شش مدل پایپ‌بلاگرول برای تمام وبلاگ‌ها حتی روی وردپرس‌دات‌کام

    معادل با     January 18, 2009

مقدمه: بلاگرول‌های عرضه شده در 6 نسخه؛ به دو زبانlogo_1 فارسی و انگلیسی؛ و برای تمام پلاتفرم‌های وبلاگی، حتی وردپرس‌دات‌کام، تهیه‌شده اند. در هر زبان 3 نسخه «کامل» همراه با فول امکانات، نسخه «ساده» جهت دوستداران سادگی و نسخه «مخصوص وردپرس‌دات‌کام» وجود دارذ. از بابت نسخه وردپرس‌دات‌کام اجازه دهیدwordpress ادعا کنم که این پایپ‌بلاگرول، نه تنها در شیوه کار به مانند 5 نسخه دیگر، منحصر‌به فرد و فاقد هر‌گونه سابقه‌ای است، بلکه اولین و تنها بلاگرول موجود در وب است که برای وردپرس‌دات‌کام قابل استفاده می‌شود.

بلاگرول تهیه شده به این روش، از بابت امکانات، عرضه ماکسیمم اطلاعات ممکن و نهایت انعطاف در سفارشی شدن، در مواردی حتی از سرویس اصلی بلاگرولینگ نیز قابلیت‌های افزون‌تری را ارائه می‌کند. به موارد گفته شده باید فاکتور قابلیت اطمینان، به‌علت استفاده از معتبرترین سرویس‌های وب، در‌کنار سهولت بی‌نظیر در حذف و اضافه وبلاگ‌ها را اضافه کرد.
اگر بپذیریم که یاهوپایپ یک محیط برنامه نویسی گرافیکی برای افرد غیر برنامه نویس! است، بنابرین این پروژه، همانند برنامه‌های نوشته شده با زبان‌های برنامه نویسی معمولی، تنها در گذر زمان امکان تکامل دارد. این پروژه به پشتوانه یک محیط آزمایشگاهی متشکل از 2000 وبلاگ و انجام آزمایشات و رفع خطای فراوان به این جا رسیده است اما به یقین و بصورتی که در طبیعت کارهائی این‌چنینی است همیشه نکته ای برای بهبود یا رفع خطا وجود خواهد داشت.

بلاگرول تهیه‌شده با کمک یاهوپایپ دارای خصوصیات زیر است:

1-
هر وبلاگ در لیست، فقط یک‌بار ظاهر می‌شود.

2- ترتیب قرار گیری وبلاگ‌ها در لیست، صحیح و فقط بر اساس زمان انتشار مطلب است. بدین رو برای یک مطلب واحد، نام وبلاگ بیش از یکبار در لیست ظاهر نمی‌شود.

3- به‌صورت خودکار پست‌های موقت ویندوز لایو‌رایتر، خرابی‌های فید و ... را تشخیص داده و آن‌ها را حذف می‌کند.
4- حداکثر اطلاعات موجود و ممکن را عرضه می‌کند.
5- و ده‌ها خصوصیات موجود دیگر.
به همراه امکان سفارشی شدن استثنائی در جزئی‌ترین موضوعات

اطلاعات عرضه شده توسط یک پایپ بلاگرول نمونه (در ستون کنار پرشین بلاگرز) و طبق شکل زیر بدین قرار است:

1- وبلاگ‌های جدید با تصویر یا علامت دلخواه مشخص می‌شوند.
نکته: زمانی هم که یک وبلاگ را جدید به‌حساب می‌آوریم قابل تنظیم است.
2- با کلیک روی این قسمت به صفحه مطلب هدایت می‌شویم. با نگهداشتن ماوس بر‌روی علامت، نام نویسنده وبلاگ را مشاهده می‌کنیم.
نکته: تمام علامت‌ها و تصاویر قابل تغییر هستند.
3- با کلیک روی این قسمت به فید/خوراک وبلاگ، جهت اشتراک در گوگل‌ریدر یا هر خوراک‌خوان دیگر، هدایت می‌شویم. با نگهداشتن ماوس* بر روی علامت، از دو موضوع: تاریخ و ساعت انتشار; و آخرین به‌روزآوری مطلع می‌شویم.
pipeblogroll-fa4- با کلیک روی نام، به صفحه اصلی وبلاگ هدایت می‌شویم. با نگهداشتن ماوس بر روی نام، از عنوان آخرین پست یک وبلاگ آگاه می‌شویم.
5- وبلاگ‌هائی که در محدوده تعریف شده زمانی برای یک وبلاگ جدید نیستند (قدیمی هستند) تصویر یا علامت دل‌خواه دیگری به‌خود می‌گیرند.

ایجاد بلاگرولی مانند پایپ‌بلاگرول نمونه:
این بلاگرول از سه سرویس مشهور و محبوب گوگل، یاهو و فیدبرنر استفاده می‌کند. اگر دارای حساب کاربری در هر کدام از این سه سرویس نیستید، لطفن قبل از هر کاری، یک حساب کاربری در هریک ایجاد نمائید.
دستورالعمل ساده زیر، کد یا فید لازم، جهت ایجاد بلاگرولی مشابه بالا، همراه با امکانات «کامل»، جهت استفاده در وبلاگ‌هائی سازگار با جاوا اسکریپت تهیه می‌کند. برای موارد دیگر به جز پلاتفرم وردپرس‌دات‌کام، دستورالعمل مشابه است و تنها تفاوت در سورس برنامه است که در قسمت های زیر این مطلب آمده است. در مورد خاص وردپرس‌دات‌کام این دستورالعمل در مرحله دوم خانمه میابد.

مرحله اول در گوگل‌ریدر:
خلاصه مرحله:
دسترسی به آدرس پابلیک شده دسته (تگ) وبلاگ‌های مورد نظر در گوگل‌ریدر شما

چنانچه با گوگل‌ریدر کار نکرده‌اید، راهنمای گام‌به‌گام و مصور گوگل‌ریدر، مخصوص پرشین‌بلاگرز ، میتواند کمک موثری در این جهت باشد.
مهم: راهنما به ما کمک می‍کند تا به آدرس صفحه پابلیک شده دست پیدا کنیم. پس از دسترسی آدرس لازم است که از سمت راست صفحه روی قسمت فید Atom کلیک کنیم و آدرس این صفحه را به مرحله دوم - یاهو پایپ ببریم.

مرحله دوم در یاهوپایپ:
خلاصه مرحله:
یک کپی از سورس برنامه برای خود بر‌میداریم و به فید پایپ دسترسی می‌یابیم.

از طریق این لینک به یاهو پایپ بروید. در آنجا صفحه‌ای مطابق با شکل زیر می‌بینید.
pipppppppppppppppppppppppppppp
1- آدرس اینترنتی مرحله گوگل ریدر (مرحله اول) را در جای خالی وارد کنید
2- روی run pipe کلیک کنید و از اجرا شدن آن مطمئن شوید.
3- با کلیک روی clone یک کپی از این پایپ‌بلاگرول برای خودتان در یاهو ذخیره کنید.
4- روی more option کلیک کنید. در آنجا اولین انتخاب get as rss می‌باشد. روی آن کلیک کنید. این صفحه، فید آراس‌اس بلاگرولتان است. برخلاف‌انتظار خالی است. آدرس اینترنتی آن بسیار طولانی است. جای نگرانی نیست.
آدرس اینترنتی این فید آراس‌‌اس را جهت استفاده در مرحله بعد در نظر داشته باشید.

مرحله سوم در فیدبرنر:
خلاصه مرحله سوم:
وارد حساب فیدبرنرتان می‌شوید و با استفاده از آدرس فید آر‌اس‌اسی که در مرحله دوم به‌دست‌آورده‌اید یک فید به وجود ‌می‌آورید.

- آدرس اینترنتی مرحله دوم را در محلی که برای فید جدید مشخص شده است وارد کنید.
- روی next کیلک کنید تا فید فعال (activate) شود.
- ازتمام مراحل بعدی گذر کنید. به هیچ تنظیمی نیاز نیست.
- در صفحه اصلی فیدبرنر، روی Publicize واقع در تولبار کلیک کنید.
- در ستون لینک‌های سمت چپ، روی BuzzBoost کلیک کنید.
- تمام انتخاب ها را بردارید و فقط در اولین انتخاب، گزینه all را انتخاب کنید.
- BuzzBoost را فعال ( activate) کنید.
- کدی را که فیدبرنر در همان قسمت Buzzboost به شما عرضه می‌کند copy کرده و در مکان مورد نظر در وبلاگ‌تان Paste کنید.

درصورتیکه نام وبلاگ‌ها قابل مشاهده است مراحل انجام کار را به‌درستی انجام داده‌اید.

کم و زیاد فاصله ها یا هر شکل از قرار گیری نام‌ها و غیره همه در ارتباط با استایل وبلاگ و زیبا سازی است و ارتباطی به کارکرد پایپ بلاگرول ندارد. این لینک جهت زیبا سازی کار به شما کمک می‌کند.

سورس مدل‌های مختلف پایپ بلاگرول:
نسخه «کامل» و «ساده»، فارسی و انگلیسی، مخصوص وبلاگ‌هائی هستند که امکان اجرای جاوا اسکریپت را دارند.

جهت وبلاگ‌های فارسی زبان
1- نسخه «کامل» فارسی
دارای حداکثر امکانات و قابلیت سفارشی شدن کامل. اطلاعات کامل با نگهداشتن ماوس بر روی هر قسمت ارائه می‌شود. نمونه این نسخه در ستون کنار سایت پرشین بلاگرز قرار دارد.

2- نسخه «ساده» فارسی
به مانند مورد بالا، اما قابلیت سفارشی شدن اندکی محدودترweblogcrawler-Pipe است. وبلاگ‌های به‌روز‌شده با حروف سیاه (بولد) به‌نمایش در‌می‌آید. با نگهداشتن ماوس بر روی نام، عنوان آخرین پست وبلاگ قابل مشاهده خواهد بود.* نمونه این بلاگرول در همین وبلاگ‌ (ستون کنار) قرار دارد.

البه بهتر است فقط به کارکرد توجه کنید، زیرا ظاهر کار در اینجا، حتمن با آن‌چه در وبلاگ شما مشاهده خواهد شد متفاوت است. استایل دادن و تغییرات در نحوه نمایش، فقط با اعمال تغییرات‌ در CSS قالب وبلاگ شما ممکن است.

3- نسخه فارسی «مخصوص وردپرس دات کام»
به‌علت برخی محدودیت ها در وردپرس‌دات‌کام، قابلیت سفارشی شدن کمتر از نسخه‌‌های بالاست، اما با این وجود، بازهمwordpresspipeblogroll تا حد زیادی امکان سفارشی شدن دارد. امکانات قابل سفارشی شدن این پایپ در پست جداگانه ای ارائه خواهد شد. نمونه در وبلاگ پرشین‌بلاگرز در وردپرس (ستون کنار) قرار دارد.
نکته بسیار مهم: احتیاجی به رفتن به مرحله سوم نیست. فید آراس‌اس پایپ (مرحله دوم) را مستقیمن به وردپرس ببرید. از ویجت ‌RSS استفاده کنید. پایپ بلاگرول شما قابل استفاده است.

جهت وبلاگ‌های انگلیسی زبان
4- نسخه «کامل» انگلیسی
امکانات و دستورالعمل به‌مانند نسخه فارسی است.
5- نسخه «ساده» انگلیسی
امکانات و دستورالعمل به‌مانند نسخه فارسی است.
6- نسخه انگلیسی «مخصوص وردپرس دات کام»
امکانات و دستورالعمل به‌مانند نسخه فارسی است.

سفارشی کردن پایپ‌بلاگرول:
آدرس تمام صفحاتی که به شما امکان دسترسی به سورس برنامه مربوط را می‌دهد در بالا آمده است. روی edit source کلیک کنید و وارد سورس شوید. **

از سورس برنامه وحشت نکنید. در برخورد اول کمی پیچیده به نظر می‌رسد. توجه کنید که با یاهو‌پایپ کاری را می‌توانید صورت دهید که قبلن فقط با کمک گرفتن از برنامه‌نویسی ممکن بود. اگر قصد تغییرات ساده دارید که کار بسیار راحتی است. اما اگر به بالاتر از این‌هم فکر می‌کنید، مطمئن باشید که با کمی صرف وقت و ممارست، برای هر کسی ممکن است که یک کار جالب با یاهوپایپ انجام دهد. بد نیست برای شروع، یاهوپایپ به زبان ساده را مطالعه کنید تا زمینه بیشتری برای شروع تغییرات پیدا کنید.

یک نمونه از کاری که می‌توانید با پایپ‌بلاگرول انجام دهید؟
در سورس برنامه ماژولی را مطابق با شکل زیر بیابید. جهت تغییر نام یک وبلاگ، طبق شکل زیر عمل کنید. نام نامطلوب را در چپ و نام مطلوب را در راست قرار دهید. برای این‌که وبلاگ‌های بیشتری را تغییر نام دهید روی مکانی که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است کلیک کنید. به همین سادگی! این مشابه همان کاری است که در بلاگرولینگ انجام می‌دادیم. صدها تغییر بزرگ و کوچک دیگر نیز با دسترسی به سورس پایپ‌بلاگرول ممکن است.
pipetemp7
سعی کرده ام تمام ماژول‌های لازم برای کم و زیاد کردن امکانات را در سورس برنامه ایجاد کنم. چنانچه به مشکلی برخورد کردید، توسط بخش کامنت همین پست، مسئله را همراه با ذکر آدرس سورس خود طرح کنید. اگر با سیستم کامنتینگ بلاگر مشکل دارید، در ورد‌پرس و در زیر مطلب یاهو پایپ به زبان ساده، کامنت بگذارید. راه سوم هم اینکه توسط ایمیل ke1446[at]gmail[dot]com با من تماس بگیرید. موفق باشید.
*- بعضی از اطلاعات در اینترنت اکسپلورر قابل مشاهده نیست.
**- میانه یاهوپایپ با اینترنت اکسپلورر خوب نیست.

Anonymous said...

تشکر فراوان
امیدوارم بقیه ی مطالب ارزشمند شما در مورد پایپ بزودی منتشر بشه

Kourosh said...

ممنون
چشم حتمن و بزودی

Anonymous said...

سلام . عالي بود . ولي در هيج جايي از مقاله شما اشاره نشده كه تنظيماتي مثل بولد كردن وبلاگهاي به روز شده و يا قرار دادن يك آيتم در كنار آنها و يا تنظيم مدت زمان نمايش وبلاگهاي به روز شده به صورت بولد و يا نمايش آيكون در كنار آنها ( همه اينها در نسخه اصلي ) را در چه مرحله اي بايد انجام دهيم ضمن اينكه در اكثر موارد ساعت به روز رساني با آنچه كه در بلاگرول نمايش داده مي شود متفاوت است . لطفا بيشتر توضيح دهيد . آيا براي تغيير اسامي وبلاگها بايد مانند آنچه شما گفته ايد عمل شود و يا اينكه اسامي كه در گوگل ريدر انتخاب مي كنيم در گوگل رولينگ هم نمايش داده مي شود . يك دنيا تشكر .

Kourosh said...

خدمت دوست عزیز شیشه سکوت سلام

تمام تنظینات در مرحله دوم (پاهوپایپ) به انجام می‌رسد.

در مورد ساعت به‌روزرسانی خدمت شما باید عرض کنم که اولا این بلاگرول بر اساس ساعت انتشار است و نه به روز رسانی. در ثانی همانطور که آگاهید هر وبلاگ ساعت خود را به صورت دلخواه و در منطق زمانی خاصی تنظیم میکند. این منطقه زمانی الزاما با محل سمکونت وبلاگنویس یکسان نیست. اگر این ساعت بر اساس منطقه زمانی محل سکونت تنظیم نشود بنابرین تاریخی که در پای پست نشان میدهد با واقعیت انتشار متفاوت است. در پایپ بلاگرول تمام تاریخ ها با توجه به ساعت انتشاری است که با توجه به اختلاف ساعت با گرینویچ به شکل واحدی استاندارد میشود. در واقع انتشارها همه بر اساس ساعت گرینویچ لندن مرتب میشود.

بنابرین قاعدتاً ساعت بلاگرول الزاما ساعت انتشار در پای پست نیست (و نباید باشد) بلکه بر اساس یک زمان استنادارد شده بر اساس گرینویچ است و چون همه از یک استاندارد واحد پیروی میکنند بنابرین ترتیب توالی وبلاگها در پایپ بلاگرول صحیح است.

تغییر اسامی وبلاگها در گوگل ریدر بدون اثر است و تنها اسامی وبلاگ‌ها، یا نام نویسنده یا هر پارامتر دیگر در یاهو پایپ امکان تغییر دارند.

سئوالی باشد در خدمتم

مجتبی ستوده said...

کوروش جان من لینک فید رو از گودر برداشتم بعد در لینک دوم پایپ گذاشتم run pipe رو زدم .بعدلینک فید رو برداشتم بردم در فید برنر گذاشتم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد

Kourosh said...

مجتبی جان

در بابوست گاهی فید رو بار اول save نمیکنه وتا 3-4 بار هم ممکنه. تا با فید ارتباط پیدا کنه طول میکشه. همه اینها تست شده است. بخصوص اگر شما rune pipe رو که بزنی و توی صفحه نشون بده مشخص میشه که همه چیز درسته.


در ضمن اینو دقت کن که آدرس صفحه اشتراک گوگل ریدر را نمیخواهیم بلکه از اون صفحه آدرس فید اتم را میخوایم که ببریم یاهو پایپ.

نتیجه را بگو

Kourosh said...

مجتبی جان

راهنما در مرحله اول فیدبرنر تصحیح شد. به جای آدرس صفحه پابلیک شده آدرس فید اتم را میخواهیم که لینکش در سمت راست همان صفحه هست.

Anonymous said...

http://www.linkt.persianblog.ir/ تبادل لينك رايگان با وبلاگ

Anonymous said...

سلام . خيلي ممنون از توضيحاتي كه داديد . اين مورد آخر ( تغيير نام ) خيلي دردسر دارد اگر مي شد تغيير نام در گوگل ريدر صورت بگيرد خيلي بهتر بود . موفق و پيروز باشيد .

Anonymous said...

وبلاگی بسی باحال داری خواستی تبادل لینک کنیممنو با اسم:هری پاتر یا جادوگران بلینک بعد بیا بگو تا منم بلیکمت فهمیدی؟

Kourosh said...

شیشه سکوت عزیز

در گوگل ریدر هم خوبه اما راه پایپ مزایائی هم برای تغییر نام داره از جمله اینکه میشه مثلن از تمام وبلاگ ها یک کلمه که به نظر اضافه میرسه پاک کرد. چه وبلاگ های فعلی و چه اونهائی که بعد وارد میکنیم که به این شکل با هیچ راه دیگری امکان ندارد

Kourosh said...

ام غزیز اس اس اس عزیز
خیلی ممنون از پیشنهادتون.
متاسفانه در این وبلاگ تبادل لینک ندارم

Anonymous said...

خیلی ممنون
مختصر و مفید و کامل

Kourosh said...

پزشک 78

اختیار دارید. در خدمت هستم. به زودی خبرهای خوبی برای شما خواهیم داشت

Amir said...

با تشكر فراوان بابت روش بسيار خوب شما

توضيح مي‌دهيد كه مزيت اين روش نسبت به ايجاد بلاگرول در گوگل ريدر چيست؟

در ضمن در انتها لينك‌ و لوگوي فيدبرنر در آخر ليست نشان داده مي‌شود.

آيا مي توان اين لوگو و همچنين لينك ايجاد شده در انتهاي بلاگرول ايجادي توسط گوگل ريدر را از بين برد؟

پيشاپيش از پاسختان متشكرم.

Unknown said...

وقتی یکی از لینک ها برای مدتی پست نمی ذاره و هیچ مطلبی در صفحه ی اول پابلیک پیج گوگل ریدر نداره اون لینک از لیست لینک ها در ففید برنر نیز حذف می شود چه کار کنم اسم تمامی فید های موجود در گوگل ریدر در لیستم بماند؟

باتشکر

ن گ ا ر ش said...

سلام!
بسیار ممنونم از راهنمایی مفیدتان
مشکل من اینه که تعداد دوستانم حدود 60 نفر اند. web3پیشنهاد دادن که چند تا فولدر درست کنم.
من هم 4 تا فولدر درست کردم. اما الان که دوتاشون رو وارد وبلاگم کردم می بینم تمام اونهایی که توی فولدر بودند رو نشون نمیده. گویا اونهایی که تازه به روز کردن رو نشون میده. باید چکار کنم

ن گ ا ر ش said...

و مشکل بعدیم اینه که اصلا نمیشه روی اسامی کلیک کرد!!!!

register domain in India said...

Great! Well, I admire the precious time and effort you put into it, especially into interesting articles you share here! It was very interesting..

sex shop said...

It cannot have effect in actual fact, that is what I think.

phonic paa3 said...

I am very pleased to study this article. I will surely be back again to look at some other important posts that you have in future. I wanted to thank you for this great blog.

zirakpur flats said...

Great article, thanks for sharing with us, and keep posting like this.

chenlina said...

chenlina20160613
michael kors outlet
toms outlet
true religion sale
michael kors outlet
michael kors handbags
michael kors outlet
coach outlet
tory burch handbags
adidas outlet
louis vuitton bags
michael kors handbags
michael kors handbags
air jordans
coach factory outlet
hollister kids
nike trainers
gucci outlet
air max 90
ralph lauren
authentic louis vuitton handbags
oakley canada
louis vuitton outlet
kate spade handbags
cheap oakley sunglasses
louis vuitton outlet online
gucci belts
nike basketball shoes
louis vuitton handbags
nike outlet
ralph lauren outlet
michael kors purses
coach outlet
air jordans
jordan retro
coach outlet
michael kors uk
oakley outlet
louis vuitton
louis vuitton
adidas uk
cheap nfl jerseys
as

yanmaneee said...

balenciaga shoes
pg 1
curry 7
yeezy shoes
spongebob kyrie 5
longchamp
balenciaga shoes
yeezy 700
supreme
yeezy wave runner 700

yanmaneee said...

supreme new york
curry 5
bape hoodie
curry 7
air jordan
kyrie irving shoes
kyrie irving shoes
moncler outlet
kobe
retro jordans

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر