دعوای اینترنتی بین دو پارسی بلاگ

    معادل با     October 12, 2005

خبرگزاری ایسنا و سایت مدیر پارسی بلاگ همزمان امروز از ظهور سرویس دهنده وبلاگ جعلی با نام www.parsiblog.ir خبر دادند. آقای سید محمد رضا فخری مدیر سایت پارسی بلاگ سرویس جدید التاسیس را غیرقانونی نامیده و خواستار پیگیری و فیلتر شدن این سایت شده است و اعلام نموده است که سایت فوق الذکر توسط افراد سودجو و با هدف سوءاستفاده از اعتبار و عنوان پارسي بلاگ ایجاد شده است.

در بررسی بیشتر مشاهده نمودم که این سایت در 4 مهرماه امسال راه اندازی شده و تا این لحظه موفق به جذب 50 کاربر شده است البته به غیر از وبلاگی که از جانب مدیران یا طرفداران پارسی بلاگ اولیه به منظور افشاگری در پارسی بلاگ ثانویه ایجاد شده است. نکته جالب اینکه به غیر از نام پارسی بلاگ هیچ مشابهتی در این سیستم با پارسی بلاگ قدیم تر وجود ندارد.گرچه به سیستم و رابط کاربر آن دسترسی پیدا نکرده ام و امیدوارم همانند پارسی بلاگ اولیه احتیاجی به معرف جهت ثبت نام نباشد ولی از مشخصاتی که در صفحه اول سایت مشهود است میتوان گفت که امکانات بسیار مناسبی به کاربر اختصاص یافته است از جمله اختصاص 10 مگابیت فضا بابت ذخیره عکس یا فایل.

بی هیچ قضاوتی سئوالات زیر برای من ایجاد شد:
1- ملاک جعلی بودن , غیر قانونی بودن و سوء استفاده در عالم سایبر چیست و آیا کشورمان دارای قانونی از این بابت میباشد؟
2- آیا ثبت parsiblog.ir غیر قانونی است؟
3- چرا سیستمی که از بنیان با سیستم دیگر متفاوت است و هیچ شائبه ای از تقلید را به وجود نمی آورد, اقدام به ثبت و استفاده از نامی مینماید که چندان هم مشهور یا پرطرفدار نیست ؟
4- تقارن اعلام پشتیبانی آقای علیرضا شیرازی مدیر بلاگفا از پارسی بلاگ اولیه با banner متعلق به پرشین وبلاگ که در صفحه اصلی سایت پارسی بلاگ ثانویه قابل مشاهده است چیست؟
5- آیا اینهم نمود دیگری از دسته بندیها و اختلافات دیرین بلاگفا و پرشین بلاگ میباشد؟

سروران گرامی سهم بازار وبلاگ ایران در مدت زمان کوتاهی از 5 درصد بازار جهانی به حدود 1 در صد افت نموده است. به خاطر کمبود امکانات و نقاط ضعف سرویس دهندگان ایرانی هرروز عده ای مثل من از سیستمهای ایرانی بریده و رو به سرویس دهندگان خارجی می آورند. در این بازاری که از دست میرود بجای بیشتر کردن امکانات و بهبود خدماتتان شما به چه کاری مشغولید؟

سایت پارسی بلاگ اولیه
سایت پارسی بلاگ ثانویه
مصاحبه آقای سید محمد رضا فخری با ایسنا
سایت مدیر پارسی بلاگ اولیه
سایت مدیر پارسی بلاگ ثانویه
اضهار نظر مدیر بلاگفا در وبلاگ مدیر پارسی بلاگ:

"متاسفانه هميشه ساده انديشاني هستند كه به دنبال كسب شهرت آنهم با سوء استفاده از اعتبار ديگران هستند."

update: امروز Oct 11, 2005 در سایت مدیر پارسی بلاگ دات کام این خبر منعکس شد که در تماس تلفنی با مدیر پارسی بلاگ ثانی ایشان اکیدا و قویا اظهار بی اطلاعی از وجود پارسی بلاگ اولیه نموده و قول مساعد جهت حل و فصل مسئله داده اند. این موضوع برای من مایه خوشحالی است ولی از طرف دیگر این سئوال را در ذهنم ایجاد میکند که چگونه ممکن است یک ایده را به منصه ظهور و عرضه به بازار رساند بدون اینکه هیچگونه تحقیقات بازار صورت گرفته باشد. آیا واقعا اکثریت ما در بازار ایران اینگونه عمل میکنیم ؟

Anonymous said...

there is anew book in.
you can read it at mindcontrol.ir

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر