روز شمار این وبلاگ - August 19-21, 2005

    معادل با     October 02, 2005

August 19, 2005: میهن بلاگ را تحت عنوان گروهی جوان با آرزوهای بزرگ بررسی می کنم.

َAugust 20, 2005: پرشین بلاگ را تحت عنوان قدرتمند ولی با آینده مبهم بررسی می کنم.
هنوز دارم با قالب وبلاگ کلنجار میروم بدون کمترین موفقیتی. تا روز آخر هم موفق نیستم.
( اینجا را ببینید). کار کردن با پرشین بلاگ خیلی سخت است. گاهی زمانی طولانی وارد سایت نمیشود, گاهی چون طولانی نوشته ام نوشته هایم از دست میرودو وقتی میخواهم publish کنم رمز میخواهد و در ورود مجدد اثری از نوشته ها نیست. سایت خیلی کند است.
در همین روز مطلب آقای درخشان را در مورد تعداد وبلاگهای فارسی میخوانم. نوشته اند:

. فکر کنم دیگر وقتش است که مثل بچه‌ی آدم بنشینیم و حساب کنیم که واقعا چند تا
وبلاگ فارسی داریم. الان که دیگر تعداد سرویس‌دهنده‌های ایرانی به تعداد انگشتان
دست یک آدم سالم رسیده باید بتوان با جمع زدن عدد هر کدام حساب کرد که حدودا چند
وبلاگ فارسی داریم.

این سرویس‌دهنده‌ها همه آمار و حساب و کتابشان دست
خودشان است و حتی می‌توانند بفهمند که چند درصد وبلاگ‌هایشان فعال‌اند (مثلا ماهی
سه، چهار بار تازه می‌شوند.) البته این وسط کسانی که روی بلاگر دات کام یا
دومین‌های خودشان وبلاگ دارند جا می‌مانند که البته برای تخمین آن هم راه‌هایی هست.

این عددها خیلی مهم است و حالا که کم‌کم داریم به چهارمین (یا سومین؟ قاطی
کرده‌ام!) سالگرد وبلاگ‌ها نزدیک می‌شویم مهم است که بدانیم اوضاع از چه قرار است.
بخصوص که الان مدت‌هاست خارجی‌ها دارند همان عددهای قدیمی مال دو سال پیش را حساب
می‌کنند.

اگر می‌شد یکی از این بچه‌های روزنامه‌نگار یا دانشجو می‌افتاد
دنبال این قضیه و یک وبلاگ یا وب‌سایت مخصوص این موضوع درست می‌کرد خیلی خوب می‌شد.
اگر درست کردید و به جایی رساندینش به من ایمیل بزنید و خبر دهید. واقعا خبرنگار هم
خبرنگارهای قدیم


مطلب مربوط به August 17, 2005است.با دیدن این مطلب خوشحال میشوم و سعی میکنم با ایشان ارتبط برقرار کنم. اول ای میل که باز نمیشود و بعد کامنت که باز نمیشود با هزار بدبختی و بارها سرزدن بالاخره از وبلاگ انگلیسی در کامنتشون مینویسم و از طرفی هم خوشحالم که اسمم در جائی آورده میشود که خواننده زیادی دارد و از این غافلم که بسیاری از اهالی وبلاگستان اگر در وبلاگشان اسمی از خودت بیاوری مثل اینست که جنایت کرده ای:

"آقای درخشان من یک هفته است که دارم روی سرویس دهنده های ایرانی مطالعه میکنم و فکر کنم زیر و بالای همشون رو از جمله تعداد کاربراشون رو در آوردم.آمار اعلام شده کاربراشون رو هم ذکر کردم و داشتم روی آمار واقعیشون کار میکردم که دیروز مطلبتون رو دیدم ولی از دیروز تا حالا به هیچ شکلی نمیشد کامنت بذارم تا اومدم روی وبلاگ انگلیسی.بهر صورت لطف کنید یک نگاهی بیندازید و نظر بدید. اگر دیگران هم خواستند هر کمکی از دست من بربیاد کوتاهی نمیکنم.آدرس من Canadacanada.persianblog.com "

August 21, 2005: آقای درخشان می آیند, میخوانند و میروند بی هیچ اثری و فقط از del.icio.us اینرا میفهمم.
در همین روز اولین پست درباره آمارگیری از وبلاگهای فعال و تعیین ملاک فعال.( اینجا) و در واقع منحرف کننده من از مسیرم چون میخواستم خارجیها را بررسی و در جدولی با ایرانیها مقایسه کنم.

Post a Comment

بازدیدکننده محترم:
ضمن تشکر واحترام فراوان بابت نظرتان،
خواهشمندم انتظار پاسخگوئی به تک تک نظرات را نداشته باشید. اما:
چنانچه انتقاد یا راهنمائی شما
کلیت مطلب را زیر سئوال ببرد،
آمار غلطی را تصحیح کند و یا
راه جدیدی برای نگرش به موضوع ارائه کند،
نقطه نظر شما در انتهای مطلب اصلی و همراه با نظر خودم درج خواهد شد.
نظرات این وبلاگ پاک نخواهند شد مگر با استثنائاتی.
به کار گرفته شده از بیست و دوم شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت

جستجو در منابع بلاگر

Custom Serach

فید / خوراک / خبرمایه

اشتراک فید

دریافت توسط ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

Delivered by FeedBurner

خواندنیها از وبلاگشهر