دعوای اینترنتی و باز هم بین بلاگفا و پرشین بلاگ

    معادل با     October 21, 2005

در October 12th, 2005 از دعوای اینترنتی بین دو پارسی بلاگ نوشتم و چند روزی است که با ارئه آمار بازدید کنندگان پرشین بلاگ و پس از آن ارائه آمار بازدید کنندگان بلاگفا که در آن ادعا شده است که بلاگفا پربیننده ترین سرویس دهنده ایرانی است و همینطور جوابیه شدید الحن آقای مهدی بوترابی مدیر پرشین بلاگ که در آن ادعای بلاگفا رد شده است شاهد بروز دعوای اینترنتی دیگری هستیم. بحث بین پرشین بلاگ و بلاگفا پدیده جدیدی نیست و از اولین روز تولد بلاگفا شاهد آن بوده ایم. این دعواها که خاسته یا ناخواسته به نوعی تبلیغات رایگان ولی غیر سالم تبدیل شده است ظاهرا بر مسئله مهمتری سرپوش میگذارد که سرویس دهندگان ایرانی در بازار جهانی قدرت و قابلیت رقابت خود را هر روز بیشتر از قبل از دست میدهند و این همان واقعیتی است که از خلال کلمات آقای ابوترابی خود را نشان میدهد: "...شايد دو سال ديگر هيچ يک از سرويس دهنده های فعلی در بازار سهمی نداشته باشند...".

و اما آنچه من میبینم :
1- آقای ابوترابی اعلام میدارند که "...آیا ما باید راه مخفی کاری و باز گذاردن سایتهای غیرقانونی و غیر اخلاقی و بدنام کردن این و آن را دنبال می کردیم؟...". آقای ابوترابی اگر اشاره شما به بلاگفاست که راه مخفی کاری و بازگذاردن سایتهای غیرقانونی و غیر اخلاقی را دنبال نموده است به استناد ساعتها بررسی و مطالعه روی هر دو سیستم بلاگفا و پرشین بلاگ قاطعانه اعلام میدارم که نه تنها پرشین بلاگ بلکه بلاگفا نیز از این مقولات عاری است و اگر استناد شما به موارد اتفاقی است باید بگویم که چنین مواردی نیز در پرشین بلاگ وجود دارد و اصولا غیر قابل اجتناب است.
2- هر دو سرویس دهنده به آماری غیر قابل استناد اتکاء مینمایند. بلاگفا بر اساس آمار نرم افزاری بارگذاری شده بر روی سرور خود چنین آماری اعلام میدارد و پرشین بلاگ اصولا الزامی برای ذکر منبع نمیبیند.
3- سایت ََAlexa شاید جای بیشتری برای مقایسه فراهم نماید. بر اساس مقایسه سه ماهه این دو سرویس دهنده در آلکسا در اینجا و اینجا و اینجا موارد زیر را میشود استنباط کرد:
a- گرچه در روزهائی استئنائا آمار بلاگفا بالاتر است ولی هنوز پرشین بلاگ در جایگاه بالاتری قرار دارد. از لحاظ Traffic Ranking در دوره 3 ماهه بلاگفا با جهشی حیرت انگیز در مقام 6223 و پرشین بلاگ با 393 پله سقوط در مقام 4386 جهانی قرار میگیرند. در دوره زمانی مورد استناد پرشین بلاگ و بلاگفا, در فاصله یک هفته اخیر بلاگفا و پرشین بلاگ همانطوری که آقای بوترابی نیز اظهار تعجب کرده اند هر دو سرویس دهنده شاهد اقبال بسیار بالاتری بوده اند و بلاگفا در رده 3928 و پرشین بلاگ در رده 3331 قرار گرفته اند..
b- آمار بازدید از صفحه و ترافیک نشان میدهد که پرشین بلاگ در حال سقوط و بلاگفا در حال صعود است و احتمالا در آینده نزدیک بلاگفا پربیننده ترین سرویس دهنده خواهد بود. دلیلی که میتوانم برای چنین وضعیتی ببینم اینست که پرشین بلاگ در طول حیات سازمانی خود به بلوغ رسیده و چنانچه تکانی به خود ندهد و خود را بازسازی ننماید بیش از اینهم شاهد سقوط خواهد بود ولی از طرف دیگر بلاگفا سایتی جوان است که هنوز تا دوران بلوغ فاصله دارد.از طرف دیگر با وجود اینکه تعداد کاربران بلاگفا چه فعال و چه غیر فعال در حال حاضر کمتر میباشد مشاهدات و بررسی دقیق من نشان میدهد که کاربران بلاگفا بسیار فعالتر از کاربران پرشین بلاگ میباشند و این فعالیت, بازدید کنندگان بیشتری را جذب نمده است. اگر پرشین بلاگ مایل باشد که علت این سقوط را بداند در درجه اول باید عامل را در کندی بارگذاری صفحات جستجو نماید.
نتیجه : نحوه ارائه آمار از جانب بلاگفا و نیز جوابیه تند آقای ابوترابی هر دو غیر قابل قبول ارزیابی میگردد.
دوستان و سروران گرامی : بسیار خوشحال خواهم شد که نظر شما را در این مورد بدانم و ممنون میشوم چنانچه سایتی دیگر یا راهی بهتر جهت سنجش را معرفی نمائید.

yanmaneee said...

off white nike
lebron 16 shoes
supreme shirt
stone island
bape hoodie
supreme hoodie
curry 6
stephen curry shoes
kd13
goyard bags

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر