خبر مربوط به 15 روز پیش هست ولی فکر نمیکنم وبلاگهای فارسی این خبر را منتشر کرده باشند.
Delicious در 29 مارچ 2007 اعلام کرده است که تعداد کاربر این سیستم در ابتدای مارچ از 2 میلیون نفر گذشت. حدود یکسال و نیم پیش بود که من ضمن اظهار تعجب از تعداد کم ایرانیهای کاربر این سیستم، تعداد کاربر سیستم " دلیشر " یا به روایت بعضی ها "خوشمزه" را یک میلیون نفر اعلام کرده بودم. پست قبلی من
از نوامبر 2005 تا حالا به طرزی باورنکردنی تعداد کاربر ایرانی این سیستم زیاد شده و تقریبا تمام کسانی که باید بشناسند، میشناسند و استفاده میکنند. البته عمدتا به شکل یک مخزن لینک و استفاده از جاوا اسکریپت و نمایش لینکها در وبلاگ.
ایده اولیه و پیشرو دلیشز تماما بر اساس بوک مارکینگ جمعی استوار بود که پس از به تملک درآمدن " خوشمزه " توسط یاهو از کارکرد اولیه خود خارج شد. بزرگترین تغییری که باعث شد دلیشز از توان بیافتد امکان خصوصی کردن لینک ها بود. Digg و سرویس های بی شمار دیگری از همان ایده اولیه دلیشز استفاده کردند و با ظاهری قابل قبول تر به اقبال بیشتر عمومی رسیده و کارکرد خرد جمعی را به سطوح بالاتری انتقال دادند.
به عقیده من ماموریت دلیشز را از بابت Social Bookmarking باید تمام شده محسوب کرد.
Post a Comment
بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت