مقایسه سرویس دهندگان وبلاگ، وردپرس و بلاگر - کلی

    معادل با     May 20, 2007

به لحاظ تاریخی Blogger از 1999 وجود دارد که در سال 2003 توسط شرکت Google خریداری گردید. نرم افزار ورد پرس از سال 2003 وجود دارد ولی سرویس Wordpress.com که موضوع این مقایسه است از نوامبر 2005 فعال و خدمات وبلاگ مجانی به عموم میدهد. استفاده از بلاگر تماما مجانی است در صورتیکه استفاده از ورد پرس.کام عمدتا مجانی است و برای استفاده از امکانات بیشتر مثل فضای بیشتر برای آپلود تصویر و نیز کنترل بر روی CSS باید پول پرداخت.  آمار کلی وبلاگهای وردپرس.کام در طی 18 ماه فعالیت عمومی، در لحظه نگارش 987,450 میباشد که ظاهرا تا هفته آینده به حد یک میلیون وبلاگ میرسد. ورد پرس به لحاظ آمار سیاست باز دارد.( آخرین آمار تفصیلی ورد پرس). برخلاف وردپرس، بلاگر چنین سیاستی را تعقیب نمیکند. ولی تا چند وقت پیش این امکان بود که از آی دی وبلاگ جدید، تعداد کل وبلاگها را حدس زد. آخرین وبلاگ ثبت شده من عددی را بالای 17 میلیون نشان میدهد و جسته و گریخته در رابطه با تخمین وبلاگها در روی بلاگر رقمی بالای 18 میلیون ذکر شده است.

آمار دقیق وجود دارد که 1.1 درصد از کل بازدیدکنندگان سایت وردپرس.کام از ایران هستند. در رابطه با بلاگر 1.5 درصد از کل بازدیدها از ایران صورت میگیرد. همانطور که در پستهای قبلی در رابطه با رده بندی 100 سایت پرطرفدار در ایران گفتم،به لحاظ ترافیک متوسط 3 ماهه جهانی، سایت بلاگر در رده 15 جهانی و وردپرس .کام در رده 96 جا میگیرد که البته در سه ماه گذشته 19 پله رشد داشته است. در رابطه با سایتهای پرطرفدار ایرانی، بلاگر در رده 11 پر بازدید کننده ترین سایتهای ایران است و در واقع بیشترین بازدید کننده را در میان سرویس دهندگان وبلاگ خارجی داراست. وردپرس  از این لحاظ در ردیف 117 جای میگیرد. این آمار نشان میدهد که استقبال از بلاگر در ایران بیش از متوسط جهان و در رابطه با وردپرس کمتر از متوسط جهان میباشد. فقط در اینجا نکته ای وجود دارد. با وجودیکه از هر لحاظ ابعاد بلاگر بسیار بزرگتر از وردپرس میباشد، چه به لحاظ تعداد وبلاگ ثبت شده و چه به لحاظ ترافیک، ولی وردپرس دارای رشدی میباشد که بلاگر فاقد آنست. به عنوان مثال  در 3 ماهه گذشته بازدید از صفحات ورد پرس 4 درصد رشد داشته است در حالیکه در رابطه با بلاگر تقریبا در همین حد نزول را شاهدیم.

به لحاظ سرعت، هر دو سیستم متوسط ارزیابی میشوند. طبق آمار در رابطه با وردپرس، 54 درصد سایتها سریعتر از وردپرس میباشند. در رابطه با بلاگر 53 درصد سایتها سریعتر از بلاگر هستند. سرعت متوسط لود صفحه در وردپرس 2.5 ثانیه و در بلاگر 2.4 ثانیه اعلام شده است که هیچکدام رقم مطلوبی نیست و چنگی به دل نمیزند.

پست بعدی: مقایسه امکانات دو سیستم.

در حاشیه: ایمیلی را برای وردپرس فرستادم و با توجه به سیاست باز در رابطه با آمار، از آنها درخواست کردم که تعداد کاربرانی که از زبان فارسی استفاده میکنند را به من اطلاع دهند. اگر شما دوست عزیز آماری از تعداد کاربران ایرانی دارید که از ورد پرس استفاده میکنند لطفا اعلام کنید.

مامان آرین said...

خیلی بهم لطف میکنید اگه این کارو بکنید .
از مطالب وبلاگتون خیلی استفاده میکنم . متشکرم
:)

مامان آرین said...

کوروش عزیز بسیار متشکرم از راهنماییت
.
درضمن فید وبلاگت را به فیدخوانم اضافه کردم . موفق باشی

muebles en madrid said...

It can't really have success, I consider like this.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر