تعداد وبلاگهای فعال در پرشين بلاگ- ۲۸۲۴۱ وبلاگ

    معادل با     August 31, 2005

کپی شده از وبلاگ دوم من در: http://canadacanada.persianblog.com با پوزش از نقایص. برای دیدن جدول به صورت صحیح به canadacanada مراجعه فرمائید.
برای اينکه به نتيجه ای راضی کننده از تعداد وبلاگ فعال روی پرشين بلاگ برسم راههای مختلفی رو تجربه کردم از جمله يافتن تعداد ثبت وبلاگ جديد در هر روز . بارها ليست قابل دسترسی وبلاگهای به روز شده را کنترل کردم ولی متاسفانه اين نوع بررسی به هيچ عنوان دقت کافی نداشت و نتوانستم وبلاگهائی را که در يک محدوده زمانی خاص چند بار به روز ميشوند را از سايرين جدا کنم و مهمتر اينکه در ساعات مختلف شبانه روز تعداد پست متغير است. پرشين بلاگ در مصاحبه اخير رقم ۱,۸۰۰ پست در شبانه روز را اعلام نمده است. از طرف ديگر گرچه در مصاحبه منعکس نگرديده است در مکاتبات با پرشين بلاگ اين رقم را متوسط پست تاکنون ميدانند و آخرين رقمها بر اساس اطلاعات دريافتی از ۲ منبع داخلی پرشين بلاگ که با هم متفاوت نيز ميباشند دو رقم ۲,۵۰۰ و ۳,۰۰۰ پست در شبانه روز اعلام گرديده است.حدس من اينست که از اين ارقام چيزی در حدود ۱۰ درصد آنها مربوط به کاربر جديد است و اين به مفهوم ايجاد ۲۵۰ وبلاگ جديد در روز ميباشد.اگر چنين استنباطی صحيح باشد در دوره زمانی ۸ ماهه در حدود ۶۰,۰۰۰ وبلاگ جديد در سيستم ثبت شده است که با آمار اعلامی پرشين بلاگ که ۱۴۵,۰۰۰ وبلاگ است همخوانی ندارد. اضافه شدن ۱۴۵,۰۰۰ کاربر جديد به مفهوم ۶۰۰ کاربر جديد در روز است که تصور من اينست که اين ۶۰۰ کاربر بايد حداقل ۷۰۰ پست در روز داشته باشند. اگر چنين باشد از يکطرف:
نشان ميدهد که حدودا ۳۰ درصد پستها متعلق به کاربر جديد است که با بررسيهای چند باره من چنين مساله ای بوضوح مردود است.

و نشان ميدهد که از ميان کاربرانی که قبل از اين ثبت وبلاگ کرده اند فقط ۱,۸۰۰ پست صورت گرفته است و ماهيانه اين رقم به ۵۴,۰۰۰ ميرسد که با ميانگين تعداد کاربر فعال اعلام شده از طرف پرشين بلاگ که ۹۰,۰۰۰ است به هيچ عنوان همخوانی ندارد.

تصور من اينست که تعريف کاربر فعال در نظر پرشين بلاگ بر اساس زمان نيست و بر اساس تعداد حداقلی برای پست است که در طول حيات وبلاگ به انجام رسيده است.مثلا کاربرانی که بيش از يک پست داشته اند.

من آمار اعلام شده در آذر ۸۳ را که حکايت از وجود ۲۷۰,۰۰۰ وبلاگ ثبت شده است زياد غير واقعی نميبينم و بررسی من از ليست وبلاگهای به روز شده اين حس را در من تقويت ميکند که بطور متوسط روزانه ۴۰۰ وبلاگ جديد به سيستم اضافه شده است و در کل از آذر ۸۳ تاکنون ۱۰۸,۰۰۰ وبلاگ جديد در سيستم ثبت شده است که با ۲۷۰,۰۰۰ وبلاگ قبلی رقمی معادل ۳۷۸۰۰۰ خواهد شد و اگر اين برداشت صحيح باشد ۲۹۰,۴۳۰ وبلاگ ثبت شده شامل آمار قبلی نشده اند و با توجه به نرخ فعال بودن که در ثبت شده ها ۹ درصد بود و يقينا در غير ثبت شده ها کمتر از اين است و با در نظر گرفتن آمار فعال و تناسب آن با آمار ثبت شده ها در سرويسهای ديگر و حسی که از ميزان فعاليت وبلاگها در ميهن بلاگ- بلاگفا و بلاگ اسکای دارم فرض رقم ۷ درصدجندان غير واقع بينانه از نظر من نيست و به نظر من ۲۰,۳۳۰ وبلاگ ديگر در ميان آنان وجود دارد که در تعريف وبلاگ فعال من ميگنجد.گناه خطای احتمالی گردن آنانی که با وجوديکه دم از جهانی شدن و شانه بر شانه بزرگان سائيدن ميزنند هيچگاه در تاريخ حيات پرشين بلاگ شفاف نبوده اند و با ارائه آمارهای نامفهوم راه هر بررسی مبتنی بر حقايق مسلم را نه بر من بر هر فرد ديگری هم بسته اند. با وجوديکه خوشبختانه بلاگفا و پارسی بلاگ آمار دقيقی را ارائه نمودند و همينطور امکان بررسی دقيق پرشين لاگ به خاطر در دسترس بودن اطلاعات مقدور بود ولی فراموش نکنيم که قسمت عمده وبلاگهای ثبت شده و فعال در پرشين بلاگ مستقر شده اند که سياستهای اين سازمان مانع هر گونه آمار گيری دقيق شده است.با حساب من با احتساب تعداد ۷,۹۱۱ وبلاگ فعال در ميان ثبت شده ها:

تعداد وبلاگهای فعال در پرشين بلاگ در کل ۲۸,۲۴۱ وبلاگ ميباشد

ارس پورتال said...

اینترنت و دانلود و نرم افزار و سخت افزار و سیستم عامل و برنامه موبایل و آیفون و آموزشی و بازی و سرگرمی و فیلم و کارتون و موسیقی و کتاب الکترونیک و دایرکتوری سایتها و انجمنهای گفتگو و فروشگاه اینترنتی
www.arasportal.com

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر