قالب جدید دنیای وبلاگ

    معادل با     June 23, 2007

بالاخره قالب جدید دنیای وبلاگ نصب شد. مسیری که در چند وقت اخیر طی شد سراسر تجربه بود که امیدوارم بتوانم با شما این تجربه را در میان بگذارم. اول از همه بگویم که کانادا پست و سایر وبلاگها را دیگر ادامه نمیدهم و این پایانی بر یک برنامه ریزی غلط من بود که برخلاف روند جاری همگانی برای هر موضوع یک وبلاگ به وجود آوردم. به هر حال موضوعاتی را که کانادا پست می پوشاند از این به بعد در این وبلاگ خواهید یافت. یک فید، یک قالب و یکجا برای نوشتن.

به اینجا رسیده ام که این درست است که کار وبلاگنویس تولید محتوی است ولی پس از تولید محتوی باید کار را امضا کرد و آن را نشان دار کرد. از نظر من قالب خاص امضای یک وبلاگنویس است. قالب یک وبلاگ همان طراحی جلد  و صفحه بندی کتاب است. از نظر من دوستانی که فقط و فقط به تولید محتوی اهمیت میدهند  مختصات دوران دیجیتال را دقیق ندیده اند. یکی از مختصات این عصر سفارشی کردن همه چیز است و این جهتی عمومی است.

به اینجا رسیده ام که کار طراحی صفحات وبلاگ کار با پیکسل و بایت است، بالانس استایل و زیبائی با عملکرد است. از نظر من کسی که این عوامل را رعایت نکند یک طراح اصیل و کلاسیک نیست. زیباترین قسمت طراحی وب که برای من اوج اغنای روحی را فراهم میکند گستردگی دانش و اطلاعات مورد نیاز است، اغتشاش ذاتی در محیط طراحی و سعی طراح در یافتن راههای ابتکاری است و اینکه پایانی بر آموختن و بهتر شدن وجود ندارد. محیط وب پیچیده است، طراحی وب پیچیده تر.  شخصا دو کار اخیرم را حتی متوسط هم قلمداد نمیکنم.

در پایان مدیون دوستانی هستم که وبلاگ قالبهای فارسی بلاگر را اداره میکنند. از آنها تاریخ فارسی برای بلاگر جدید را در اینجا به یادگار دارم. از نظر من وبلاگ فارسی بدون تاریخ فارسی یک چیز اساسی کم دارد ولی تناقض در اینست که ساکنین خارج تاریخ فارسی را خوب متوجه نمیشوند و ساکنین داخل تاریخ میلادی را. من هر دو  تاریخ را در کنار هم در وبلاگ قرار دادم.

ممنون کسانی هستم که درباره دو کار اخیر اظهار نظر کنند و ایرادات را بگویند.

مامان آرین said...

قالب جدید مبارک باشه . به نظر من که خیلی زیباست .

Anonymous said...

ghalebe jadid az lahaze zaherie agar che ke sadast(va be nazare man hamin sadegie jazabesh mikone)ama az lahze mohtaviyie emkanate ziyadie barash dar nazar gerfte shode(hata tarikhe farsie )ke dar natije pichide shode ke in pichidegie ham zibash karde.be nazar miyad ke bakhshe jadide az faliyate kar roy weblog barat shoro shode ke omidvaram har roz tosh movafaghtar bashe va hamrahe ba dostan va hamrahanet dar in kar betonie webloaghie zibatrie ham tarahie konie.
rozegar khosh.

Unknown said...

Currently, there are a lot of acclaimed replica Breitling watches manufacturers mark their success in the watch industry by creating characteristic watch models in altered sizes, colors and designs. We already bethink that 10 years ago, as for the appearance trend in watch industry, it is absolutely a bad abstraction that traveling out with a gold or argent argent watch.

muebles madrid said...

Thanks for the article, very helpful information.

Penile Implant said...

That is great to hear, thank you for reading!

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر