پیش بینی : اردیبهشت 86 یک وبلاگ ایرانی در صدر وبلاگهای جهان

    معادل با     March 21, 2007

پست قبلی من در مورد سایت-وبلاگ ایرانی تودی لینک بود. این سایت از جمله زیر مجموعه های پرشین بلاگ بوده که به گونه حیرت آور و افتخار آفرینی به رده پنجم محبوبترین وبلاگهای جهان در رده بندی تکنوراتی صعود کرده است. شاید نیازی به گفتن نباشد که تکنوراتی محبوبترین موتور جستجوی وبلاگی و قویترین ایندکس کننده پستهای وبلاگها در جهان است. امروز میخواهم در مورد اهمیت این مقام تودی اینک و حواشی دستیابی به این مقام بنویسم.

در مورد اهمیت مقام فعلی همین بس که در این لحظه تودی لینک ایرانی جلوتر ازLifehacher, Google Blog و WordPress Blog با آنهمه امکانات و استعداد انسانی قرار دارد. پیش بینی من اینست که در انتهای فروردین و یا اوایل اردیبهشت 86 تودی لینک به عنوان محبوبترین وبلاگ جهان شناخته خواهد شد. بالاتر از غولهای وبلاگی به نامهای Engadget,Being Boeing, Techcrunch و Gizmodo. ماشین دستگاه تبلیغاتی پرشین بلاگ و آریا گستراز هم اکنون مقدمات اعلام این پیروزی را به عنوان یک افتخار ملی فراهم میکند. اینجا و اینجا را ببینید. ولی چه حیف که این مقام توخالی بوده و تاکنون با استفاده از روشی غیر اخلاقی حاصل گردیده است.

در این لحظه من در افشا یا عدم افشا تردید دارم ولی اصولا برای من دو وسیله برای افشا وجود دارد.

وسیله اول افشا در همین وبلاگ است که با توجه به امکانات تبلیغاتی پرشین بلاگ, وجود رله کنندگان بسیار چه در خبرگذاریها و چه در وبلاگها که بی مطالعه خبر را منتقل میکنند و همینطور بازدید کنندگان ناچیز وبلاگ من کاملا بی تاثیر است.

وسیله دوم رجوع به منابع خارجی است. قبلا هم یک بار بصورت موفقیت آمیزی این روش را تجربه کرده ام. به احتمال قریب به یقین شما بازدید کننده محترم نمیدانید که دور اول فعالیتهای وبلاگی من عمدتا به کار طاقت فرسای جمع آوری و تخمین تعداد وبلاگهای فارسی گذشت. شاید در همین وبلاگ بیش از 30 پست در همین ارتباط وجود دارد که عرضه هر کدام چند روز فول تایم زمان برد. هموطنانی که از این پروژه آگاه شدند عمدتا مرا با تحقیر شخصیتی و با زیر سئوال بردن اصل یا روش تشویق کردند.بسیاری هم با بی تفاوتی از کنار قضیه گذشتند. دریغ از یک راهنمائی, یک لینک یا معرفی. البته معدودی از مدیران سرویسهای وبلاگی همکاریهائی داشتند ولی در میان بلاگرها تقریبا هیچ.

بگذریم. دست نهایت این پروژه سر از یک نشریه اینترنتی بسیار معتبر انگلیسی زبان درآورد. خبرگذاریهای رله کننده فارسی زبان به نقل از همان منبع آنرا بارها تکرار کردند. بلاگرهای شناخته شده ای که بارها ایمیلهای درخواست راهنمائی مرا بی جواب گذاردند آمار مرا بدون ذکری از نام من تکرار کردند و به همان نشریه لینک دادند. از این نوع بیگانه پرستی ها در میان ایرانیان بسیار است. به دلیل احمقانه ای که شاید ناشی از مناعت طبع باشد خودم هم در هیچ جا ذکری از آن به میان نیاوردم. فقط خوشحال بودم که توانسته ام سهمی هر چند ناچیز در اعتلای نام ایران داشته باشم. البته حاصل این کار هم در غیبت وبلاگی من از بین رفت.
لینک به منبع خارجی - اینجا
از بین رفتن حاصل کار - اینجا

در رابطه با تودی لینک بر سر دو راهی مانده ام. با عرضه مدارک به منابع خارجی روش پرشین بلاگ را روشن کنم. یا بگذارم به روش غیر اخلاقی خود ادامه دهند. با توجه به اینکه روشهای غیر اخلاقی جز ذاتی بخش بزرگی از وبلاگستان است و آنقدر مرسوم که دیگر کسی آنها را نمیبیند. البته منهم جزئی از وبلگستانم و خودم را استثنا نمیکنم. متاسفانه بسیاری از این روشها را میفهمم, در حد خودم استفاده کرده ام ولی با تضادهای درونی بسیاری هم در عین حال در استفاده از این روشها روبرو بوده ام.

افشا کنم یا افشا نکنم؟ مسئله اینست.

پس نوشت: اصلا افشا لازم نداشت. تکنوراتی تودی لینک را از لیست محبوبترین وبلاگها حذف کرد. آخرین پست در این مورد را در اینجا ببینید

Anonymous said...

سلام.نوروز بر شما مبارک.به نظرم اگر چیز مستدلی داری بگو.هر کس بر اساس عقلش قضاوت خواهد کرد.شاد باش و دیر زی

Anonymous said...

سلام کوروش جان

به به ... چه عجب یادی از پیشگو کردی آقا! خوبی؟ خوش میگذره؟
سال نو تو هم مبارک. ایشالله که سالی سرشار از خوبی خوشی موفقیت و تندرستی داشته باشی.

در رابطه با تودی لینک هم... به نظر من تا اونجایی که میتونی افشا کن. بالاخره یه کلمه گفتن بهتر از هیچی نگفتنه. شاید تعداد کسانی که از طریق تو باخبر میشن کم باشند اما بالاخره همون تعداد هم ارزش داره. منم حاظرم کمک کنم.

منتظرم

Anonymous said...

راستی
فکر میکنی این ها کارشون درسته؟

:


http://www.i30t.com/

ببین

Anonymous said...

سلام
سال نو مبارک
من تازه میخوام شروع به وبلاگ نوشتن بکنم.تو سرویس دهنده ها از ورد÷رس خیلی خوشم اومد لطف میکنی اساسی در موردش به خصوص روش کار کردن با ابزارش برام بنویسی.
دستت درد نکنه

Kourosh said...

در جواب میثم
میثم عزیز من متاسفانه با ورد پرس زیاد کار نکرده ام و مسلط نیستم. اگر در رابطه با بلاگر بود تو را به چند وبلاگ و وبسایت ارجاع میدادم که مطالب مفید جالبی در مورد کار با بلاگر دارند. موفق باشی

Anonymous said...

KHob Maloome Dige

Persianblog link today link ra dar ghaleb hame weblog hash gozashteh. dar zemn dar rss weblog ha ham yek zamani link todaylink ra ezafeh mikardand . ke baes shod hata yek site rss khan farsi baraye modati rss ra hazf konad.

123 said...

I like cutting Tiffany Earrings . But I don’t accept abundant money to allow its big-ticket price, so I consistently buy Replica Tiffany Jewelry, again I acquisition that replica Tiffany Jewelry is aswell of top superior and fashion. I anticipate this is the capital acumen that it’s so accepted with accepted people.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر