پرشین بلاگرز؛ خبرخوان طنزنویسان را ارائه کرد

    معادل با     January 12, 2009

پس از چهار ماه کار مداوم، امروز، سه شنبه 24 دی‌ماه 87 نسخه جدید پرشین‌بلاگرز ارائه شد و همراه با آن "لیست وبلاگ‌های ایرانیان جهان" به پایان راه خود رسید. پرشین‌بلاگرز جدید در تمام ابعاد با آنچه در قدیم بود متفاوت است. اکنون پرشین‌بلاگرز نه‌تنها بزرگترین منبع طبقه‌بندی شده از لینک وبلاگ‌های حوزه زبان فارسی است بلکه حجمی باورنکردنی از آخرین مطالب تولید شده در وبلاگ‌شهر را بصورت طبقه‌بندی‌شده عرضه می‌کند.




اولین خبرخوان عرضه‌شده از مجموعه ای که در پی خواهد آمد، خبرخوان طنزنویسان ایران است. وبلاگ‌شهر اکنون به آخرین مطالب عرضه‌شده توسط آنان دسترسی دارد. یک لیست الفبائی از 64 وبلاگ این دسته از وبلاگ‌نویسان نیز در دسترس است. پایپ بلاگرول نیز شما را از آخرین وبلاگ‌های به‌روز‌شده مطلع می‌کند.فید/خوراک فراهم شده، که از فونت تاهوما بصورت استاندارد استفاده می‌کند، شما را بی‌نیاز از سر‌زدن مداوم به پرشین‌بلاگرز می‌نماید.


اجازه دهید تا به صورت خلاصه ویژگی‌های پرشین‌بلاگرزجدید را مرور کنیم. موارد چندی وجود دارد که منحصر‌به‌فرد است:

1- آمار - اکنون ارائه 22 خبرخوان با موضوعات متفاوت، قطعی و تاریخ انتشار آنها روشن است. از وجود بسیاری از آن‌ها تعجب خواهید کرد. وبلاگ‌هائی که این خبرخوان‌ها را تشکیل می‌دهند بیش از 2000 وبلاگ فعال و به‌روزهستند.

2- ظاهر کار- قالب جدید پرشین‌بلاگرز از پایه بر اساس نیازهای فعلی و آتی پرشین‌بلاگرز طراحی شده است. متاسفانه بازدید‌کنندگان داخل کشور از وجود اینترنت پر سرعت بی‌بهره اند و بدین‌رو به ناچار تا حد زیادی، زیبائی، فدای سرعت در لود صفحات شده‌است.

3- شیوه کار- پرشین‌بلاگرز جدید با الهام از گرایشات جدید در اینترنت یک سیستم همکاری جمعی را به‌همراه دارد. سیستم بر این اساس پی‌ریزی شده است که خبر‌خوان‌ها از راه دور توسط وبلاگ‌نویسان ساخته، مدیریت و هدایت شوند.

4- اصول کار- اصول راهبری پرشین‌بلاگرز یک مرام‌نامه بسیار ساده و کوتاه است. در دل آن این مقصود نهفته است که هدف، فقط و فقط خدمت بدون چشم‌داشت است.

5- مدیریت ارتباطات - با کمک گوگل‌داکز شکل جدیدی از ارتباط به‌وجود آمده است. استفاده از ایمیل متوقف شده است و برای هر منظوری از ارتباط، کانال خاص وجود دارد.

6- سه سرویس اصلی قلب پرشین‌بلاگرز را تشکیل میدهند:

گوگل‌ریدر - از گوگل‌ریدر برای مدیریت منابع اطلاعاتی استفاده و کلیه وبلاگ ها در آن ایندکس می‌شوند. گوگل‌ریدر به پرشین‌بلاگرز کمک میکند تا عناصر اطلاعاتی استاندارد شوند و تغییرات را با رویه واحدی برآن‌ها اعمال کنیم.

یاهو‌پایپ - پایپ در پرشین‌بلاگرز نقشی کلیدی دارد. اطلاعات گوگل‌ریدر با پروسه ای بسیار پیچیده پردازش شده و به شکل دلخواه مونتاژ می‌شوند.

فیدبرنر - با کمک فیدبرنر شکل نمایشی کار بهتر میشود، آمار استفاده و استقبال مشخص می‍شود و هر خبرخوان دارای آدرس فید شناخته‌شده می‌شود.

7- همکارانی که تا این تاریخ با پرشین‌بلاگرز هم‌راهی داشته اند عبارتند از:
کورش اسلام‌زاده (دنیای وبلاگ ) که ایده اولیه، امور فنی و طراحی قالب را انجام‌داده‌ است

عباس خسروبیگی (با اینترنت) که درکنار مدیریت وبلاگ پرشین‌بلاگرز نقش مهمی در هماهنگی امور داشته اند

محمد افراسیابی (عمو‌اروند) که ویرایش بسیاری از مستندات پرشین‌بلاگرز را به عهده گرفتند

حسن (آی‌تی لاین) که نه تنها مدیریت یکی از خبرخوان‌ها را به عهده داشته بلکه در تهیه مستندات هم با پرشین‌بلاگرز همراه بوده است

سید یوسف منیری (پابرهنه‌ی برخط) که مدیریت یکی از خبرخوان‌ها را به عهده گرفته اند

هادی سجادی راد (صبح به خیر کوالالامپور) که مدیریت دو خبرخوان را به عهده گرفته اند

وب 3 (web3b) و یاسر سوری (MicroDump) که دو خبرخوان جدید و جالب را شروع کردند اما متاسفانه تا این لحظه به حد نصاب لازم برای عرضه نرسیده است.

بی شک بدون همراهی این دوستان کار به جائی نمی‌رسید. اجازه دهید از جانب پرشین‌بلاگرز از تمام این دوستان از صمیم قلب تشکر کنم و آرزو کنم که پرشین‌بلاگرز بتواند بستری را فراهم کند که جمع فعلی و دوستانی که در آینده به ما خواهند پیوست گام‌های ارزشمندی در جهت خدمت به وبلاگ‌شهر برداریم.

دوست عزیز! بازدید کننده گرامی!
پرشین‌بلاگرز برای شما به‌وجودآمده است. در رشد و بالندگی پرشین‌بلاگرز سهیم باشید.

هرگونه پیشنهاد، انتقاد و نظر شما برای ما ارزشمند است.

لینک های مفید برای آشنائی بیشتر:
مرام‌نامه
پرسش و پاسخ
چگونگی همکاری
انتقادات، پیشنهادات و نظرات




به این مطلب در بالاترین رای بدهید.





Anonymous said...

کورش عزیز سلام
فوق العاده است... باورم نمیشد که کاری که داری می کنی همچین کار بزرگ و پر زحمتی باشه... دست مریزاد خسته نباشی و همه دوستانت در این کار

Kourosh said...

ممنونم مهدی جان
آرزو میکنم با کمک شما و سایر دوستانی که تا حالا از جان و دل وقت گذاشته اند و دوستانی که در آینده به ما ملحق خواهند شد بتوانیم خدمت گذار وبلاگ‌شهر باشیم.

Anonymous said...

آقا خسته نباشی. کار با ارزشی انجام دادی

Kourosh said...

محمود جان ممنون
خوشحالم که مورد پسند شما قرار گرفته است

Anonymous said...

از ربات هوشمند ایرانی یعنی ربودانش هم مطلب بنویسید
www.robodanesh.com

Kourosh said...

سلام بر دانش

باهاش کار کردم عالی بود چهار پنج تا جمله توپ هم یادش دادم. برسم دربارش مینویسم.
موفق باشی

Anonymous said...

Buy buzz affluence Toywatch can assuredly save money. You can authority admiring watches aural your coffer income. If you plan to amusement yourself one piece, there are some admonition and tips you'd bigger follow. First, admitting they are crafted by the aboriginal brands, they accept been bedevilled by anyone before.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر