باز هم از تفاوت در نمایش توسط مرورگر ها

    معادل با     April 30, 2007

در چند روز گذشته مشغول کار روی تغییر قالب لیست وبلاگهای فارسی ایرانیان خارج از کشور بودم. هدف این بود که کار نهائی، نمایش یکسانی را در سه مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اپرا داشته باشد اما در عمل به مواردی برخوردم که گرچه سعی زیادی در حل آن داشتم موفق نشدم. فکر میکنم ممکن است برای بعضیها جالب باشد و در ضمن شاید کسی هم پیدا شد و تجربه ای در این موارد داشت و راهی را پیشنهاد کرد که مشکل حل بشود.

1- فاصله بین کلمات در فایرفاکس و اپرا. این اشکال در مورد دستور Justify و کاربرد آن در لیست، در بعضی از موارد برای من رخ داده است و قاعده ای هم برای آن ندیده ام. در موارد دیگر مشکلی در فاصله بین کلمات ندیده ام و تمام مرورگرها کارشان را صحیح انجام می‌دهند.


2- نیم فاصله در فایرفاکس. در بعضی از موارد فایرفاکس حروفی را که دو مرورگر دیگر بصورت نیم فاصله کنار هم می‌چینند، به‌هم می‌چسباند.




3- نمایش لیست در اپرا.احتیاجی به شرح ندارد. خودم را کشتم ولی حریف اپرا نشدم. گرچه این شکل نمایش را شک دارم که بشود در حالت طبیعی حتی ایجاد کرد.



در آخر سخنی با "عاشقان سینه چاک اپرا" دارم. واقعا متوجه نمی‌شوم که چرا بعضی سعی در بزرگ کردن اپرا دارند. میگویند که سریع است که اینترنت اکسپلورر از آن سریع تر است. به لحاظ نمایشی هم چیز جالبی نیست و به عنوان آخرین شاهد اینهم کاری که به سر حروف فارسی در اچ تی ام ال من آورده است.


Anonymous said...

نمایش لیست اپرا خیلی قشنگه.واقعا نمیشه همچین طرحی رو خود خواسته به وجود آورد؟ اگر چه که به نظر میاید دله پر خونی از این مرورگر داری ولی این یه کارش که با نمکه. ولی با این همه من خودم هنوز هم با اکسپلورر راحتم .تغیر قالب لسیت وبلاگهای ایرانیان هم خیلی خوب بود. همیشه موفق باشی.

Anonymous said...

کد زیر روی جایگزین کد قبلی اون تو قالبتون بکنید فکر کنم دیگه تو مرورگر اپرا مشکلی نباشه

#blogrollingside{
margin:0px 0px 0px 3px;
padding:0px;
line-height: 1.5em;
text-align:left;
direction:rtl;
font-family: Tahoma, arial, sans-serif;
}

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر