, go see my horse poster print related site. It isnt anything special but you may still find something of interest.horse poster print

Unknown said...

2015-6-12 xiaozhengm
hollister clothing
pandora jewelry
kate spade outlet online
gucci outlet
ray ban sunglass
true religion
cheap ray ban sunglasses
nike air max
michael kors outlet online
michael kors
michael kors handbags
coach outlet
true religion outlet
coach outlet online
ray ban outlet
oakley sunglasses outlet
cheap oakley sunglasses
coach outlet online

chenlina said...

chenlina20151210
nike trainers uk
coach outlet online
michael kors outlet online
louis vuitton outlet
ugg sale
uggs boots
michael kors outlet clearance
ray ban sunglasses outlet
cheap ugg boots
michaek kors handbags
fitflops
celine handbags
air max 90
kids uggs on sale
louis vuitton outlet
louis vuitton handbags
replica watches
fitflops sale clearance
cheap uggs
running shoes
canada goose outlet
cheap oakley sunglasses
jordan 11
oakley sunglasses cheap
louis vuitton outlet
christian louboutin outlet
tod's shoes
hollister uk
michael kors outlet
canada goose jackets
replica watches
louis vuitton outlet
oakley sunglasses cheap
michael kors handbags
cheap uggs
louis vuitton outlet
cheap ray ban sunglasses
replica rolex watches
jordan retro
toms outlet
as

Unknown said...

http://mchaabaty.com/dawadmi/
http://mchaabaty.com/templates/
http://mchaabaty.com/riyadh/
http://mchaabaty.com/stone/
http://mchaabaty.com/heritage/

Unknown said...

http://mchaabaty.com/gypsum/
http://mchaabaty.com/fire/
http://mchaabaty.com/pictures/
https://decor-ksa.com/laser-cut-doors/
https://decor-ksa.com/villas-doors/

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر