ِمهمانان من

    معادل با     July 16, 2007

یکهفته ای است که یک خانواده ایرانی از دانمارک مهمان من هستند. در طی گفتگوها چندین نکته به نظرم جالب آمد که برایتان نقل میکنم:

- تعجب کرده بودند که در تورنتو تابلو های فروشگاههای هر کامیونیتی به زبان آن کامیونیتی مثلا فارسی است و میگفتند در دانمارک اینجور نیست.

- از تنوع قیافه ها در تورنتو حیرت کرده بودند.

- میگفتند که در دانمارک زیر اکثر ناودانها بشکه ای برای ذخیره آب باران به منظور استفاده مجدد وجود دارد.

- میگفتند که در دانمارک دکتر دندانپزشک توصیه میکند که تا سن دهسالگی والدین دهان بچه ها را مسواک بزنند.

- میگفتند روزهای یکشنبه همه جا اجبارا تعطیل است.

- از تعداد زیاد دوچرخه ها در دانمارک و باندهای ویژه در اکثر خیابانها میگفتند.

- تعجب کرده بودند که از تمام کارخانجات معتبر اتومبیل سازی دنیا در تورنتو ماشین پیدا میشود به غیر از کارخانجات فرانسوی مانند پژو و ...

- میگفتند که تحصیل تا کلاس نهم در دانمارک اجباری است و تا این مقطع امتحان و نمره ای در کار نیست.

- میگفتند اکثر بچه ها بعد از کلاس 12 به مدت یکسال جهانگردی میکنند.

- میگفتند تعداد افغانیها در دانمارک بیش از ایرانیهاست.

- تعجب میکردند که در تورنتو روبنده پوش وجود ندارد و از تعداد زیاد روبنده پوشان اهل سومالی در دانمارک میگفتند.

ممنون میشوم که دوستانی که ساکن دانمارک هستند درباره این اطلاعات نظر بدهند.

Anonymous said...

من در دانمارک زندگی نمی‌کنم ولی بیشتر گفته‌های میهمانان شما در مورد سوئد، صدق می‌کند مگر اجبار به تعطیلی در روزهای یکشنبه.

Kourosh said...

@عمو اروند
ممنون از نظر شما

Anonymous said...

ممنون کورش جان بخاطر لطفی که نسبت به من و وبلاگم داشتی سعی میکنم که توصیه های شما رو حتما انجام بدم به امید موفقیت بیشتر برای خودت و خودم اگه خدا بخاد مشکل اصلی من که اینترنته داره حل می شه می دونی تازه توی کرماشان ای دی اس ال اومده که ارزشش رو داره و منم تازه بعد یه عمر دارم می گیرم امیدوارم بتونم حالی به وبلاگم بدم کلی برنامه دارم که روشون کار کنم منتظر نظر ها و پیشنهاد های شما هم هستم . تازه الان دارم می فهمم که وردپرس و بلاگر چقدر توی وبلاگ نویسی بهتر تاثیر دارن خدا خیرشون بده و کمکی هم به این سرویس های ایرانی بکنه
موفق باشی دوست جدیده من

Kourosh said...

@سجاد
ممنونم از نظرت و برات بهترین آرزوها رو هم دارم. منتظر مطالب خوبت هستم.

Anonymous said...

سلام دوست عزیز
نه اسم کرمانشاه عوض شده نه من اشتباه تایپی دارم
من کرماشانی هستم کلمه ی "کرمانشاه" یه اشتباه که از اوایل دوره ی قاجار رسم شده ما کرماشانی ها و کردستانی ها ایلامی ها و بقیه در زبان مردمی و تفکراتمون کرماشان خطاب می کنیم که درستشم همینه و اطمینان داشته باش که یه روزی همه به این اسم یعنی کرماشان شهر منو صدا می کنن
موفق باشی ممنون بخاطر بازد و لطفت

123 said...

This section of earrings is Tiffany Bangles collection. A around-the-clock Tiffany favorite. Circle earrings in 18k gold, for broken ears. Adornment has a continued history in our avant-garde culture.Nearly adornment is a allotment of our body, so how can we abide the our body. Adornment has its own charms which anybody will be attrated by it.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر