قالب و امکانات جدید لیست وبلاگهای ایرانیان جهان

    معادل با     June 17, 2007

کار تغییر قالب و به‌روز کردن "لیست وبلاگهای ایرانیان جهان" نود و نه درصد تمام شد و تغییرات در لیست منعکس شد. جا داره که مجددا تشکر کنم از کلیه سرورانی که از ادامه کار این لیست حمایت کردند، کامنت گذاشتند، ایمیل زدند و یقینا اگر این حمایت نبود بهترین حرکت من همان "خودسوزی فرهنگی" بود که قبلا اشاره کردم.قضیه "سرقت لیست" به لحاظ احساسی برای من تمام شد ولی منطقا فکر میکنم که این هموطن رو نمیتونم رها کنم و در قالب جدید هم باز ذکری از ایشان دارم. در کل چند تغییر عمده در لیست به وجود آمد:


1- نام رسمی و دائمی لیست وبلاگهای ایرانیان جهان را برای آن انتخاب کردم. لیست دارای لوگو شد. گرچه سیاست لینک اختیاری برای ورود به لیست ادامه دارد ولی تسهیلات مختلفی را برای حمایت کنندگان داخل و خارج کشور در نظر گرفته شد و یک بلاگرولینگ هم از کلیه کسانی که تا به حال لینک داده اند ( تا آنجائی که بررسی کردم) ایجاد شد و... توصیه میکنم که شما هم از این امکان استفاده کنید.


2- برای اولین بار با وجود تغییرات بسیار زیاد در قالب اولیه و پیاده کردن هر چه در فکر داشتم موفق به طراحی قالبی بدون استفاده از جدول شدم. در ضمن با تکنیکهائی که قالب را کم حجم میکرد موفق شدم به سرعت لود صفحۀ زیر 10 ثانیه با مودم پنجاه و شش کیلوئی که کاربران در ایران عمدتا از آن استفاده میکنند برسم. گمان میکنم این رکوردی است برای لیستی که از حدود 50 کد جاوا استفاده میکند، رکوردی است در میان لیستها و همینطور قابل رقابت با سریعترین وبلاگها.


چنانچه مایل باشید سرعت لود وبلاگتان را اندازه گیری کنید. سایتی به نام Link Vendor در اینجا به راحتی سرعت لود وبلاگتان را با مودمهای مختلف اندازه گیری میکند. از نظر من این فوق العاده مهم است که کاربران Dialup از ایران را در نظر بگیریم نه مودم کابلی که من و بسیاری از دوستان ساکن خارج استفاده میکنند و حدود 40 برابر از مودم معمولی سریعتر است. این سایت را امتحان کنید. ضرر نمیکنید.


3- سعی زیادی کردم که اصول فنگ شوئی در طراحی وب را که عرفان در پستش در وبلاگ IT Village نوشته رعایت کنم. گرچه شاگرد خوبی نبوده ام ولی این اصول را فهمیدم. سعی کردم رنگهای تیره و متضاد را که به آن گرایش داشتم کنار بگذارم و از تم آبی استفاده کردم. و نیز سعی کردم برگردم به اصل User Freindly بودن. حالا تا چه اندازه موفق شدم محیط بهتری را به وجود بیاورم نظر شماست که امیدوارم من رو در بیان نظرتان بی نصیب نگذارید .


4- سعی بسیار کردم که در سه مرورگر عمده اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اپرا نتیجه واحدی را شاهد باشیم. این لیست با آخرین ورژن این مرورگرها کنترل شد و ممنون میشوم اگر مشکلی در این ورژنها و یا ورژنهای پائینتر اگر وجود داشت تذکر دهید.


حرکت بعدی من تغییر قالب فعلی دنیای وبلاگ است که تا حدود بالای 90 درصد آمده است و بزودی آنرا تغییر خواهم داد.

NewshA. said...

Hi Hi Dear Korosh :)
Moteasefam ke in masale pish omad
Motmaen bodam shoma kareton ro edame midid :x
Merci Babate Hame Zahmat ha
Ta AAbad In List Male Shoma hast :p
Man age dorost fahmide basham vase hemayat be liste Blogrollinge khodam Ezafe kardam . 2 ta blogam .
shayad ham khodam PIngesh kardam biad balaye list :))
Bazam Merci Merci Az Zahmat ha

Unknown said...

Salam
mamnoon babate tazakor. linko dorost kardam
site shoma ham ke ba firefox moshkeli nadareeee khoda ro shokrrrr.
moafgh bashid

Softminer said...

کورش جان آبیته
قرمزه بد تو چشم می زد
باحال شده
پارتی بازی کن مارو هم bold کن

Anonymous said...

سلام . تبريك ميگم و قالب وبلاگ عالي و بسيار زيبا است.
ممكن است لينك كد قالب رو براي دانلود قرار بدهي؟

Anonymous said...

قالب جدید وبلاگ خیلی قشنگ شده
خیلی بهتر از قبلی هست

Kourosh said...

@anonymous
دوست گرامی. این قالب در تمام ابعاد تغییر کرده و اختصاصی شده است که متاسفانه برای دیگران استفاده از اون فقط دردسر هست.

Anonymous said...

There is no agnosticism Tiffany Pendants adornment accept the appropriate adeptness to be able to add a appropriate personality to whoever wears them and aswell can allure any abnormality gaze. Replica Tiffany Adornment will not accord you such a amazing feeling. Tiffany adornment let you agreement the admirable activity and accomplish you added admirable and sexy.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر