این وبلاگ‌نویسی است یا وبلاگ‌‌بازی

    معادل با     April 17, 2007

در دور قبلی وبلاگ‌نویسی، در طراحی صفحات وبلاگ چهار مرور گر اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس، اپرا و فلاک را در نظر داشتم. تفاوت در مشاهده  با مرورگرهای مختلف ناچیز بود و قابل چشم پوشی و به همین خاطر عمدتا از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کردم.

 

بعد از یک سال و نیم دوری از فایر فاکس، دیشب آنرا نصب کردم و آنچه دیدم برایم قابل تصور نبود. بیش از 10 عیب بزرگ و غیر قابل چشم پوشی در همین وبلاگ مشهود بود از جمله تصویر بالای صفحه غیب شده بود، ظاهر فونت کاملا متفاوت، فاصله ها نامیزان و دیگر عیبهای بزرگ و کوچک. و  نمیدانم که مشکل از کجاست و کدام‌یک از دو مرورگر کارش را صحیح انجام میدهد.

 

  اعتقاد من این بوده است که کار طراحی صفحات وب، کار با پیکسل است. برای یک پیکسل  کمتر  یا بیشتر و در صد فونت 68 یا 69، وقت گذاشته‌ام  و به ساخته خودم تا دیشب افتخار میکردم. و حالا  با مرور گر دیگر، فقط  فاجعه میینم و بس.  مشکل پیش آمده هم قابل چشم پوشی نیست بخصوص اینکه 25 درصد بازدیدکنندگان از مرورگری غیر از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند.

 

از اول شروع وبلاگ نویسی تا به حال عمده وقت من صرف طراحی صفحات; تست نرم افزار و امکانات جدید; و مقابله با مشکلات فارسی نویسی شده است و شاید فقط 25 درصد صرف نوشتن مطلب شده باشد. مانده ام که من "وبلاگ‌نویس" هستم یا "وبلاگ‌باز". از یک طرف مشکل پیش آمده را فاجعه میبینم و  از طرف دیگر خوشحالم که مشکلی  وجود دارد که ظرفیت و دانش بیشتری را میطلبد تا حلش کنم و به رضایت برسم!

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر