خبرخوان ایرانیان کانادا هم درآمد

    معادل با     January 15, 2009

خبرخوان دوم؛ «خبرخوان ایرانیان کانادا» ارائه شد. از این پس به‌طور مرتب خبرخوان جدید خواهیم داشت .

تغییر و تحولات پرشین‌بلاگرز برخلاف‌انتظار، کاری بسیار سنگین از کار‌درآمد و واقعن اگر کمک دوستان نبود شاید رهایش کرده بودم. همه زحمت کشیدند بخصوص عباس آقای خسروبیگی که با پشتکار و نظم آهنینش روال خوبی به‌کار داده است. در جریان کارهای پرشین‌بلاگرز زمان‌هائی بود که آرزو می‌کردم وقت کافی داشته باشم تا درباره یک مطلب که دیده‌ام نظری دهم، مطلبی بنویسم، اما حسرت‌به‌دل می‌ماندم و میسر نمی‌شد. البته در رابطه با مستندات پرشین‌بلاگرز ، با آن حجم سنگین کار، زیاد نوشتم. ولی نوشتن مستندات کجا و نوشتن در وبلاگ شخصی کجا. به غیر از عقده نوشتن، تغییر دیگری هم حاصل کار روی پروژه پرشین‌بلاگرز بود. تا قبل از کار جمعی در پرشین‌بلاگرز، اعتقادی به فارسی‌نویسی صحیح نداشتم. در فکر بودم، و هنوز هم هستم، که مطلب سنگین و فکر‌شده ای را بر ‌علیه این‌گونه تعصب بنویسم. در ابتدای کار، به‌خصوص، از قرار دادن نیم فاصله متنفر بودم. از نوشتن حتمن به جای حتماً و غیره. برای من مرسی، سپاس و تشکر یکی بود و البته هنوز ته وجودم یکی است. اما وقتی یک استاد جنتلمن بالای سرت باشد، استاد افراسیابی، چاره ای نیست که سر خم کنی و همین سرخم‌کردن‌ها بود که به گمانم نوع نوشتنم را تغییر داد. ناخودآگاه نیم فاصله ها را تا آنجا که می‌فهمم (البته فکر می‌کنم می‌فهمم در حالی‌که حتمن نمی‌فهمم!) می‌گذارم و گاهی به‌‌صورتی افراطی از آن‌سمت پشت‌بام می‌افتم.

امیدوارم که بتوانم کمی درباره مطالب دیگری که درنظر دارم بنویسم. مطلبی را تحت عنوان «یاهو‌پایپ به‌زبان ساده» منتشر کردم که واکنش‌های جالبی به‌همراه داشت. چند ایمیل در این رابطه دریافت‌‌کردم که در این‌رابطه سئوال داشتند و حتی یکی از دوستان پروژه‌ای را با آن شروع کرده بود و کمک می‌خواست. یاهو‌پایپ ارزش این را دارد که بر روی آن وقت گذاشته‌شود. برنامه من برای یاهو‌پایپ نوشتن 7 پست بوده است که اولین آن معرفی یاهو‌پایپ بود که در آمد. نوشته بعدی آماده است که بعد از بازبینی نهائی فردا منتشر می‌شود و درباره پایپ‌بلاگرول (شبیه بلاگرولینگ و با امکانات و مزایای بسیار) است که به‌غیر از طرزاستفاده، سورس برنامه نیز جهت سفارشی شدن در دسترس قرار می‌گیرد.
مرتبط: لینک خبرخوان ایرانیان کانادا در بالاترین



Ramin Molai said...

تبریک به
ابر سیاره «پرشین‌بلاگرز» کورش اسلام زاده وبلاگ‌های فارسی زبون با طول و عرض و حجم عظیم و باورنکردنی و چه و چه الفبایی، ولی "تولید شده" در وبلاگ‌شهر

باشگاه بحث شیرین و چه و چه نو
زیر چتر چل تیکٌه
وب . آ . ورد
سین جیم ها و یادداشت
بیانیه ها و فراخوان
Deutsch-Iranisches Forum
رامین مولائی

Kourosh said...

ممنون جناب مولائی عزیز
امیدوارم شایستگی لطف شما را داشته باشیم

عمو اروند said...

به باور من دلیل گسترش وبلاگ‌نویسی در کانادا را شاید بشود در نوع تفکر و اندیشه‌ی حاکم بر مهاجران آن‌جا، جستجو کرد که به گمان من، بیشترشان سهمی در انقلاب ایران داشته‌اند و بنابراین بیشتر دلشان در گرو سرزمینی است که از آن دل کنده‌اند. نمی‌دانم این احساس من است و احساس البته با منطق ربطی ندارد.

Kourosh said...

جناب افراسیابی عزیز
ممنون که نظر دادید. احتمال دارد که در این رابطه سیاست رسمی دولت کانادا در رابطه با تشویق مولتی کالتریسم بی تاثیر نباشد

Anonymous said...

توجه به دلایل میزان وبلاگنویسی در کشورهای مختلف موضوع بسیار مهمی است. در برخی کشورها بسته بودن فضای نقد در رسانه های رسمی باعث افزایش روی آوری مردم به وبلاگنویسی است!

Kourosh said...

عباس عزیز
در کانادا، هر چند به ظاهر، فضای نقد در رسانه های عمومی بسته نیست. قصد در این‌جا مقایسه اقبال به وبلاگ‌نویسی در کشورهای خارجی است که ایرانیان در آن‌ها حضور دارند.

Anonymous said...

کورش جان
منظور من از برخی کشورها بیشتر ایران است!

Kourosh said...

عباس جان
متوجه شدم ولی مطلب درباره رواج وبلاگ‌نویسی در میان ایرانیان ساکن در خارج از کشور بود. به‌خصوص مقایسه وبلاگ‌های فارسی در آمریکا و کانادا جالب است. با توجه به این‌که هر دو کشور در آمریکای شمالی هستند و در بسیاری از موارد مشابه هم هستند چگونه امکان دارد ایرانیهای آمریکا با شاید 8 برابر جمعیت، وبلاگ‌های کمتری داشته باشند؟

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر