بازی بهترین پست

    معادل با     August 29, 2007

رضا امیدی، نویسنده وبلاگ بدرقه، همشهری و دوست ساکن آلمان من در پستی تحت عنوان بازی بهترین پست بار دیگر آغار گر یک بازی وبلاگی  بوده است. از من و چند دوست دیگر هم دعوت کرده است که بهترین پست وبلاگ دوران وبلاگنویسیمان را معرفی کنیم. همچنین ابتکاری داشته و وبلاگ جدیدی را به وجود آورده تحت عنوان بهترین پستها که شامل آرشیوی از بهترین پستهای وبلاگها است.

این روزها حال و روزم خوش نیست و  غمی از نابسامانی وب فارسی، بلاتکلیفی وبلاگهای پرشین بلاگ و آشفتگی در بالاترین دارم اما چاره چیست و چگونه میتوانم شور و شوق رضا را نادیده بگیرم. رضا جان با این بازی موافقم! هم پاسخی به توست،  هم مروری به کارنامه وبلاگنویسی ام و نیز یادی از چند دوست.

2 سالی است که مینویسم. در دنیای وبلاگ، کانادا پست، پرشیا پست و بیش از 10 وبلاگ دیگر. شاید چیزی حدود 600 پست دارم که برای نوشتن هر کدام زمانی بین 5 دقیقه تا 50 ساعت صرف شده است. اینرا متوجه شده ام که صرف زمان نوشتن با تعداد خواننده آن مطلب نسبت عکس دارد! و اهمیتی هم برایم نداردکه زمانی طولانی را صرف کنم و فقط چند نفری بخوانند. گرچه بعضی از پستهای کوتاه و 5 دقیقه ای بالای 1000 بازدید کننده داشته است که راندمان خوبی را نشان میدهد و همینطور یکی از پستهائی که بیش از 20 ساعت صرف آن شد حدود 3500 بازدید کننده داشته است ولی بیش از همه مرامنامه دنیای وبلاگ را دوست دارم. مرامنامه ای که حدود 50 ساعت زمان صرف آن شد و حدود 300 بازدید کننده و شاید فقط 20 خواننده داشت.

رضا جان! من مرامنامه دنیای وبلاگ را معرفی میکنم.

از این دوستان که برای همه احترام خاص قائلم ( و میدانم که پستهای فکر شده هم دارند!) دعوت میکنم که در این بازی (امر بسیار جدی نه بازی!) شرکت کنند و سایرینی را که فراموش کرده ام نیز همینجا دعوت میکنم. (به ترتیب حروف الفبا!)

بامدادی عزیز (چه بد که نمیشود اسم دیگرت را به کار برد!)، پیشگوی عزیز، سعید عزیز-یک سعید،  شبلی عزیز-دور از خانه، سعید عزیز-گاه و ناگاه نوشته ها، شهرام عزیز، هیچ تا هیچ، صالح عزیز، در جستجوی کلمات، عباس عزیز-با اینترنت، علی عزیز-رویای گمشده، ملاحسنی عزیز، هادی عزیز، سرزمین نو ... و سایر دوستان و عزیزان.

میدانم که بعضی مخالفت خواهند کرد چون یا در گروه خونشان نیست و یا ساختار مطالبشان اجازه چنین کاری را نمیدهد  و عیبی هم ندارد. از ما دعوت، از شما قبول نکردن! مخلص شما هم هستم.

لطفاً ً به بالاترین نفرستید!

Anonymous said...

انتخاب بهترین پست خیلی سخته. یکی از پست های خوبی که نوشته ام این است: تمرین دموکراسی با میخ طویله و چکش
این هم آدرسش:
http://www.kiemia.org/?p=15

تا بعد

Anonymous said...

سلام،
ممنون از لطفت.
والا من اصلاً قاضی خوبی نيستم؛ چه برسه به قضاوت در مورد نوشته‌های خودم.
راستش هر کدوم از نوشته‌هام، ارزش خاص خودشو برام داره و يه جوری خاطره و حس و حال اون لحظه رو برام تداعی می‌کنه. به همين خاطر نمی‌شه بگم کدوم بهترين بوده.
حالا فکرهامو کنم، شايد منم بازی رو ادامه دادم.
شاد باشی

Softminer said...

سلام کورش جان
مرسی به خاطر نوشته ات
راستش بزرگترین اشتباهی که من در این کار انجام دادم معرفی آن به عنوان بازی بود.
در واقع این یک بازی نیست بلکه بهترین های وبلاگستان فارسی هست
لطفا به دوستان بگو بهترین پست وبلاگشون رو در وبلاگ بهترین پست کامنت بگذارن تا بتونم به لیست اضافه اش کنم
گفتم شاید لفظ بازی در گسترش آن کمک کند

Kourosh said...

شهرام جان
ممنون این پست را اطلاع میدهم

Kourosh said...

سعید جان
مخلص شما هم هستم. فکراتو بکن . . آزادی دوست قدیمی من. از ما دعوت بود.

Saeid-y said...

کورش جان سپاسگذارم از محبت و دعوتت.
موردی هست که در موردش صحبت کردیم و شاید هم مطلبی را انتخاب کردم اما به مهرکم خبر دادم و شرکت می‌کند.
شاد باشی.

Anonymous said...

سلام کورش عزیز
از دعوتت ممنونم و عذر میخوام که با اینهمه تآخیر بهت سر زدم. برای آقای رضا امیدی که طرح این مطلب از ایشون بوده آرزوی موفقیت دارم و از کارشون استقبال میکنم. اسم پستی که برای شرکت در این کار جمعی انتخاب کردم هست "هیچکس هرگز ندانست" و آدرسش رو هم در زیر مینویسم. باز هم تشکر میکنم
http://www.sheblie.blogfa.com/post-91.aspx

Kourosh said...

سعید عزیز
شبلی عزیز
ممنون از هر دوی شما عزیزان

Anonymous said...

If a babe is accustomed a nice Replica Panerai or ring or handbag, she should be able to adore it as continued as the memories of the ex don't ruin the moment. This accomplished summer the account comminute started afresh that because Jen was apparent cutting the Rolex Mayer had accustomed her, it meant she was aggravating to advanced him letters that she capital to bake their romance.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر