گندت بزنند آی تی ایران

    معادل با     November 16, 2008

چند روز پیش مطلبی را در گوگل ریدرم دیدم مبنی بر اینکه سهم بازار مرورگر فایرفاکس به 44 درصد رسیده است و با کنایه حالی میکند که اگر از این آمار تعجب کنی کاملاً از مرحله پرتی.  و واقعاً در اون لحظه احساس کردم که چقدر بی خبرم. کمی تحقیق بیشتر روشن کرد که نویسنده مطلب از مرحله پرت است نه من. فهمیدم که اشتباه کرده ولی نمیدانم به چه علت فکر کردم نویسنده اش از آن آی تی نویسان تازه کار است که قاعدتاً  اضطرار به پاسخگوئی را از بین برد.

امروز در گشت و گذارم متوجه شدم که اصل مطلب از نشریه اینترنتی و پرسابقه آی تی ایران است و نویسنده اش  تا جائی که با اسمش آشنا هستم چندین سالی است که در آی تی ایران مینویسد. نویسنده آی تی ایران اگر آی تی کار و آی تی نویس شش دانگ بود و اینگونه مطالب را دنبال میکرد حتماً شاخش در میآمد که چگونه فایرفاکس به اینجا رسیده است و تحقیقی میکرد و  این مطلب نوشته نمیشد. آماری را که ایشان 44 درصد اعلام میکند درستش حدود 20 درصد است.

ff

نکته1: شدت تذکرم نسبت مستقیم با سابقه آی تی ایران و میزان توقعم از این نشریه اینترنتی داشت.

نکته2: فکر میکنم از یک سایت خبری تنها این انتظار وجود دارد که مطالبش «صحیح» و «به‌روز» باشد و اگر نباشد نه تنها معتبر نیست بلکه افکار عمومی را گمراه کرده است و اگر کسی به کسی در آی تی ایران باشد و اهمیتی برای خوانندگانشان قائل باشند باید اشتباهشان را تصحیح کنند. متعهدانه عمل کردن در اینجا عذر خواهی از خوانندگان و ارائه آمار صحیح است.

نکته3: این بار اول آی تی ایران در رابطه با چنین خطاهائی نیست.

منبع: Market Share  +

در اخبار گوگل این عبارت را سرچ کنید تا ببینید خبر سهم بازار فایرفاکس که یکی دو هفته ای است که – گاهی – از 20 بالا میزند. firefox market share

Anonymous said...

سلام دوست عزیز سایت خوبی داری تبریک میگم

www.alwayspersiangolf.blogspot.com

Anonymous said...

كدام مرورگر از نظر شما بهتر است؟؟

Persian List said...

@محسن
دوست عزیز
من حساسیت خاصی نسبت به مرورگرها ندارم و فکر میکنم آخرین نسخه مرورگرهای شناخته شده برای مصرف کننده خوب هستند. به شخصه برای استفاده شخصی فایرفاکس رو ترجیح میدهم
کورش اسلام زاده

Anonymous said...

من رفتم سورس مطلب آی تی ایران را دیدم و به نظرم آمارش درست می آد . بعید هم نیست این مایکروسافت به این سایتهایی چون مارکت شیر چقدر رسیده تا سهم اش را از بازار الکی بالا ببرن

Persian List said...

سلام بر دوست ناشناس
دوست من استناد آی تی ایران به آمار سایتی خاص است که کارش اصلا اینکار نیست مثل اینست که من آمار دنیای وبلاگ را به جهان تعمیم بدهم. واقعیت اینست که اگر وبلاگ فایرفاکس را ببینید خود فایرفاکس به آمار سایت مارکت شیر استناد کرده است . نکته پنهانی نیست نه تنها فایرفاکس به سایت مارکت شیر استناد کرده بلکه تمام مجلات کامپیوتری آنلاین و غیر آنلاین هم به همین سایت استناد میکنند. بد نیست در اخبار گوگل مارکت شیر فایرفاکس را ببینید.
کورش اسلام زاده

Anonymous said...

It’s so affecting and attractive. semi Pandora Bracelets rimless specs In accession, pandora argent chaplet rock pandora chaplet can even fit beads, charms and collar. The incomparable duke abatement pandora agreeableness baby assemble madethe glossy, beefy and arresting called becharms adorable and faddish, cheesy

chenlina said...

chenlina20151210
michael kors handbags
coach factory outlet
michael kors uk
louis vuitton
air max 95
toms shoes
mont blanc legend
hollister
kobe 9
coach factory outlet
cheap air max
gucci outlet
uggs outlet
polo ralph lauren
michaek kors outlet
louis vuitton handbags
louis vuitton
gucci shoes
canada goose jackets
jordan retro 11
christian louboutin
ugg outlet
ray ban sunglasses outlet
michael kors outlet
marc jacobs handbags
michael kors outlet
ray ban sunglasses outlet
longchamp outlet
ugg boots
hollister co
louboutin pas cher
pandora outlet
canada goose outlet
uggs outlet
ugg boots
swarovski outlet
abercrombie
canada goose outlet
abercrombie kids
ray bans
as

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر