بررسی ویرایشگر متن آنلاین گوگل

    معادل با     September 05, 2008

مجموعه آفیس آنلاین گوگل یا Google Documents در واقع همان نرم افزارهائی هستند که بابتش پول میپرداختیم (یا وجدان درد میگرفتیم از کپی کردنش)، بابت منابع کامپیوترمان (هارد دیسک) هزینه میکردم، بابت انتقالش (هارد قابل حمل، دیسک، فلاش درایو) هزینه میکردیم و تازه با مشکلاتی چون ناسازگاری ورژن یا سیستم عامل هم روبرو بودیم. این مشکلات به یکباره دارند تاریخی میشوند. مشکل دیگری که در فضای نرم افزارهای سنتی وجود داشت این بود که امکان مشارکت دیگران در یک پروژه محدود بود به محلی که شبکه کامپیوتری (هزینه دیگر) وجود داشت + هزینه اضافه تر برای نرم افزار تحت شبکه. نسل جدید نرم افزارها و امثال این مجموعه آفیس گوگل به نظر میرسد که تمام فایده هستند. پولی نمیپردازیم و همه گونه امکان در اختیار ماست. این نرم افزارهای جدید هنوز کامل نیستند، آنها زرق و برق و ثبات  نرم افزارهای سنتی را ندارند ولی دارند شروع یک دوران جدید را نوید میدهند. من سعی میکنم در 3 پست پیاپی نرم افزارهای این مجموعه رو بررسی کنم. ابتدا ادیتور متن گوگل (رقیب و شبیه در کارکرد با  مایروسافت ورد ) را بررسی میکنم. متن فعلی با ادیتور مورد بررسی ار مجوعه گوگل داکیومنتز به وبلاگ ارسال شده است که اصل آنلاینش را میشود اینجا دید. چند ویژگی این ادیتور:

1 - با آن میشود یک کار جمعی کارا انجام داد. نفر اول تیم از بقیه اعضا توسط ایمیل جهت همکاری دعوت به عمل میآورد  و جمعاً روی مدرک کار میکنند.
امکان به اشتراک گذاری (یا خصوصی بودن) مدرک وجود دارد. حاصل کار را میشود با ایمیل به هر جا ارسال کرد یا در یک آدرس ثابت وب به تماشای همگان گذاشت. میشود حاصل کار را بر روی کامپیوتر محلی هم برگرداند. البته امکان دیگری هم هست که در انتها اشاره میکنم.

2 - چند راه هم برای هماهنگی بین اعضا تیم وجود دارد. استفاده از تقویم گوگل ، ارسال ایمیل جمعی به مشارکت کنندگان و در انتها و جالبتر از همه مشاهده تغییرات در مدرک، توسط فید.
اما یک مشکل احتمالی، عدم هماهنگی در ویرایش متن است. این بخصوص زمانی ممکن است رخ دهد که دو نفر بدون اطلاع از یکدیگر اقدام به ویرایش کنند و حاصل کار دیگری را از بین ببرند. راه حل گوگل، ضبط اتوماتیک مطلب و نگهداری ورژنهای مختلف از یک مطلب است که راه حل صد درصدی مطمئنی هم نیست.

3 - این ادیتور تقرباً ساده ولی کار راه انداز است. همه کارهای اساسی را انجام میدهد. فونتها انواع زیادی ندارد ولی تاهوما را دارد. راست به چپ و پشتیبانی از زبانهائی شبیه فارسی را هم دارد که مهم است . کارهای اساسی را هم میشود با آن انجام داد مثلاً گذاشتن تصویر، لینک و  جدول  در مطلب. از اینها گذشته میشود در CSS و HTML این مدرک هم دستکاری کرد. بنابرین این ادیتور فقط ادیتور متن نیست بلکه با آن میشود وب پیج های ساده (شاید هم پیچیده) را به نمایش گذاشت. به نوعی یک فضای اختصاصی نمایشی در وب. یک صفحه استاتیک بدون دنگ و فنگ که شاید بشود با آن حتی فرم تماس ساخت (این مجموعه فرم هم دارد) .
GoogleDocuments
4 - میشود به عنوان یک ادیتور وبلاگ هم  از آن استفاده کرد. از مجانی های شناخته شده، بلاگر و وردپرس را پشتیبانی میکند و اگر وبلاگتان روی هاست شخصی است امکان ارسال را هم میدهد. برای بلاگر باید آی دی وبلاگتان را بدانید که همانی است که در خط آدرس در هنگام ورود به پنل مرکزی نوشته شده است (انتهای آدرس بعد از BlogID).  امکاناتی مثل ویندوز لایو رایتر ندارد که تنظیمات وبلاگ را شناسائی کند ولی بالاخره یک امکان برای روز مباداست.
برای شروع و یا تست کافیست که اگر اکانت GMAIL دارید، بالای صفحه  بر روی DOCUMENTS کلیک کنید و وارد شوید. طرز کار آن بسیار ساده تر از آنی است که تصور میکنید و البته منافعی هم دارد که به حد تخیلتان به شما بهره میرساند.

این مجموعه از پستها را تقدیم میکنم به دوست عزیز، حسین مزیدی ، که همواره دغدغه کار جمعی دارد و این جنبه اش همواره مورد احترام من بوده است.

پی نوشت: متاسفانه با تمام تلاش، مطلب را به وبلاگ دنیای وبلاگ ارسال نکرد. چند بار به وبلاگ عوضی فرستاد. ظاهراً به هرچه دم دستش بیاید ارسال میکند. :)
قسمت دوم : بررسی نمایشگر آنلاین گوگل

Anonymous said...

کپی کار زشتیه
این از سایت تبیان کپی شده

Anonymous said...

به ناشناس گرامی
لطفاً بار دیگر به انتهای نوشته تبیان دقت کنید
کورش

Unknown said...

Every Louis Vuitton bags can serve as a acceptable adventure teller and ballad able besides its basal appearance mission. Now this Louis Vuitton Cipher Mini Lin Saumur bag is meant to put you into the amaranthine ball of Saumur wine and anniversary fantasy. Isn’t it absolutely blood-tingling to go on your cruise with Louis Vuitton fashion?

Unknown said...

2015-6-12 xiaozhengm
hollister clothing
pandora jewelry
kate spade outlet online
gucci outlet
ray ban sunglass
true religion
cheap ray ban sunglasses
nike air max
michael kors outlet online
michael kors
michael kors handbags
coach outlet
true religion outlet
coach outlet online
ray ban outlet
oakley sunglasses outlet
cheap oakley sunglasses
coach outlet online

chenlina said...

chenlina20151210
ugg boots
canada goose jackets
coach outlet store online
polo ralph lauren outlet
canada goose
ugg boots outlet
christian louboutin shoes
michael kors outlet
oakley sunglasses
jordans for sale
ugg boots outlet
michael kors outlet
louis vuitton handbags
oakley sunglasses
coach factory outlet
uggs for men
michaek kors outlet
coach outlet
cheap ugg boots
uggs outlet
christian louboutin outlet
louis vuitton handbags
ugg boots on sale
gucci outlet
oakley sunglasses
coach factory outlet
fake oakley sunglasses
cheap jordans
ugg sale
gucci handbags
celine outlet
jordan concords
ugg sale
vans shoes sale
coach outlet store online
cheap oakley sunglasses
michael kors outlet online
oakley outlet
ugg boots
toms wedges
as

yanmaneee said...

kyrie 6 shoes
yeezy
jordan retro
golden goose sale
goyard handbags
yeezy 500
kobe sneakers
birkin bag
steph curry shoes
jordans shoes

yanmaneee said...

jordan shoes
yeezy
bape
jordan shoes
supreme clothing
yeezy boost 350 v2
kyrie shoes
paul george shoes
jordan retro
birkin bag

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر